Τέμπη: Στον εφέτη ανακριτή το γερμανικό πόρισμα για την πυρασφάλεια των τρένων

Must Read

Τον «δρόμο« του εφέτη ανακριτή έχει πάρει το πόρισμα το γερμανικού εργαστηρίου που θέτει το ζήτημα της πυρασφάλειας στα δύο τρένα που ενεπλάκησαν στο έγκλημα που έγινε στα Τέμπη.

Το πόρισμα απέστειλε ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ). Σύμφωνα με το πόρισμα ο μέγιστος ρυθμός εκπομπής θερμότητας ήταν πολύ υψηλός, τουλάχιστον για τα βαγόνια Β2 και Β4.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, σήμερα, Δευτέρα, στο εφέτη ανακριτή θα βρεθούν συγγενείς θυμάτων καθώς και η Ζωή Κωνσταντοπούλου.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις επόμενες ώρες κλείνει και τυπικά η διαδικασία της ανάκρισης, με τη δικογραφία να μεταφέρεται στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών.

Επιπλέον, η πηγή αναφέρει πως, εντός των επόμενων ωρών ο εφέτης ανακριτής θα στείλει  στον Άρειο Πάγο τα στοιχεία που αφορούν στους επτά γενικούς γραμματείς του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατά την περίοδο 2016-2023, προκειμένου το Δικαστικό Συμβούλιο να αποφανθεί σχετικά με τον πρώην Υπουργό Κώστα Καραμανλή.

Δείτε το σχετικό βίντεο:

https://exchange.glomex.com/video/v-dcnc9jxp49kh?integrationId=40599w17mbz7o7uw

Τι αναφέρει το πόρισμα

Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για τα Τέμπη. Μολονότι η δικογραφία για το πολύνεκρο έγκλημα έκλεισε άρον άρον από τον ειδικό εφέτη ανακριτή Λάρισας, Σωτήρη Μπακαΐμη, νέα στοιχεία έρχονται στον φως. Νέο πόρισμα, από την Γερμανία αυτήν την φορά και πιστοποιημένο εργαστήριο, κάνει λόγο για ελλιπή πυρασφάλεια στα τρένα.

Τα νέα σοκαριστικά στοιχεία γνωστοποιούνται την ημέρα κατά την οποία έχουν προγραμματιστεί συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε ολόκληρη την Ελλάδα για τα Τέμπη.

Όπως γράφει το in.gr, νέες παραμέτρους στην τραγωδία στα Τέμπη φαίνεται να αναδεικνύουν τα αποτελέσματα των δοκιμών από πιστοποιημένο εργαστήριο στη Γερμανία σε καθίσματα βαγονιών της επιβατικής αμαξοστοιχίας τον Φεβρουάριο 2023 στο μοιραίο βαγόνι.

Φωτό: in.gr

Τα αποτελέσματα αυτά εντάχθηκαν στη δικογραφία πάλι την τελευταία στιγμή (σσ όπως κι αυτά που δημιουργούν νέα δεδομένα για την πυρόσφαιρα) λόγω και αργοπορημένων αιτημάτων από τις δικαστικές Αρχές. Με κύρια διαπίστωση ότι η πυραντοχή των καθισμάτων του Intercity 62 που συγκρούστηκε στα Τέμπη (σσ κυρίως του Β2 βαγονιού όπου υπήρξε κι ο μεγαλύτερος αριθμός θυμάτων) είναι σχεδόν 4 φορές χειρότερη από τους προβλεπόμενους μέσους όρους στην Ευρώπη!

Κι έτσι φαίνεται ότι στην τραγωδία ίσως είχε συντελέσει σε κάποιο βαθμό, πέρα από την σφοδρή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών και την πυρόσφαιρα, το ζήτημα των «εύφλεκτων», μη ανθεκτικών καθισμάτων. Με την ανάγκη πλήρους διερεύνησης κι αυτών των παραμέτρων για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Οι έλεγχοι

Από την πρώτη στιγμή, λοιπόν μετά το δυστύχημα, η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ) είχε επισημάνει την ανάγκη διερεύνησης του ζητήματος της πυρασφάλειας μέσω δειγματοληψίας και δοκιμής καύσης των υλικών των καθισμάτων. Αρχικά οι δικαστικοί λειτουργοί έστειλαν κάποια δείγματα για ανάλυση σε ελληνικά εργαστήρια, τα οποία όμως έκαναν μόνο ανάλυση χημικής σύστασης των ινών, αδυνατώντας να αποφανθούν για το επίπεδο αντοχής στη φωτιά που παρέχουν τα συγκεκριμένα υλικά.

Η ΕΔΑΠΟ επανήλθε με σχετικά αιτήματα για δειγματοληψία και αποστολή σε συγκεκριμένο πιστοποιημένο εργαστήριο της Γερμανίας, όμως ο ανακριτής εξέδωσε απορριπτική διάταξη τον Οκτώβριο 2024, λέγοντας ότι η συγκεκριμένη δοκιμή «δεν κρίνεται αναγκαία-ουσιώδης ανακριτική πράξη».

Έτσι, ανέλαβε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ να στείλει με δική του πρωτοβουλία τα σχετικά δείγματα στο εργαστήριο της Γερμανίας, διαδικασία που ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο 2025. Εκεί, όμως, η διαδικασία κόλλησε και πάλι, γιατί το εργαστήριο ζητούσε να προεξοφληθεί το κόστος των 3.030 ευρώ για τις δοκιμές, κάτι που καθυστέρησε για γραφειοκρατικούς λόγους, δεδομένου ότι το κόστος αυτό έπρεπε να πληρωθεί από το υπουργείο Μεταφορών. Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ εκδόθηκε αναφέροντας το σημείο αυτό στις εκκρεμότητες, αλλά η διαδικασία δεν προχωρούσε.

Χρειάστηκαν οι επανειλημμένες ερωτήσεις του δημοσιογράφου Χρήστου Αβραμίδη προς τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, προκειμένου τελικά ο κος Μαρινάκης να θέσει το ζήτημα στο υπουργείο Μεταφορών και με καθυστέρηση 7 μηνών να πληρωθεί τελικά το σχετικό κόστος.

Απολύτως ανεπαρκές σε επίπεδο πυραντοχής

Τα αποτελέσματα εστάλησαν από το γερμανικό εργαστήριο στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ πριν μερικές ημέρες και έχουν ήδη σταλεί στον ειδικό εφέτη ανακριτή στη Λάρισα. Σύμφωνα με αυτά, όπως παρουσιάζει σήμερα το in, το δείγμα καθίσματος από το μοιραίο βαγόνι Β2, μέσα στο οποίο έχασαν τη ζωή τους κάποιοι επιβάτες και αρκετοί ακόμα επιζώντες τραυματίστηκαν στην προσπάθειά τους να γλιτώσουν από τη φωτιά, παρουσιάζεται απολύτως ανεπαρκές σε επίπεδο πυραντοχής.

Με όριο μέσου ρυθμού εκπομπής θερμότητας τα 50kW/m2 για τα τρένα που περνάνε από τούνελ (75 για τα τραμ ή τα τοπικά τρένα που κινούνται μόνο σε ανοικτούς χώρους), το συγκεκριμένο δείγμα έδειξε 192,3 kW/m2, επίδοση σχεδόν τέσσερις φορές χειρότερη από το όριο που ισχύει σήμερα σε ολόκληρη την Ευρώπη!

Κατόπιν αυτού, αναμένονται, όπως αναφέρουν τεχνικοί σύμβουλοι, οι επόμενες ενέργειες των δικαστικών Aρχών για να διαπιστωθεί εάν υπάρχει και νομικό ζητούμενο, πέραν των αναφερομένων ζητημάτων ασφαλείας που εκτιμάται ότι θα τεθούν κατόπιν ίσως και σχετικής σύστασης ασφαλείας του ΕΟΔΑΣΑΑΜ προς την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Έτσι ώστε να ελεγχθούν και τα υπόλοιπα τρένα που κυκλοφορούν σήμερα στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Δείτε επίσης:

 

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Συνάντηση Μητσοτάκη – Γκίλφοϊλ στη Νέα Υόρκη

Το Atlantic Council και ο Όμιλος Antenna διοργάνωσαν συνάντηση στη Νέα Υόρκη, όπου έδωσε το παρών και ο Έλληνας πρωθυπουργός...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Να δεις που το Πάσχα θα σουβλίσουμε κουνέλια…

Πολύ δύσκολη είναι η κατάσταση με την ευλογιά των προβάτων και όπως άρχισαν να ψιθυρίζουν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης την...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

To μήνυμα των Τούρκων που αγνοήθηκε

Μέρες τώρα, υπήρχαν έντονες συζητήσεις στην Αθήνα για το ενδεχόμενο ματαίωσης της συνάντησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση Μητσοτάκη με τον αντιπρόεδρο της Exxon Mobil και τον πρόεδρο της Lockheed Martin

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε συναντήσεις στο περιθώριο της 80ής Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη με τον υπουργό...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Τσακαλώτος κατά Τσίπρα: «Δεν χωράνε στην αριστερά αυτά που λέει»

Δυο ξένοι φαίνεται ότι είναι πια Ευκλείδης Τσακαλώτος και Αλέξης Τσίπρας και ας βρέθηκαν μαζί στην κυβέρνηση της «πρώτη φορά...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Πρέπει να ικανοποιηθεί το αίτημα του απεργού πείνας Πάνου Ρούτσι;

Ο πατέρας του Ντένη Ρούτσι, θύματος των Τεμπών, έχει ξεκινήσει απεργία πείνας με αίτημα την εκταφή του παιδιού του, προκειμένου...
ΕΛΛΑΔΑ

ExxonMobil και Lockheed Martin στην ατζέντα Μητσοτάκη 

Από τις ΗΠΑ, Ανδρέας Δερμιτζακης Όπως πολυ σωστά πρώτο ειχε αποκαλύψει το Newsbreak.gr , ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε διαδοχικές...
ΕΛΛΑΔΑ

Επίσημη στήριξη στο αίτημα Ρούτσι για εκταφή της σορού του γιου του, από τους δικηγορικούς συλλόγους

Ο Πάνος Ρούτσι ξεκίνησε απεργία πείνας και δίψας μπροστά από τη Βουλή, ζητώντας να του δοθεί άδεια εκταφής της σορού...
ΕΛΛΑΔΑ

Ρούπος μετά τον σάλο για το «αστείο» με την ελληνική σημαία: «Σκέφτομαι να κινηθώ νομικά»

Μια άστοχη αναφορά του στην ελληνική σημαία ήταν, όπως αποδείχτηκε, αρκετή για να οδηγήσει στην άμεση λήξη της συνεργασίας του...

Διαβάζονται τώρα