Ούτε έβλεπαν ούτε άκουγαν, όλα στα τυφλά!

Τα τραγικά κενά στην ασφάλεια που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών περιγράφει στον εφέτη ανακριτή ο υπάλληλος του ΟΣΕ που εργαζόταν τη μοιραία νύχτα

Στα… τυφλά εκτυλίσσονταν οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας μέχρι την εθνική τραγωδία των Τεμπών, καθώς, εκτός από τους σταθμάρχες που δεν έβλεπαν τις αμαξοστοιχίες γιατί δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, άγνοια για την κατεύθυνση των τρένων είχε και ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο οποίος αρκούνταν στις τηλεφωνικές επικοινωνίες με τους μηχανοδηγούς.

Τα εγκληματικά κενά ασφαλείας που οδήγησαν στη σύγκρουση των τρένων με τους 57 νεκρούς παραδέχτηκε στην κατάθεσή του στον εφέτη ανακριτή Λάρισας Σωτήρη Μπακαΐμη που χειρίζεται την υπόθεση ο υπάλληλος του ΟΣΕ που εργαζόταν τη μοιραία νύχτα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Πρόκειται για τον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ που δεν είχε δυνατότητα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κίνηση των συρμών.

Ο υπάλληλος αυτός ακούγεται στα ηχητικά που περιλαμβάνονται στη δικογραφία να ρωτάει τον σταθμάρχη Λάρισας σχετικά με το από πού «έδιωξε» την επιβατική αμαξοστοιχία.

«Ηταν τόσο βέβαιος ότι το έδιωξε από την άνοδο, γι’ αυτό και τον ρωτάω επανειλημμένα. Στη σελίδα 14 στη συνομιλία με αριθμό 26 φαίνεται ότι τον ρωτώ για να μου επιβεβαιώσει ότι το έδιωξε από την άνοδο. Στην υπ’ αριθμόν 27 συνομιλία τον ρωτώ να μου πει πώς ακριβώς έδιωξε τα τρένα και να περιγράψει αναλυτικά όλες τις ενέργειές του» κατέθεσε ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ, αναφερόμενος στον μοιραίο σταθμάρχη Λάρισας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ερωτηθείς από τον ανακριτή αν υπήρχε δυνατότητα θέασης της κίνησης των συρμών σε πραγματικό χρόνο, ο μάρτυρας απάντησε:

«Οχι, δεν υπάρχει δυνατότητα θέασης της κίνησης σε πραγματικό χρόνο, ούτε της κίνησης σε συγκεκριμένη γραμμή», προσθέτοντας πως «ο ρυθμιστής ακόμα και σήμερα δεν έχει τη δυνατότητα να μιλήσει κατευθείαν με μηχανοδηγούς».

Απαντώντας σε ερώτηση αν στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα υπάρχει επί 24ώρου βάσεως υπάλληλος που να ακούει τις συνομιλίες με σταθμάρχες και μηχανοδηγούς, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας κατέθεσε:

«Οχι, δεν ακούμε συνομιλίες, οποιαδήποτε ειδικότητα (…) εμείς παρακολουθούμε επί 24ώρου βάσεως τα τρένα με βάση τις πληροφορίες που μας δίνουν οι σταθμάρχες, για τις οποίες δεν έχουμε εικόνα. Μας λένε τον πραγματικό χρόνο αναχώρησης και άφιξης των αμαξοστοιχιών από και στον σταθμό τους και τυχόν προβλήματα που ανακύπτουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο».

Οπως είπε, το μοιραίο βράδυ δεν άκουσε καμία από τις συνομιλίες ανάμεσα στους σταθμάρχες Λάρισας και Νέων Πόρων και τους μηχανοδηγούς των δύο μοιραίων αμαξοστοιχιών.

Δεν γνώριζε πως είχαν χαράξει τροχιά σύγκρουσης.

Ανακριτής: Υπάρχει δυνατότητα ακρόασης σε πραγματικό χρόνο συνομιλιών των μηχανοδηγών και των σταθμαρχών;

Ρυθμιστής κυκλοφορίας ΟΣΕ: Δεν υπάρχει δυνατότητα ακρόασης από το γραφείο ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα, σε πραγματικό χρόνο των συνομιλιών. (…) Ο ρυθμιστής ακόμη και σήμερα δεν έχει επικοινωνία με τον μηχανοδηγό.

Ο χειριστής του ΟΣΕ επισήμανε πως το… κακό ξεκίνησε νωρίτερα εκείνη την ημέρα, καθώς είχε κλείσει μία γραμμή στο Παλαιοφάρσαλο, με αποτέλεσμα να ανακατευτούν οι αμαξοστοιχίες και τα δύο τρένα να κατευθύνονται στην ίδια γραμμή…

Αξίζει να σημειωθεί πως από την ανάκριση έχει προκύψει πως εκτός από τον ΟΣΕ και η Hellenic Train δεν είχε εικόνα σε ποια γραμμή κινούνται τα τρένα, καθώς είχε εγκαταστήσει σύστημα GPS στις αμαξοστοιχίες, το οποίο δεν κατέγραφε σε ποια γραμμή κινούνταν.

Και οι Ιταλοί της εταιρίας διαχείρισης των τρένων λειτουργούσαν στα τυφλά, αγνοώντας πως τα δύο τρένα είχαν χαράξει τροχιά σύγκρουσης.

Πηγή: δημοκρατία

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Φραπές« και «Χασάπης» ετοιμάζουν προβοκάτσια κατά Ανδρουλάκη!

Συνεχείς διαβουλεύσεις με τους  δικηγόρους τους είχαν τις προηγούμενες μέρες ο  «Φραπές» (Ξυλούρης) και ο «Χασάπης» (Στρατάκης), που καταθέτουν σήμερα...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Μαύρα μαντάτα για Πλεύρη

Ξαφνικό ζήτημα ανέκυψε εκ νέου με τον υπουργό Μετανάστευσης Θάνο Πλεύρη, που παρά τις υποσχέσεις και τα μέτρα όχι μόνο...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το παρεάκι Παπασταύρου-Γκίλφοϊλ που τράβηξε τα βλέμματα

Η στενή συνεργασία ανάμεσα στον Σταύρο Παπασταύρου και την Κίμπερλι Γκίλφοϊλ δεν έχει περάσει απαρατήρητη, με την επικοινωνία των δύο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εξεταστική: Αποχώρηση της αντιπολίτευσης – Κατηγορεί τη ΝΔ για προστασία στον Ξυλούρη

Αποχώρησε από την Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ η αντιπολίτευση! Η επιμονή της ΝΔ να στείλει τον Γιώργο Ξυλούρη, τον γνωστό...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εξεταστική: Την βίαιη προσαγωγή Ξυλούρη ζητά η αντιπολίτευση – Διαφωνεί η ΝΔ

Φωτιές άναψε η άρνηση του Γιώργου Ξυλούρη (γνωστού ως «Φραπέ») να προσέλθει και να καταθέσει στην Εξεταστική Επιτροπή για τον...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ωφέλησε την Ελλάδα η επίσκεψη Ζελένσκι;

Δεκτός με κάθε επισημότητα έγινε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντιμίρ Ζελένσκι από την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της Ελλάδας, υπογράφοντας μάλιστα...
ΕΛΛΑΔΑ

Στέφανος Τσιτσιπάς: Έτρεχε με 210 χλμ. στην Αττική Οδό

«Βαριά» ήταν η «καμπάνα» που έπεσε στον Στέφανο Τσιτσιπά. Τον πασίγνωστο τενίστα «τσάκωσαν» οι «έξυπνες» κάμερες ασφαλείας στην Αττική Οδό...
ΕΛΛΑΔΑ

Κρήτη: Ο ανιψιός ήταν τελικά αυτός που πυροβόλησε τον 61χρονο ενώ κοιμόταν

Ο 21χρονος ανιψιός του θύματος ήταν τελικά εκείνος που πυροβόλησε τον 61χρονο ενώ κοιμόταν στο σπίτι του τα ξημερώματα της...
ΕΛΛΑΔΑ

Κύκλωμα καζίνο: «Απορώ που πάνε να με μπλέξουν» λέει 27χρονη αστυνομικός που είχε καταγγείλει ξυλοδαρμό από συνάδελφο

Τον υπαρχηγό του κυκλώματος που είχε στήσει απάτες με δήθεν επενδύσεις σε καζίνο καταφέρνοντας να αρπάξει δεκάδες χιλιάδες ευρώ από...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης