Την ώρα που τα αθηναϊκά ρετιρέ εξετάζουν τρόπους ώστε να καταστήσουν σχετικά εύπεπτο έναν συμβιβασμό στο Αιγαίο, στη βάση του νέου πρωθυπουργικού δόγματος ότι «η εθνική κυριαρχία είναι έννοια σχετική», στη Θράκη συνεχίζεται με βαθμηδόν μεγαλύτερη ένταση το σχέδιο της «εθνοθρησκευτικής ομογενοποίησης και διεύρυνσης».
Το «πολιτικό Ισλάμ» των εγκαθέτων της Αγκυρας, όπως αναφέρει συχνά το komotinipress.gr, μετατρέπεται σε «μοχλό ανατροπής» της θρησκευτικής ελευθερίας που έχουν κατακτήσει οι μουσουλμάνοι της τρίπτυχης μειονότητας στη Θράκη, με σημαντικό βήμα τη «χειραφέτηση των Αλεβιτών». Τούτων δοθέντων, θα περίμενε κανείς οι θεσμικοί και αιρετοί της Θράκης (και ειδικά της Ροδόπης) να είναι πιο προσεκτικοί στις δημόσιες εμφανίσεις τους αλλά και πιο επιλεκτικοί στις συμμετοχές τους σε αυτές.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των περιφερειακών συμβούλων του νομού Ροδόπης, προεξάρχοντος του αντιπεριφερειάρχη Νίκου Τσαλικίδη, ο οποίος με την παρουσία του προ ημερών (6 Αυγούστου) σε τοπική εκδήλωση που κάποιοι μετέτρεψαν σε τουρκοφιέστα επικρίνεται ότι, αφενός, νομιμοποίησε τη βασική παραθρησκευτική και παρακρατική δομή του πολιτικού Ισλάμ στη Θράκη στο πρόσωπο του ψευδομουφτή Κομοτηνής και, αφετέρου, άφησε τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Ιλχάν Αχμέτ μόνο του να συγκρούεται με τους εγκάθετους του τουρκικού παρακράτους.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης οι «Εγκάθετοι Επίσημοι», με επικεφαλής τον Τούρκο υποπρόξενο της Κομοτηνής Barış Çulha, απαίτησαν να αποχωρήσει ο επίσημος βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ και, αφού δεν τους πέρασε, αποσύρθηκαν προκλητικά από το τραπέζι των επισήμων μέχρι να ολοκληρώσει τις επαφές του με τον λαό της μειονότητας.
Το ερώτημα για τον Τσαλικίδη είναι γιατί παρέστη, και μάλιστα χωρίς να ομιλήσει, νομιμοποιώντας, όπως τον κατηγορούν, μια παρακρατική δομή, αφού έδωσε πρόθυμα χειραψία με τον ψευδομουφτή Ιμπραήμ Σερήφ, και εξυπηρετώντας τα σχέδια των παρακρατικών κύκλων του προξενείου, εκπέμποντας λάθος μηνύματα. Ο περιφερειάρχης κ. Μέτιος τι λέει για όλα αυτά; Δεν αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα των καταστάσεων;