Νέα Στύρα: Ρήγμα 20 μέτρων στο φέρι μποτ – Περιπλέκεται η διαδικασία απομάκρυνσης από τη ξέρα

Must Read

Σοβαρότερη του αναμενόμενου αποδεικνύεται η κατάσταση του φέρι μποτ που προσάραξε έξω από τα Νέα Στύρα στην Εύβοια, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα των δυτών, έχει εντοπιστεί ρήγμα σχεδόν 20 μέτρων στο πλοίο, γεγονός που περιπλέκει καθοριστικά τη διαδικασία αποκόλλησης και ρυμούλκησης.

Η κατάσταση έχει σημάνει συναγερμό στις αρμόδιες Αρχές, ενώ η πλοιοκτήτρια εταιρεία και το τεχνικό επιτελείο καλούνται πλέον να επανασχεδιάσουν πλήρως το πλάνο επιχείρησης απομάκρυνσης του πλοίου από τη βραχώδη ξέρα της βραχονησίδας «Γλάρος», όπου προσάραξε.

Πλήρης επανασχεδιασμός της επιχείρησης στα Νέα Στύρα

Η παρουσία του ρήγματος μήκους περίπου 20 μέτρων αλλάζει τα δεδομένα και καθιστά αδύνατη την άμεση αποκόλληση του φέρι μποτ. Όπως αναφέρουν πηγές από το Λιμενικό, για να προχωρήσει η επιχείρηση, θα πρέπει να κατατεθεί ολοκληρωμένο σχέδιο και τεχνική μελέτη, που θα περιλαμβάνει τόσο τις ενέργειες αποκόλλησης όσο και την ασφαλή ρυμούλκηση του πλοίου – εφόσον αυτό καταστεί εφικτό.

Παρά τις πρώτες προσπάθειες ρυμουλκών το μεσημέρι της Τετάρτης, η επιχείρηση δεν προχώρησε, καθώς το μέγεθος της ζημιάς απαιτεί ειδικές διαδικασίες σταθεροποίησης και ενίσχυσης της γάστρας. Έτσι, το φέρι μποτ παραμένει προσκολλημένο στη ξέρα και αναμένεται να παραμείνει στο σημείο για αρκετές ώρες – ή ακόμα και ημέρες.

Το πλήρωμα, οι ευθύνες και οι καθυστερήσεις

Υπενθυμίζεται πως πάνω στο φέρι μποτ παραμένουν δεκάδες οχήματα και αποσκευές επιβατών, οι οποίοι αποβιβάστηκαν με ασφάλεια το απόγευμα της Τρίτης, χάρη στην άμεση επέμβαση του Λιμενικού.

Στο επίκεντρο των ερευνών βρίσκεται πλέον ο 62χρονος καπετάνιος, ο οποίος παραμένει υπό κράτηση μέχρι και την Παρασκευή, ενώ βρίσκεται αντιμέτωπος με κατηγορίες για πιθανή αμέλεια και παραλείψεις που οδήγησαν στην προσάραξη.

«Πρόκειται για καπετάνιο 62 ετών, που εκτελούσε 8 χρόνια το συγκεκριμένο δρομολόγιο και τα δύο τελευταία στο συγκεκριμένο καράβι. Μετά το συμβάν ο καπετάνιος ήρθε σε επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες της εταιρείας και ζητούσε συγγνώμη, χωρίς να μπορεί να εξηγήσει επαρκώς τα αίτια της προσάραξης, αποδίδοντάς την σε αφηρημάδα και έλλειψη προσοχής», δήλωσε υψηλόβαθμο στέλεχος της πλοιοκτήτριας εταιρείας και συνέχισε:

«Στη γέφυρα βρίσκονταν ακόμα δύο άτομα, ο μηχανικός αριστερά του και ο ελεγκτής εισιτηρίων δεξιά του. Εκείνος κρατούσε το τιμόνι την ώρα της σύγκρουσης, ενώ για την καθυστέρηση ενημέρωσης για το συμβάν είπε πως σάστισε».

Η δήλωση αποκαλύπτει έναν συνδυασμό ανθρώπινου λάθους και πιθανών παραλείψεων στη διαχείριση κρίσης, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η αναφορά ότι ο καπετάνιος «σάστισε» και αυτός ήταν ο λόγος που δεν ειδοποίησε άμεσα τις Αρχές.

Το Λιμενικό κατηγορεί για καθυστερήσεις

Σε ανακοίνωσή του, το Λιμενικό Σώμα ανέφερε πως έγινε προσπάθεια επί ώρα για να επικοινωνήσει με τον καπετάνιο, κάτι που τελικά επιτεύχθηκε έπειτα από επανειλημμένες προσπάθειες. Η καθυστέρηση στην ενημέρωση των Αρχών εγείρει ερωτήματα για το αν υπήρξε επαρκής ετοιμότητα από πλευράς πληρώματος.

Ταυτόχρονα, το Λιμενικό καταγγέλλει ότι μέχρι και το πρωί της Τετάρτης, η εταιρεία δεν είχε προχωρήσει στις προβλεπόμενες ενέργειες αποκόλλησης και ναυαγιαίρεσης. Η καταγγελία αυτή εντείνει τις πιέσεις προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία, καθώς εκτός από τις ποινικές ευθύνες, αναδεικνύονται και ζητήματα διαχείρισης κρίσης και συμμόρφωσης με τα πρωτόκολλα ασφαλείας.

Στα Νέα Στύρα παραμένουν τα ρυμουλκά – Σε αναμονή οι εξελίξεις

Την Τετάρτη, γύρω στο μεσημέρι, ρυμουλκά πλοία προσέγγισαν το σημείο και προετοιμάστηκαν για να συμμετάσχουν στην επιχείρηση αποκόλλησης. Όμως, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι τεχνικοί αξιολογούν ακόμα τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να μετακινηθεί το φέρι μποτ χωρίς να προκληθεί περαιτέρω ζημιά ή να υπάρξει κίνδυνος για διαρροή καυσίμων.

Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει αναφορά για θαλάσσια ρύπανση, όμως οι Αρχές είναι σε πλήρη επιφυλακή, καθώς ένα ρήγμα τέτοιου μεγέθους μπορεί ανά πάσα στιγμή να δημιουργήσει νέα προβλήματα.

Νέα Στύρα: Ρήγμα 20 μέτρων στο φέρι μποτ - Περιπλέκεται η διαδικασία απομάκρυνσης από τη ξέρα

Αναμένονται επίσημα πορίσματα – Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα

Καθώς συνεχίζεται η έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος, το βλέμμα στρέφεται πλέον στην επόμενη ημέρα, με ερωτήματα για το πώς βρέθηκε το πλοίο σε αυτή τη θέση, ποια ήταν τα λάθη, και ποιο το κόστος – οικονομικό, περιβαλλοντικό και επιχειρησιακό – για την ευρύτερη περιοχή.

Με τα αυτοκίνητα των επιβατών εγκλωβισμένα, τις ευθύνες να αναζητούνται και το πλοίο παγιδευμένο πάνω στη ξέρα, η υπόθεση του φέρι μποτ στα Νέα Στύρα προμηνύεται μακρά, περίπλοκη και γεμάτη ερωτήματα.

 

Χρήσιμοι σύνδεσμοι

Για ενημέρωση, επίσημες ανακοινώσεις και επιβεβαίωση γεγονότων, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν τους εξής συνδέσμους:

  • Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
    https://www.ynanp.gr
    (Για ανακοινώσεις και δελτία τύπου σχετικά με το περιστατικό)
  • Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής
    https://www.hcg.gr
    (Για επιχειρήσεις διάσωσης, ΠΑΘ, ΠΛΣ, ΕΚΣΕΔ κ.λπ.)
  • Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος
    https://www.nee.gr
    (Για θέματα ναυτικής ασφάλειας, διαχείριση κρίσεων, εκπαιδεύσεις)

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Καφές στο Da Capo με… γεύση πίκρας

Mόνο καπουτσίνο και διπλοί εσπρέσο!
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τον χρεώνουν στον… Σαμαρά

Άναψε φωτιές στην κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας ο Στράτος Σιμόπουλος με τη δήλωσή του ότι δεν θα ψηφίσει την...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Έχουν αποδείξεις για τη στοχοποίηση της Κρήτης

Ακούμε πολλά και διάφορα από τα στόματα διαφόρων υπουργών, περί επίλυσης του προβλήματος με τις ροές μεταναστών στην Κρήτη, αλλά...
SLIDER

Η Ολλανδία επιστρέφει τους Σύρους πίσω στην Συρία ενώ η «μπανανία» τούς κρατά για ντεκόρ

Την ώρα που Ολλανδία έχει ξεκινήσει την υλοποίηση μιας σκληρής και ρεαλιστικής πολιτικής απέναντι στους Σύρους πρόσφυγες με συγκεκριμένα μέτρα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Άδωνις ξαναχτυπά: «Στην Ελλάδα μάς αρέσει να γκρινιάζουμε»!

Την κοινή λογική προκαλεί ο Άδωνις Γεωργιάδης που έχει την απάντηση για τα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν οι πολίτες. Και...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ποιος πιστεύετε ότι μπορεί να ενώσει την Κεντροαριστερά;

Τις τελευταίες εβδομάδες η πολιτική συζήτηση περιστρέφεται γύρω από την πολυδιάσπαση της λεγόμενης Κεντροαριστεράς και τον τρόπο που αυτή θα...
SLIDER

Η αόρατη απειλή στις αποβάθρες του μετρό

Κάθε μέρα, χιλιάδες πολίτες κατεβαίνουν στις αποβάθρες του μετρό για να μετακινηθούν γρήγορα και οικονομικά. Όμως, πίσω από την αίσθηση...
ΕΛΛΑΔΑ

Ρόδος: Τηλεφωνική απάτη με «αναδρομικά» από το 1999 – Στόχος οι συνταξιούχοι

Μία νέα επιτήδεια απάτη έχει εμφανιστεί στη Ρόδο, με στόχο κυρίως τους συνταξιούχους. Άγνωστοι επιτήδειοι εκμεταλλεύονται το θέμα των αναδρομικών...
SLIDER

Τέμπη: «Παραμόρφωση τρένων» η εισαγγελική πρόταση για την πυρόσφαιρα

Μετά από 30 μήνες εντατικών ερευνών, η δικαιοσύνη καταλήγει σε μια εξαιρετικά γενικόλογη εξήγηση για το πιο αμφιλεγόμενο κομμάτι της...

Διαβάζονται τώρα