«Να μην ταξιδέψει κανείς με τρένο έως τον Αύγουστο», προτρέπει καθηγητής του ΑΠΘ

«Όταν στηριζόμαστε μόνο στον σταθμάρχη μπορεί να συμβεί το ατύχημα το οποίο συνέβη»

Σοκάρει η προτροπή του καθηγητή Ψηφιακών Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργου Καραγιαννίδη.

Ο οποίος μίλησε στην ΕΡΤ και προέτρεψε τους Έλληνες μέχρι τον Αύγουστο να μην χρησιμοποιούν τα τραίνα για τις μετακινήσεις τους! Και αιτιολόγησε την θέση του, λέγοντας:

«Το επόμενο διάστημα και ενώ δεν θα υπάρχει σηματοδότηση -το έργο σηματοδότησης αναμένεται να τελειώσει τον Ιούλιο- θα κυκλοφορούν τρένα όπως προηγουμένως, με τέτοιες μεγάλες ταχύτητες το δίκτυο; Την απάντηση θα τη δώσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η Πολιτεία. Η γνώμη μου είναι ότι αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο (σ.σ. ολοκλήρωση έργου σηματοδότησης), αν είναι το δίκτυο ως έχει, εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανέναν να ταξιδέψει».

Σχετικά με τον χρόνο που χρειάζεται για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο, τόνισε: «Αυτό που γνωρίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι το έργο τηλεδιοίκησης σε όλο τον άξονα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου. Τέλος πάντων, τον Αύγουστο. Aυτά τα συστήματα τα οποία έχει προμηθευτεί η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν σε ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο, και βασίζονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Από τότε και μετά το τρένο θα είναι ίσως το πιο ασφαλές μέσο μετακίνησης».

Όταν ρωτήθηκε τι σημαίνει να κινείται ένα τρένο με 250 – 300 χλμ./ώρα και τι δικλείδες ασφαλείας πρέπει να υπάρχουν, απάντησε ότι «είναι αδιανόητο το 2023 να υπάρχουν συρμοί οι οποίοι κινούνται με μεγάλες ταχύτητες, πάνω από 150 χιλιόμετρα την ώρα, σε ένα δίκτυο τμήματα του οποίου δεν έχει έχει ελλιπή έως καθόλου σηματοδότηση. Δεν αναφέρομαι για τηλεδιοίκηση. Αναφέρομαι απλά και μόνο για σηματοδότηση. Αν υπήρχε, σίγουρα oι πιθανότητες αποφυγής της τραγωδίας ήταν πολύ μεγαλύτερες, με την έννοια ότι θα είχαν ενημερωθεί οι μηχανοδηγοί προκειμένου να σταματήσουν τα οχήματα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επέμεινε δε στην προτροπή του, προσθέτοντας: «Όταν στηριζόμαστε μόνο στον άνθρωπο, στον σταθμάρχη μπορεί να συμβεί το ατύχημα το οποίο συνέβη. Επομένως, αν δεν υπάρχει ένας εναλλακτικός τρόπος διασφάλισης αποφυγής του ατυχήματος, εγώ δεν θα έμπαινα στο τρένο».

Και συνέχισε τονίζοντας: «Αν πάτε στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ θα δείτε ότι από το 2014 έως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα έργα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης του δικτύου. Και εγώ χρησιμοποιούσα το τρένο και οι δικοί μου χρησιμοποιούσαν το τρένο. Δυστυχώς όμως τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν. Και πρόκειται για συστήματα που υπάρχουν τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, στην Κίνα -όπου τα τρένα τρέχουν με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες- τα οποία έχουν εγκατασταθεί στη γραμμή και στους συρμούς, είναι από τα πιο προηγμένα. Αυτή τη στιγμή υπάρχει το δίκτυο από Τιθορέα για Δομοκό, υπάρχει ένα βασικό σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, το οποίο λειτουργεί. Και είναι το μοναδικό τμήμα. Τα συστήματα αυτά, όταν αντιληφθούν ότι πρόκειται να συμβεί ατύχημα, για παράδειγμα, όταν αντιληφθούν ότι υπάρχουν τρένα τα οποία κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, αμέσως, είτε ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς -προκειμένου να σταματήσουν τα τρένα- είτε –στα καινούργια συστήματα τα οποία πρόκειται να λειτουργήσουν- υπάρχει αυτόματη πέδηση».

Έδωσε μάλιστα ιδιαίτερη έμφαση στην απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί, δηλαδή ότι  υπάρχουν τμήματα του δικτύου τα οποία λειτουργούν με κανόνες ασφαλείας του προηγούμενου αιώνα, δηλαδή στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, του 1960 – 1970. «Δηλαδή, ο σταθμάρχης έπαιρνε τηλέφωνο τον επόμενο σταθμάρχη και συνεννοούνταν μεταξύ τους για το αν θα αφήσουν ένα τρένο – και τα γράφανε πάνω στα χαρτιά. Έγραφαν τις εντολές στα χαρτιά», πρόσθεσε ο κ. Καραγιαννίδης.

Και κατέληξε λέγοντας: «Είμαι βέβαιος ότι εσείς θα νομίζατε ότι τα τρένα τα βλέπει κάποιος σε μια κονσόλα και βλέπουμε ακριβώς που είναι κλπ. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Εγώ δεν γνώριζα. Αν το γνώριζα, δεν θα έμπαινα στο τρένο και δεν θα άφηνα και τους δικούς μου να μπουν. Αναφέρομαι σε θέματα ασφαλείας και όχι παντού, αλλά σε κάποια τμήματα. Για παράδειγμα, το τμήμα Πλατύ – Ειδομένη έχει από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το διπλό χτύπημα του Κώστα Καραμανλή προκαλεί… αρρυθμίες

Η διπλή παρέμβαση του Κώστα Καραμανλή τα προσεχή 24ωρα έχει κάνει αρκετούς στο Μέγαρο Μαξίμου να νιώθουν ότι τους λούζει...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ κράτησαν τον Μητσοτάκη στην εξουσία»!

Σε μία έκρηξη οργής ο βουλευτής του ΣυΡιζΑ Χρήστος Γιαννούλης στον τηλεοπτικό αέρα του Σκάι και την εκπομπή «Καλημέρα», αποκάλυψε...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Φιέστα στη Θεσσαλονίκη για Τσίπρα με κινητοποίηση από Φάμελλο

Τα μανίκια έχει σηκώσει τις τελευταίες μέρες ο εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος προετοιμάζοντας τη φιέστα του...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ανασκόπηση Μητσοτάκη: «Ελλάδα 2025 Wrapped – Το έτος σε έργα και αποφάσεις»

Τη δική του ανασκόπηση για το 2025 παρουσίασε στο TikTok ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με τίτλο «Ελλάδα 2025 Wrapped – Το...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης προς αγρότες: «Η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στον διάλογο»

Την στιγμή που οι αγρότες σε όλη την χώρα σκληραίνουν τη στάση τους και προχωρούν σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων ο...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με το κλείσιμο των Εθνικών Οδών από τους αγρότες;

Δυναμικά ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίες φέτος γίνονται υπό την σκιά του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και των μειωμένων...
ΕΛΛΑΔΑ

Ζάκυνθος: 2χρονο αγοράκι νεκρό από επίθεση πίτμπουλ – Πώς έγινε η τραγωδία

Βαθιά θλίψη προκαλεί στη Ζάκυνθο ο θάνατος ενός 2χρονου αγοριού από επίθεση πίτμπουλ μέσα στο σπίτι της οικογένειας, στον Άγιο...
ΕΛΛΑΔΑ

Αθήνα: Κυκλοφοριακός «πυρετός» λόγω του 43ου Αγώνα Δρόμου Υγείας

Σε «αγωνιστικούς ρυθμούς» κινείται σήμερα το κέντρο της Αθήνας, καθώς από τις 8:00 το πρωί τέθηκαν σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις...
ΕΛΛΑΔΑ

Πολιτική Προστασία: Παραλαβή συστημάτων επικοινωνιών drones και σταθμού επιτήρησης πυρκαγιών

Αύριο Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου, στις 13:30, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννης Κεφαλογιάννης θα βρίσκεται στην αίθουσα Τύπου...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης