Καταγγελία για ΚΤΕΛ Ρεθύμνου: Παίρνουν τουρίστες και απαγορεύουν επιβίβαση σε Έλληνες

Επιστολή διαμαρτυρίας προς την κυβέρνηση και τοπικούς άρχοντες

Must Read

Σοβαρές είναι οι καταγγελίες από πολίτες του Ρεθύμνου για την κατάσταση που επικρατεί στα ΚΤΕΛ. Όπως αναφέρουν, αρνούνται να επιβιβάσουν φοιτητές που πηγαίνουν στην σχολή τους και δίνουν προτεραιότητα στους τουρίστες εις βάρος των Ελλήνων.

Το τοπικό Μέσο της Κρήτης rethnea.gr δημοσιεύει σχετική επιστολή διαμαρτυρίας προς την κυβέρνηση και τοπικούς άρχοντες:

«Αξιότιμες κυρίες και κύριοι Υπουργοί, αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,

Με την παρούσα επιστολή επιθυμώ αφενός να σας ενημερώσω για ένα σοβαρό και επαναλαμβανόμενο ζήτημα που αφορά διακρίσεις εις βάρος ντόπιων πολιτών στην πόλη του Ρεθύμνου, και αφετέρου να ζητήσω την άμεση παρέμβασή σας, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, για την επίλυσή του.

Γράφω εκ μέρους όλων όσων επιλέγουν καθημερινά για τις μετακινήσεις τους το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς το οποίο διαθέτει η πόλη, τα λεωφορεία του Κ.Τ.Ε.Λ. Χανίων – Ρεθύμνου (Α.Φ.Μ. 096149545).

Το πρόβλημα αφορά τη λειτουργία της λεωφορειακής γραμμής με αριθμό «20» του Κ.Τ.Ε.Λ. Χανίων – Ρεθύμνου, η οποία εξυπηρετεί τη διαδρομή προς και από την περιοχή του Πανόρμου. Κατά τη θερινή περίοδο, τα συγκεκριμένα δρομολόγια παρουσιάζουν υψηλή πληρότητα, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης και των πολλών τουριστικών καταλυμάτων στην εν λόγω περιοχή.

Έχει παρατηρηθεί και βιωθεί προσωπικά, κατ’ επανάληψη, μια απαράδεκτη και καταφανώς διακριτική μεταχείριση εκ μέρους ορισμένων εργαζομένων του Κ.Τ.Ε.Λ. Οι τελευταίοι, με το πρόσχημα της πληρότητας και την ανάγκη εξυπηρέτησης των τουριστών, απαγορεύουν σε Έλληνες και ιδίως ντόπιους πολίτες την επιβίβαση στα λεωφορεία αυτά, ακόμη και όταν αυτοί διαθέτουν έγκυρο εισιτήριο και δεν παρουσιάζουν καμία ανάρμοστη συμπεριφορά, παροτρύνοντάς τους να περιμένουν το επόμενο λεωφορείο.

Προσωπικά υπήρξα αποδέκτης αυτής της αντιμετώπισης στην πιο άσχημη μορφή της, δύο συνεχόμενες ημέρες, στις 5 και 6 Ιουνίου 2025, ώρα 16:00 όταν προσπαθούσα να επιβιβαστώ στο λεωφορείο με νούμερο «20» από τη στάση απέναντι από τον Δημοτικό Κήπο, με τελικό προορισμό το Πάνορμο. Και τις δύο ημέρες, αμέσως μετά τη λήξη του ωραρίου εργασίας μου, κατευθυνόμουν προς την περιοχή Περιβόλια, όπου στεγάζεται η Δ.Σ.Α.Ε.Κ. Ρεθύμνου στην οποία φοιτώ παράλληλα με την εργασία μου. Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική και η καταγραφή απουσιών αυστηρή, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την έγκαιρη προσέλευσή μου. Η διαδρομή από τη στάση όπου επιθυμούσα να επιβιβαστώ έως τα Περιβόλια κοστίζει 1,40€, ή 0,70€ με το ισχύον φοιτητικό πάσο. Κρατώντας το μειωμένο εισιτήριο και το πάσο στο χέρι, περίμενα τη σειρά μου για να επιβιβαστώ. Την πρώτη ημέρα, το εισιτήριο το παρέδωσα στην υπάλληλο του κιόσκι πληροφοριών και πώλησης εισιτηρίων, η οποία είχε ανέβει στο λεωφορείο για τον έλεγχο. Τη δεύτερη ημέρα, απευθύνθηκα απευθείας στον οδηγό.

Αμφότεροι με ρώτησαν για τον προορισμό μου, τον οποίο και εξήγησα, προκειμένου να αιτιολογήσω τη χρήση του φοιτητικού εισιτηρίου – αντί, για παράδειγμα, εισιτηρίου αξίας 1€, που αντιστοιχεί με την έκπτωση σε διαδρομή μέχρι το Πάνορμο. Παρά την κατοχή έγκυρου εισιτηρίου και πάσου, μου δηλώθηκε ρητά: «Δεν θα μπεις εδώ. Στο επόμενο. Εδώ είναι μόνο για τουρίστες». Επεσήμανα ότι δεν έχω τη δυνατότητα να περιμένω άλλο λεωφορείο λόγω του μαθήματός μου και της ήδη υπάρχουσας καθυστέρησης, επισημαίνοντας ότι δεν βλέπω νόμιμο λόγο για να μου αρνηθούν την επιβίβαση. Η απάντηση που έλαβα ήταν: «Μπορούμε να σου αρνηθούμε. Δεν θα περάσεις. Αν θέλεις, πάρε τηλέφωνο στο Κ.Τ.Ε.Λ. να σου πουν. Εδώ ανεβαίνουν μόνο τουρίστες που πάνε στα ξενοδοχεία τους».

Το περιστατικό εκτυλίχθηκε επί εκτεταμένο χρονικό διάστημα μπροστά σε πλήθος επιβατών, με αποτέλεσμα να βιώσω δημόσια διαπόμπευση και προσβολή, αποκλειστικά και μόνο λόγω της ιδιότητάς μου ως ντόπιας κατοίκου.

Σημειώνω πως η συγκεκριμένη πρακτική δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. Πολίτες που προσεγγίζουν τη στάση με εμφανή χαρακτηριστικά Ελλήνων κατοίκων αποτρέπονται συστηματικά από την επιβίβαση – σε αντίθεση με τους αλλοδαπούς τουρίστες, οι οποίοι γίνονται αποδεκτοί άνευ ερωτήσεων ή προϋποθέσεων. Επειδή εγώ έτυχε να επιμείνω, ότι δεν μπορώ να περιμένω το επόμενο λεωφορείο, αυτή ήταν η αντίδρασή τους προς το πρόσωπό μου.

Το Κ.Τ.Ε.Λ. Χανίων – Ρεθύμνου, έχοντας επί της ουσίας το μονοπώλιο των δημόσιων μεταφορών στην περιοχή, καθίσταται υποχρεωτικός φορέας μετακίνησης για χιλιάδες πολίτες που είτε δεν διαθέτουν ιδιωτικό μέσο είτε επιλέγουν συνειδητά τη χρήση μέσων φιλικών προς το περιβάλλον. Είναι αδιανόητο, το 2025, να παρατηρούνται φαινόμενα αποκλεισμού πολιτών από δημόσια αγαθά, με βάση την εθνικότητα ή την εντοπιότητα.

Η κατάσταση αυτή εγείρει σοβαρά ερωτήματα νομιμότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης και ισονομίας. Η χρήση των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς αποτελεί δικαίωμα όλων των πολιτών ανεξαρτήτως εθνικής ή φυλετικής ταυτότητας, εφόσον τηρούνται οι κανόνες λειτουργίας και διαθέτουν έγκυρο εισιτήριο. Η επιλογή εξυπηρέτησης των τουριστών έναντι των ντόπιων κατοίκων, με τέτοιον απροκάλυπτο τρόπο, δεν συνιστά μόνο διάκριση· συνιστά ευθεία παραβίαση των αρχών της ισότητας και του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Κατανοώ πως το Ρέθυμνο είναι ένας πλέον δημοφιλής και ίσως κορεσμένος τουριστικός προορισμός της Ελλάδας, οι τουρίστες είναι καλοδεχούμενοι από όλους τους Ρεθεμνιώτες, όλοι μας προσπαθούμε να καταφέρουμε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτησή τους. Ωστόσο, όταν οι ανάγκες των τουριστών τίθενται πάνω από εκείνες των κατοίκων, και μάλιστα με τρόπο προσβλητικό, αποκλείοντας τους πολίτες που στηρίζουν καθημερινά το Κ.Τ.Ε.Λ. καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, τότε η κοινωνική δυσαρέσκεια είναι απολύτως δικαιολογημένη και ενδέχεται να γεννήσει δυσάρεστες τάσεις.

Ανάλογα φαινόμενα «τουριστοφοβίας», όπως παρατηρούνται πλέον έντονα σε περιοχές της Ισπανίας, αποτελούν σαφή προειδοποίηση για τις επιπτώσεις του υπερτουρισμού εφόσον δεν υπάρξει κατάλληλη διαχείριση και ισορροπία μεταξύ επισκεπτών και μονίμων κατοίκων. Εξάλλου, αν δεν ήταν οι τουρίστες, θα μπαίναμε άνετα χωρίς να μας διώχνουν, στα λεωφορεία «20», σωστά; Θα θέλαμε, ή μάλλον καλύτερα, μας παίρνει κι εμάς ως πόλη, ως χώρα, κάποια στιγμή, να μην έχουμε άλλη υπομονή, και να προβούμε σε αντίστοιχες ενέργειες; Στην ερώτηση πάντως ενός τουρίστα, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να φτάσω στο κέντρο, η απάντησή μου, δεν θα ήταν «με το λεωφορείο», διότι για να μπει αυτός, θα αρνηθεί ο οδηγός την είσοδο σε κάποιον ντόπιο.

Στο πλαίσιο αυτό, ζητώ τη διερεύνηση του περιστατικού από τις αρμόδιες αρχές και τη διατύπωση επίσημης τοποθέτησης εκ μέρους του Κ.Τ.Ε.Λ. Χανίων – Ρεθύμνου, την εξασφάλιση ίσης πρόσβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς για όλους τους πολίτες, ανεξαρτήτως εθνικότητας, την ενίσχυση των δρομολογίων σε περιόδους υψηλής τουριστικής ζήτησης, ώστε να μην τίθεται θέμα αποκλεισμού επιβατών και την ενδεχόμενη πρόβλεψη επιμόρφωσης του προσωπικού σε θέματα ισότητας και δεοντολογίας εξυπηρέτησης πολιτών.

Παραμένω στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση και παρακαλώ όπως με ενημερώσετε για τις ενέργειες στις οποίες προτίθεστε να προβείτε.»

Η ανακοίνωση από τα ΚΤΕΛ Χανίων και Ρεθύμνου

Σε απάντησή τους οι υπεύθυνοι των ΚΤΕΛ Χανίων και Ρεθύμνου αναφέρουν:

«Αξιότιμη κα Τζανακάκη,

Αξιότιμες κυρίες, αξιότιμοι κύριοι,

Με έκπληξη η Εταιρείας μας έλαβε την έγγραφη καταγγελία σας που μας αποστείλατε στις 07-06-2025, για «περιστατικά διακριτικής μεταχείρισης από το ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου εις βάρος ντόπιων πολιτών», όπως ισχυρίζεστε.

Εξετάζοντας με προσοχή τις αιτιάσεις σας, η Εταιρεία μας στέκεται αρχικά στην ουσία του θέματος που θίγετε, αφήνοντας κατά μέρος τους οποίους χαρακτηρισμούς σας για «απαράδεκτη και καταφανώς διακριτική μεταχείριση, που κάνουν ορισμένοι εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ, απαγορεύοντας σε Έλληνες και ιδίως σε ντόπιους πολίτες την επιβίβαση τους στα λεωφορεία»….

Και τις δύο ημέρες στις οποίες αναφέρετε (5 και 6 Ιουνίου 2025) ότι χρειάστηκε να μετακινηθείτε με το λεωφορείο «Ν.20» από τη στάση έξω από το δημοτικό κήπο προς τα Περιβόλια που στεγάζεται η Δ.Σ.Α.Ε.Κ. Ρεθύμνου στην οποία φοιτάτε, δυστυχώς επιλέξατε να μετακινηθείτε με το λάθος λεωφορείο που είναι το «Ν. 20».

Η σωστή επιλογή λεωφορείου είναι το «Ν. 10» που εκτελεί τη γραμμή του Πανεπιστημίου Κρήτης και το οποίο διέρχεται κανονικά από τα Περιβόλια με κατάληξη τον Τσεσμέ.

Το λεωφορείο «Ν. 20» που εκτελεί τη γραμμή του Πανόρμου, αν και διέρχεται από το σημείο της επιλογής σας, εντούτοις δεν ενδείκνυται για τη μετακίνησης σας, καθώς έτσι στερείται η δυνατότητα στους αλλοδαπούς επισκέπτες, στους εργαζόμενους και στους κατοίκους του Πανόρμου να φτάσουν έγκαιρα στον προορισμό τους με το λεωφορείο που εκτελεί τη συγκεκριμένη γραμμή και που δεν υπάρχει άλλο την ίδια ώρα.

Η εντύπωση που έχετε ότι τάχα κάνουμε «διαχωρισμό» των επιβατών δίδοντας προβάδισμα στους τουρίστες έναντι των Ελλήνων, είναι πέρα για πέρα λανθασμένη.

Αυτό που στην ουσία κάνουν οι εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ, είναι να ενημερώνουν και να κατευθύνουν τους επιβάτες στο κατάλληλο λεωφορείο που θα πρέπει να επιβιβαστούν ανάλογα με τον προορισμό τους.

Αναρωτηθήκατε άραγε πως θα φτάσει ένας επισκέπτης του τόπου μας ή ένας Ρεθυμνιώτης εργαζόμενος σε ξενοδοχείο του Πανόρμου για παράδειγμα, εάν το λεωφορείο του, που είναι το «Ν. 20», γεμίσει από επιβάτες που δεν έχουν τον ίδιο προορισμό από τη στάση του Δημοτικού Κήπου ή από τις επόμενες;

Το αρμόδιο Γραφείο της Εταιρείας μας έχει προβλέψει τη διέλευση των δύο λεωφορείων (Ν. 20 και Ν. 10) από τις στάσεις με διαφορά λίγων λεπτών της ώρας, με σκοπό να εξυπηρετούνται άμεσα όλοι οι επιβάτες ανάλογα με τον προορισμό τους.

Από τα γραφόμενα σας μάλιστα γίνεται αντιληπτό ότι εργαζόμενοι στο κιόσκι του δημοτικού κήπου και οδηγοί της Εταιρείας μας, σας ενημέρωσαν για το πως θα έπρεπε να μετακινηθείτε, χωρίς όμως να τους λάβετε υπόψη σας.

Όσον αφορά δε τα περί μονοπωλίου, φαινομένων αποκλεισμού πολιτών από δημόσια αγαθά με βάση την εθνικότητα ή την εντοπιότητα και για το εάν εγείρονται σοβαρά ερωτήματα νομιμότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης και ισονομίας, καθώς και πολλά άλλα, που «χρεώνετε» στο ΚΤΕΛ μέσω τους αφηγήματος σας, η Εταιρεία μας φυσικά και τα απορρίπτει στο σύνολο τους με κατηγορηματικό τρόπο.

Η μακροχρόνια πορεία της «ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου Α.Ε.» και οι παρεχόμενες υπηρεσίες της στον τομέα των χερσαίων μεταφορών έχει αποδείξει περίτρανα σε κάθε επιβάτη που εμπιστεύεται την Εταιρείας μας ότι τέτοιου είδους πρακτικές και ενέργειες ουδέποτε βρήκαν πρόσφορο έδαφος στο ΚΤΕΛ για να «ανθίσουν».

Σας ευχαριστούμε πολύ».

Φωτό αρχείου

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. έτσι που κατάντησαν για λίγα ευρώ πουλάνε και το βρακί τους στους φοιτητές θα κολλήσουν;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This