«Πρεμιέρα» κάνουν σήμερα ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) καθώς και η 24ωρη λειτουργία σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Μιλώντας για την εφαρμογή των νέων παρεμβάσεων ο υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε πως ο νέος ΚΟΚ περιλαμβάνει αυστηρότερες ποινές για την επικίνδυνη οδήγηση.
«Θέλουμε να βάλουμε τέλος στην ατιμωρησία. Η ζωή δεν έχει τιμή και οι παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές θα αντιμετωπίζονται πολύ πιο αυστηρά» ανέφερε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε συνέντευξή του το πρωί του Σαββάτου στην ΕΡΤ.
Δείτε τις δηλώσεις του υφυπουργού:
Τι περιλαμβάνει ο νέος ΚΟΚ
Όπως έχει γίνει γνωστό ο νέος ΚΟΚ έχει ως στόχο την μείωση των τροχαίων και των θανάτων και τραυματισμών στους δρόμους.
Μεταξύ άλλων,
- ενεργοποιούνται οι ψηφιακές κάμερες στην Αττική και τα πρόστιμα θα αποστέλλονται στους παραβάτες μέσω gov.gr
- Οι επαναλαμβανόμενες παραβάσεις θα επιφέρουν σωρευτικές ποινές αυξάνοντας τα πρόστιμα και τις κυρώσεις όπως η αφαίρεση διπλώματος ή και ποινικές διώξεις
- Πιο αυστηρές ποινές για χρήση κινητού στην οδήγηση. Η πρώτη παράβαση τιμωρείται με πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 30 μέρες, ενώ οι επαναληοτικές επιφέρουν πρόστιμα έως 2.000 ευρώ και μεγαλύτερη αφαίρεση άδειας
- Πρόστιμα έως 4000 ευρώ για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αφαίρεση διπλώματος για έως 10 χρόνια και ποινικές διώξεις που μπορεί να φτάσουν ακόμα και σε φυλάκιση 10 ετών, ειδικά αν προκληθεί θανατηφόρο ατύχημα.
- Αυστηρές κυρώσεις και τη μη χρήση ζώνης και κράνους με πρόστιμα για οδηγό και συνεπιβάτη ενώ την δεύτερη φορά μπορεί να αφαιρεθεί το δίπλωμα για ένα χρόνο
- Μειώνονται τα όρια ταχύτητας εντός πόλης και αυξάνονται εκτός αστικού ιστού, ενώ για εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες προβλέπονται πρόστιμα έως 8.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 4 χρόνια
- Ιδιαίτερα αυστηρές ποινές επιβάλλονται και για παράνομη στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ, με πρόστιμα έως 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έναν χρόνο σε περίπτωση υποτροπής
- Αυστηρά πρόστιμα για παράνομη στάθμευση και απαγόρευση κίνησης ταξί σε λεωφορειολωρίδες, εκτός συγκεκριμένων περιπτώσεων.
Σε 24ωρη λειτουργία τα ΜΜΜ κάθε Σάββατο
Παράλληλα σήμερα και κάθε Σάββατο υπάρχει η 24ωρη λειτουργία των ΜΜΜ.
Σχετικά με το μετρό που θα λειτουργεί όλο το βράδυ από σήμερα και κάθε Σάββατο ο υφυπουργός ανέφερε πως διευκολύνει τους πολίτες στις μετακινήσεις τους, ενώ επεσήμανε πως μεταξύ άλλων στόχος είναι να ενισχυθεί η νυχτερινή ζωή της πόλης και να περιοριστεί η κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο και κυρίως τα τροχαία ατυχήματα.
Η λειτουργία των μέσων μεταφοράς το Σάββατο
Ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε ότι η νέα υπηρεσία θα περιλαμβάνει τις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, τις γραμμές Τ6 και Τ7 του Τραμ, καθώς και 10 λεωφορειακές γραμμές, πέραν των ήδη υπαρχουσών 24ωρων και νυχτερινών δρομολογίων.
Η πρωτοβουλία στοχεύει να αναβαθμίσει την εμπειρία μετακίνησης στην πρωτεύουσα, δίνοντας ασφαλή και αξιόπιστη επιλογή μεταφοράς όλες τις ώρες της ημέρας και της νύχτας. Παράλληλα, ενισχύει τον τουρισμό, την ψυχαγωγία, αλλά και τη γενικότερη οικονομική δραστηριότητα της πόλης, φέρνοντας την Αθήνα πιο κοντά στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών μητροπόλεων.
Πώς θα κινηθούν Μετρό και Τραμ
Γραμμή 2 (Ανθούπολη – Ελληνικό): δρομολόγια ανά 10–15 λεπτά από τις 22:00 έως τις 10:00.
Γραμμή 3 (Νίκαια – Αεροδρόμιο): συχνότητες ανά 9–15 λεπτά στο ίδιο διάστημα.
Τραμ Τ6 (Πικροδάφνη – Σύνταγμα) και Τ7 (Ασκληπιείο Βούλας – Αγία Τριάδα): δρομολόγια κάθε 12–25 λεπτά.
Οι 24ωρες λεωφορειακές γραμμές
Στη λίστα προστίθενται γραμμές-κλειδιά όπως:
221 Πανεπιστημιούπολη – Ακαδημία
224 Καισαριανή – Ελ. Βενιζέλου
421 Άγιοι Ανάργυροι – Αγία Παρασκευή
608 Γαλάτσι – Ακαδημία – Νεκρ. Ζωγράφου
703 Πειραιάς – Αγ. Ανάργυροι – Αγ. Ελευθέριος (μέσω Θηβών)
και άλλες βασικές συνδέσεις (049, Α15, Β11, Β12, 040, 11, Χ93, Χ95, Χ96, Χ97).
Νυχτερινές γραμμές
Παραμένουν σε ισχύ οι μόνιμες γραμμές 400, 500, 790 και Χ14, που ενώνουν βασικά σημεία της πόλης με προάστια και το αεροδρόμιο.
Η μετάβαση από πιλοτικό πρόγραμμα σε καθολική μόνιμη εφαρμογή οφείλεται στη συνεργασία εργαζομένων και ΟΑΣΑ, που απέδειξαν ότι η πόλη μπορεί να κινείται με ασφάλεια και αξιοπιστία, χωρίς να «σβήνουν τα φώτα» τα μεσάνυχτα.
«Οι παρεμβάσεις κινούνται σε μια στρατηγική που ενώνει την αναβάθμιση των υποδομών με την κοινωνική πολιτική, με στόχο μια Ελλάδα πιο ασφαλή, πιο δίκαιη και πιο φιλική προς τους πολίτες» κατέληξε ο κ. Κυρανάκης.
Δείτε επίσης:
Κατανάλωση φαγητού στο αυτοκίνητο: Τα «τσουχτερά» πρόστιμα και οι κυρώσεις του νέου ΚΟΚ
Η άσφαλτος «βάφεται» καθημερινά με αίμα: 3η η Ελλάδα σε θανατηφόρα τροχαία στην ΕΕ