«Λιώνουν» οι επιβάτες στα βαγόνια του Μετρό

Αναζητούνται ακόμη οι πόροι για να εγκατασταθεί σύστημα κλιματισμού στους συρμούς 1ης γενιάς - Καθυστερήσεις και στην κατασκευή της γραμμής 4

Must Read

Χωρίς κλιματισμό επ’ αόριστον θα παραμείνουν πολλοί συρμοί του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι για την εγκατάσταση του συστήματος. Στην παραδοχή αυτή προχώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ερωτηθείς για την αφόρητη κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με τη ζέστη να «χτυπάει κόκκινο» και το επιβατικό κοινό να «βράζει».

  • Από τον Βασίλη Παπακωνσταντόπουλο

Ο λόγος για τους 28 συρμούς πρώτης γενιάς του μετρό, που εκτελούν δρομολόγια από το 2000 – οι συρμοί 2ης και 3ης γενιάς διαθέτουν κλιματισμό. Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αναζητά τις τεχνικές λύσεις, κυρίως, όμως, αναζητά τα χρήματα. «Απαιτούνται περίπου 30.000.000 ευρώ για την εγκατάσταση κλιματισμού, με ορίζοντα υλοποίησης 12-18 μήνες από τη στιγμή που θα αρχίσουν οι εργασίες. Πρέπει να βρούμε το χρηματοδοτικό εργαλείο για να προχωρήσουμε» είπε ο κ. Σταϊκούρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά τη διάρκεια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξης Τύπου. Φως στον ορίζοντα δεν φαίνεται ούτε και για τη συχνότητα των δρομολογίων, ειδικά σε ώρες αιχμής, και με την Αθήνα να είναι γεμάτη τουρίστες, αφού καθυστερεί σημαντικά ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων συρμών του μετρό. Πολλά προβλήματα αντιμετωπίζει και ο διαγωνισμός για τη δρομολόγηση νέων συρμών στον ηλεκτρικό (γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά), με το ζήτημα να βρίσκεται κολλημένο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Καθυστερήσεις, όμως, υπάρχουν και στην κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό, με τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο να αποδίδει ευθύνες στις κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ. «Η γραμμή 4 προφανώς δεν προχωράει με τους ρυθμούς του χρονοδιαγράμματος. Ο αρχικός σχεδιασμός είχε δύο σοβαρά λάθη, προ κυβερνήσεως Μητσοτάκη. Το ένα είναι ότι ακολουθήθηκε το μοντέλο διαχωρισμού των πρόδρομων εργασιών από το κύριο έργο και το δεύτερο λάθος είναι ότι ο χρόνος των οκτώ ετών ήταν εξωπραγματικός, είχε αναφερθεί για πολιτικούς λόγους» υποστήριξε ο κ. Ταχιάος.

Εντόπισε τα σημαντικότερα προβλήματα στους σταθμούς Εξαρχείων, Ριζάρη και Κυψέλης, λέγοντας ότι δεν είναι σε θέση να προσδιορίσει το μέγεθος της καθυστέρησης. Σύμφωνα, πάντως, με τον κ. Σταϊκούρα, το χρονοδιάγραμμα για τους δύο μετροπόντικες δεν αλλάζει. «Ο μετροπόντικας “Αθηνά” ξεκίνησε από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό κι αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5 χλμ. μέχρι το τέλος του 2025. Ο μετροπόντικας “Νίκη” κάνει τη διάνοιξη 7,1 χλμ. από τη Βεΐκου επίσης προς τον Ευαγγελισμό και προβλέπεται να έχει υλοποιήσει τις εργασίες μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2026» υποστήριξε ο υπουργός.

Οσον αφορά την αποκατάσταση των ζημιών ύψους 1,4 δισ. ευρώ που άφησε πίσω του ο «Daniel» στη Θεσσαλία, ο κ. Σταϊκούρας είπε πως εντός του καλοκαιριού θα υλοποιηθούν οι διαγωνισμοί για τις οδικές υποδομές (προϋπολογισμός περίπου 900.000.000 ευρώ) και τα σιδηροδρομικά έργα (προϋπολογισμός 463.000.000 ευρώ), με στόχο οι συμβάσεις να έχουν υπογραφεί έως το φθινόπωρο. Οσον αφορά την Αττική και την Εγνατία Οδό, αναμένεται να παραδοθούν στον νέο παραχωρησιούχο το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Πηγή: Εφημερίδα «δημοκρατία»

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. Είχε επισημανθεί η κουτουράδα αυτή στο μετρό από την εποχή που κατασκευαζόντουσαν οι γραμμές. Ελλάδα χωρίς κλιματιστικό σε συρμούς δεν είναι φυσιολογικό. Φαίνεται πως δεν περίσσευαν από τις άλλες…δουλειές.

  2. Στην ΕΕ καταγγέλουν την Ελλάδα για την ΜΗ απορρόφηση όλων των κονδυλίων του ΕΣΠΑ τα τελευταία χρόνια συνεχώς. Εάν ήθελαν μπορούσαν να τα χρησιμοποιήσουν για έργα ουσίας προς ευημερία των πολιτών και ανάπτυξη. Είναι όμως υποτελείς των ανθελλήνων επικυρίαρχων με στόχο να εξαθλιώνουν τον ελληνικό λαό με όποιο τρόπο μπορούν, ακόμη και με την καθημερινή ταλαιπωρία στο μετρό χωρίς κλιματισμό.

  3. Δεν έχει νόημα να επιχειρηματολογήσω, το έκαναν οι προηγούμενοι σχολιαστές. Είμαι απλώς ικανοποιημένη που δεν σας ψηφίζω, (ν.δ.,Σύριζα, Πασοκ), που δεν πρόκειται να το κάνω ποτέ, και σας καταριέμαι συνεχώς, για το χάλι που έχετε οδηγήσει την πατρίδα μου, την καθημερινότητά μου, τον βίο μου. Ξεπουλημένοι, εμετικοί παρτάκηδες, άχρηστοι πολιτικάντηδες.

  4. Δις για Ζελένσκι, δις για την τακτοποίηση λαθρομεταναστών με σπίτια, επιδόματα, παροχές που λείπουν από μεγάλη μερίδα Ελλήνων σε φτώχεια, δις στην τσέπη των επίσημων ληστών τραπεζιτών από τις παράνομες προμήθειες εις βάρος των πολιτών, δις από μίζες και διασπάθιση δημόσιου χρήματος στην βρώμικη περιουσία Κούλη – Ντόρας και υπόλοιπης οικογενειακής συμμορίας, αλλά δεν υπάρχουν πόροι για το μετρό που χρυσοπληρώνεται καθημερινά από τα εισιτήρια των χιλιάδων επιβατών του και τελικά το κόστος είναι ψίχουλα μπροστά στα δις που εγκληματικά παραχωρούνται και καταχρώνται. ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ !!!

  5. “””Αναζητούνται ακόμη οι πόροι για να εγκατασταθεί σύστημα κλιματισμού στους συρμούς 1ης γενιάς -“”””

    ΠΟΡΟΥΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ???
    2 ΔΙΣ ΣΤΟΝ. ΖΕΛΕ ΔΕΝ ΔΙΝΕΤΕ ??
    41TAKATOOOOOOO….

    🤣🥰🥰🤪🤪😜😜🤣🤣🤣

      • Ετσι μπράβο….

        Χώρια τα πόσα μας ΚΟΣΤΙΣΑΝ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ, ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ, πχ τα 45 μυρια που δωσανε σαν εγγυηση ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΚΡΑΤΟΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΟΝ ΟΣΕ, ΚΙΑΚΟΜΑ, πχ ΤΑ 50 ΟΛΌΚΛΗΡΑ ΜΥΡΙΑ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ…

        ΤΕΛΙΚΑ ΕΊΜΑΣΤΕ ΛΑΟΣ ΜΟΥΡΟΧΑΥΛΩΝ, ΚΑΙ ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΉ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το Μαξίμου κόβει τα μπουζούκια στα «γαλάζια» στελέχη

Η φετινή ΔΕΘ θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη Νέα Δημοκρατία, όχι μόνο λόγω των εξαγγελιών του Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Υπουργός αναπαράγει μαϊμού δημοσίευμα για ρωσικά bots προσβάλλοντας τη μνήμη των θυμάτων των Τεμπών

Η υπόθεση με τα υποτιθέμενα «ρωσικά bots» που, σύμφωνα με την κυβέρνηση, όπλισαν τον δημόσιο διάλογο πριν από τις μεγάλες...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σιωπή για την αποκάλυψη Μπουκώρου ότι το Μαξίμου γνώριζε τις συνομιλίες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ 16 μήνες νωρίτερα!

Δεν τόλμησαν να διαψεύσουν τον βουλευτή της ΝΔ Χρήστο Μπουκώρο, ο οποίος κατήγγειλε ότι 16 μήνες πριν δημοσιοποιηθεί η δικογραφία...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πάνος Καμμένος μετά τις αποκαλύψεις: «Τώρα αρχίζουμε πάλι» – Η ανάρτηση στο Χ

Νέο κύμα έντονης πολιτικής και δικαστικής αντιπαράθεσης έχει πυροδοτήσει η αποκάλυψη της τηλεφωνικής συνομιλίας του πρώην υπουργού Άμυνας και προέδρου...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μάζεψε… αγάπη ο Άδωνις στην Αλεξανδρούπολη: «Αυτός δεν είναι Υπουργός Υγείας είναι εμπορίου και κερδοσκοπίας»

Η «αποθέωση» του Άδωνι Γεωργιάδη συνεχίστηκε και στην Αλεξανδρούπολη, κατά την επίσκεψή του στο νοσοκομείο της πόλης. Ο Υπουργός Υγείας...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με την στρατηγική προσέγγιση Ελλάδος – Ισραήλ;

Τα τελευταία χρόνια οι σχέσεις Ελλάδος – Ισραήλ έχουν αναβαθμιστεί με αποτέλεσμα να υπάρχει εκτός από την γεωπολιτική ταύτιση σε...
ΕΛΛΑΔΑ

Αίγινα: «Ανήλικοι εργάτες κοιμούνται στο πάτωμα» – Εφιάλτης το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου»

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργοσαρωνικού δημοσιοποιεί απίστευτες εικόνες εκμετάλλευσης και παραμέλησης από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αίγινας, όπου το...
ΕΛΛΑΔΑ

Σκηνές Άγριας Δύσης στο Αγρίνιο: 57χρονος προκάλεσε πανικό σε χωριό με πυροβολισμούς

Σαν να βγήκε από ταινία του Φαρ Ουέστ η σκηνή που εκτυλίχθηκε το βράδυ της Τρίτης 2 Σεπτεμβρίου σε χωριό...
ΕΛΛΑΔΑ

Συναγερμός στο Θρακικό Πέλαγος: Τουρκικά αλιευτικά προκάλεσαν ένταση με Έλληνες ψαράδες

Πολλά τουρκικά αλιευτικά σκάφη εμφανίστηκαν το βράδυ της Τρίτης 2 Σεπτεμβρίου στο Θρακικό Πέλαγος, προκαλώντας σοβαρή ένταση με τα ελληνικά...

Διαβάζονται τώρα