Μία ιδιαίτερη προσπάθεια ανακίνησης του ενδιαφέροντος για τη Via Carpatia άρχισε από τη Θεσσαλονίκη.
Δείτε επίσης: Αυτοψία και τεχνική σύσκεψη για το νέο ποδηλατοδρόμιο Βόλου
Πρόκειται για το σχέδιο κάθετης σύνδεσης της Βαλτικής με τη Μεσόγειο, έργο «δομικής σημασίας», σύμφωνα με τους φορείς που έλαβαν την πρωτοβουλία «επανεκκίνησής» του, δηλαδή το Διεπιστημονικό Εργαστήριο Παρευξείνιων και Μεσογειακών Μελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τον Ευρωπαϊκό Όμιλο Εδαφικής Συνεργασίας (ΕΛΙΚΑΣ), που με τη στήριξη του υπουργείου Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) οργάνωσαν εσπερίδα, προκειμένου να τεθούν οι βάσεις για τη συνέχεια.
Η Via Carpatia προβλέπει την άμεση οδική σύνδεση της Κλαϊπέντα (λιμάνι της Λιθουανίας) με τη Θεσσαλονίκη, μέσα από χώρες της ανατολικής Ευρώπης και των ανατολικών Βαλκανίων.
Μάλιστα, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Θεόδωρος Καράογλου εξέφρασε την άποψη ότι «δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι αποτελεί ίσως τη σημαντικότερη παρέμβαση στην ευρύτερη περιοχή, δεδομένου ότι θα αξιοποιηθούν και τα υπόλοιπα λιμάνια της Μακεδονίας και της Θράκης για τη μεταφορά φορτίων από τη Μεσόγειο προς την κεντρική Ευρώπη, τη βόρεια Ευρώπη και τη Βαλτική».