Μπορεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ιδιωτικοποιήθηκε, περνώντας σε ιταλικά χέρια, όμως, θα εξακολουθήσει να επιδοτείται από το… ελληνικός κράτος!
Αυτό προβλέπει το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψε την Πέμπτη 28/11 με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον βασικό της μέτοχο, την Trenitalia, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Το μνημόνιο προβλέπει πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνεχίσει να καλύπτει τις λεγόμενες «άγονες» σιδηροδρομικές γραμμές για τα επόμενα 15 χρόνια, με το ίδιο αντίτιμο που προβλεπόταν και στην προηγούμενη σύμβαση, που είχε συμφωνηθεί το 2018, δηλαδή 50.000.000 ευρώ ετησίως.
Όπως υποστήριξε ο κ. Καραμανλής, έναντι των 750.000.000 ευρώ που θα λάβει ως επιδότηση από το Ελληνικό Δημόσιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ την επόμενη δεκαπενταετία για τις «άγονες» γραμμές, θα παρέχει «συνολικό όφελος για την ελληνική οικονομία, σε επενδύσεις και μισθοδοσίες, μέσα στα επόμενα 9 χρόνια, που θα ανέλθει σχεδόν στα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, συμβάλλοντας στην ουσιαστική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο – χωρίς συνυπολογισμό των φορολογικών εσόδων που η συμφωνία θα αποφέρει παράλληλα στο Δημόσιο».
Κατά τον υπουργό Υποδομών, «για τα επόμενα 10+5 χρόνια, λοιπόν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καλύψει πλήρως τις απαιτούμενες υπηρεσίες επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως ακριβώς προβλεπόταν και στην προηγούμενη σύμβαση. Από την πλευρά του -και αυτό είναι το νέο στοιχείο της συμφωνίας-, ο ιταλικός όμιλος, μέλος του οποίου είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για το ίδιο διάστημα δεσμεύεται να επενδύσει στη χώρα μας από 2,2 έως 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ».
Ενδεικτικά, ο υπουργός ανέφερε ότι «τα νέα υβριδικά τρένα θα κινούνται και με τις δύο μορφές ενέργειας».