Τουρισμός στη Ρόδο: Ανοίγουν σταδιακά τα καταστήματα με τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό

«Είμαστε μείον και θα το πληρώσουμε, τρέχουμε να προλάβουμε»

Must Read

Την αισιοδοξία και την ανυπομονησία τους για την φετινή τουριστική σεζόν εκφράζουν οι επιχειρηματίες στη Ρόδο, με τα περισσότερα καταστήματα εστίασης να έχουν ήδη «σηκώσει» ρολά, αναμένοντας τους ταξιδιώτες.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Σωματείου Εστιατόρων Ρόδου, Γιάννης Κλούβας, υπάρχουν θετικά μηνύματα και καλές προοπτικές για τη σεζόν. Ο ίδιος τονίζει πως το άνοιγμα των καταστημάτων εστίασης σχετίζεται με το Πάσχα των καθολικών, που με τη σειρά του οδηγεί και στο άνοιγμα των ξενοδοχείων για τη φιλοξενία των πρώτων τουριστών.

«Καλά ξεκινήσαμε… φέτος τα περισσότερα καταστήματα είναι ανοιχτά παρά το ότι δεν έχουν ανοίξει όλα τα ξενοδοχεία. Βέβαια δεν λειτουργούν όλα στο φουλ αλλά συντηρούνται. Όμως είναι καλό για να έρχονται οι τουρίστες στη Ρόδο να βρίσκουν ανοιχτά καταστήματα, φώτα κ.λπ. Οι προοπτικές, όπως ακούμε είναι ότι η σεζόν θα πάει πάρα πολύ καλά, αλλά θα δούμε, γιατί πολλές φορές το έχουμε ακούσει αλλά στο τέλος δε γίνεται αυτό. Όμως πρέπει να παραδεχτούμε, ότι μετά τον Covid-19 έχουμε ξεκινήσει καλά και κάτι γίνεται», είπε και συνέχισε:

«Το μόνο παράπονο στην εστίαση είναι ότι ενώ περιμέναμε να μειωθεί ο ΦΠΑ, αυτός αυξήθηκε. Κάποια πράγματα που ήταν στο 13% γύρισαν στο 24%. Δεδομένου, ότι το κόστος της ενέργειας βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, όπως επίσης και τα υλικά, εμείς δεν είναι εύκολο αυτή την αύξηση να την περάσουμε στους πελάτες μας. Ο πελάτης δεν ακολουθεί τη γραμμή που ακολουθούμε εμείς από τους προμηθευτές, δηλαδή ό,τι αύξηση πάρουμε από αυτούς να την περάσουμε στον πελάτη μας, αυτό δε γίνεται. Δεν μπορεί τον ένα χρόνο να πουλάς ένα ποτό 9 ευρώ και ξαφνικά να πας στα 12 ευρώ, δε γίνεται αυτό».

Τι συμβαίνει με τις ελλείψεις στο προσωπικό

Ο πρόεδρος του Σωματείου Εστιατόρων Ρόδου έκανε λόγο και για το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει στο νησί και αφορά στην έλλειψη προσωπικού, που δυσκολεύει πολλούς καταστηματάρχες να λειτουργήσουν παρά το ότι τα χρήματα που προσφέρονται για τους μισθούς ξεπερνούν όσα προβλέπει ο νόμος και κινούνται σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα.

«Σε ό,τι αφορά το προσωπικό, είμαστε μείον και αυτό θα το πληρώσουμε. Γιατί, όπως λέω, ο πελάτης πρέπει να έρχεται στα νησιά μας ξένος και να φεύγει φίλος. Γίνεται φίλος όταν έχεις χρόνο να του μιλήσεις, να τον περιποιηθείς και να λύσεις και τυχόν προβλήματα που προκύπτουν. Εμείς, με το λίγο προσωπικό, τρέχουμε συνεχώς για να προλάβουμε και δεν είναι εύκολο και αυτό θα το πληρώσουμε κάποια στιγμή», επεσήμανε και προσέθεσε:

«Στην εστίαση δεν υπάρχει αυτό που λέμε… κατώτερος μισθός. Οι μισθοί που δίνονται είναι πιο ψηλά από τον κατώτερο μισθό. Αν πεις σε μία λαντζιέρα να πάρει τον μισθό που προβλέπει ο νόμος θα φύγει αμέσως. Αν δεν δώσεις 1200-1500 ευρώ… δεν έρχεται. Επειδή υπάρχει ζήτηση και δεν υπάρχει προσφορά αυτό και από μόνο του λέει πολλά. Αναγκαζόμαστε πολλές φορές και φέρνουμε προσωπικό από τη Βόρεια Ελλάδα, από πόλεις που έχουν σεζόν τον χειμώνα».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This