Έγγραφο – ντοκουμέντο που ήρθε σήμερα στο φως της δημοσιότητας, αποδεικνύει ότι και ο σταθμάρχης της Λάρισας και ο μηχανοδηγός του Intercity 62, όχι μόνο γνώριζαν πως η κίνηση των τρένων γινόταν σε διπλή γραμμή, αλλά το γνώριζαν για τουλάχιστον μιάμιση ώρα πριν συμβεί το φρικιαστικό σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το συγκεκριμένο έγγραφο, στις 28/02/2023 και ώρα 21:48, η αμαξοστοιχία 63 αναχωρεί από Νέους Πόρους προς Λάρισα με γραμμή καθόδου. Στις 28/02/2023 και ώρα 21:50, η αμαξοστοιχία 93506 αναχωρεί από Λάρισα προς Νέους Πόρους με γραμμή ανόδου και διάρκεια διαδρομής 22 λεπτά. Οι δύο αμαξοστοιχίες συναντήθηκαν στα Τέμπη.
Στις 23:04, η αμαξοστοιχία 62 αναχωρεί από Λάρισα προς Νέους Πόρους και ξεκινά γραμμή ανόδου. Στην διαγώνιο 118 μπαίνει γραμμή καθόδου. Στις 23:21, γίνεται η μετωπική σύγκρουση με εμπορική, η οποία και στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 άτομα.
Σε άλλο ρεπορτάζ, το MEGA έκανε αυτοψία στο περιβόητο κτίριο της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, το οποίο, όπως έχουν πει οι εργαζόμενοι, σταμάτησε να λειτουργεί το 2019. Στο εσωτερικό του κτιρίου εικόνες εγκατάλειψης και απόλυτης διάλυσης. Κι όμως, εάν ακόμη λειτουργούσε η τηλεδιοικηση, τα συστήματα ασφάλειας θα ενεργοποιούνταν και θα προειδοποιούσαν ότι ένα τρένο κινείται σε αντίθετη τροχιά.
Σε αυτό το χώρο, όπου από την οροφή χάσκουν καλώδια, κανονικά θα δούλευαν δύο σταθμάρχες, οι οποίοι και θα μπορούσαν να δουν ανά πάσα στιγμή την πορεία των τρένων, την κατεύθυνση και την γραμμή που ακολουθούν.
Τα τρένα «εξαφανίζονται»
Σημειώνεται πως ο άπειρος προφυλακισμένος σταθμάρχης, τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου από τον πίνακα χειρισμού στο σταθμαρχείο του μπορούσε να δει την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται μόνο στα πρώτα πέντε χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα τα τρένα «εξαφανίζονται».
Εάν, όμως, η τηλεδιοίκηση δούλευε, τότε, όπως επισήμαναν εργαζόμενοι του ΟΣΕ, ο πραγματικός ρόλος του απείρου σταθμάρχη θα ήταν μόνο να «διώχνει» τις αμαξοστοιχίες από τον σταθμό της Λάρισας.
Σπάνια ενημέρωναν το βιβλίο παράδοσης – παραλαβής οι σταθμάρχες
Σε νέα αποκάλυψη για το σταθμαρχείο της Λάρισας προέβη απόψε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR, με δημοσιογράφο του σταθμού να παρουσιάζει τις βάρδιες των σταθμαρχών, όπως αυτές καταγράφονται στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής από τον Σεπτέμβριο του 2022 μέρα με τη μέρα.
Οπως φανερώνει το ρεπορτάζ οι σταθμάρχες παρέδιδαν και παραλάμβαναν μεν, αλλά σπανίως σημείωναν τις ώρες. Για παράδειγμα, στις 6 και 7 Σεπτεμβρίου δεν υπάρχει ώρα παράδοσης παραλαβής, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις δύο πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου, με τους σταθμάρχες να αλλάζουν βάρδια, αλλά να μην αναγράφεται πουθενά το ωράριό τους. Ίδια εικόνα τον Νοέμβριο, αλλά και τον Δεκέμβριο. Για ώρες ούτε λόγος και όλα στριμώχνονται σε ένα και μόνο χαρτί.
Με… μεγάλη δυσκολία εντοπίστηκε μια παράδοση-παραλαβή, όπου και αναγράφονται ώρες: στις 8 Σεπτεμβρίου 2022 τo ωράριο έγραφε 14:00 -23:00. Ωστόσο και εκεί υπάρχει ημερομηνία όπου υπογράφει μόνο ο ένας σταθμάρχης, αλλά όχι ο άλλος.
«Είστε ή δεν είστε υποχρεωμένοι να γράφετε το ωράριο σας;» ήταν η -αυτονόητη- ερώτηση της δημοσιογράφου του STAR. «’Οχι», ήταν η άμεση απάντηση. «Ποιος σας ελέγχει;», ξαναρωτά η δημοσιογράφος. «Κανένας, μόνο αν γίνει αιφνίδιος έλεγχος», ήταν η νέα απάντηση.
Όλα αυτά στον τρίτο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό σταθμό της χώρας. Τα συμπεράσματα δικά σας…
Δείτε επίσης:
- Αποκάλυψη: Χωρίς νυχτερινή βάρδια σταθμαρχών η Θεσσαλονίκη!
- Και κατά πολιτικών προσώπων η μήνυση που κατέθεσε τραυματίας στην τραγωδία των Τεμπών
- Πόλεμος ανάμεσα σε ΡΑΣ και ΟΣΕ για το πόρισμα «φωτιά» με τους σταθμάρχες – Αδιανόητη επίθεση της ΝΔ
- «Δεν καταλάβαμε ότι καήκαμε» λένε οι πυροσβέστες για τα χημικά εγκαύματα
- Στο φως εικόνες από τα χημικά εγκαύματα των πυροσβεστών που επιχείρησαν στα Τέμπη
- Προσθεσμία για να απολογηθούν πήραν ο δεύτερος σταθμάρχης και ο επιθεωρητής ΟΣΕ
- «Βόμβα» από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων: «Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν είχε εκπαιδευτεί σωστά»
- Απόστολος Λύτρας: «Οι συγγενείς των θυμάτων να προσέχουν με τις αποζημιώσεις»