Η τελευταία αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) έγινε με γνώμονα τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, ενώ στο νέο πακέτο μέτρων που προωθείται, κεντρικό ρόλο παίζουν οι διαδικασίες ελέγχου των ηλικιωμένων οδηγών και η τεχνολογική επιτήρηση.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το Υπουργείο Μεταφορών θα αλλάξει τα όσα ισχύουν στις ανανεώσεις διπλωμάτων για τους ηλικιωμένους οδηγούς και θα εισάγει σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (AI) στις μοτοσικλέτες, οι οποίες δεν θα εκκινούν αν ο αναβάτης δεν φορά κράνος!
Τι θα ισχύει για τους ηλικιωμένους οδηγούς με τον νέο ΚΟΚ
Στη διαδικασία της ανανέωσης της άδειας οδήγησης, εξετάζεται η ψηφιοποίησή της μέσω διασύνδεσης με τα συστήματα της ΗΔΙΚΑ, έτσι ώστε οι Αρχές να έχουν άμεση πρόσβαση στο ιατρικό ιστορικό των ηλικιωμένων οδηγών, αλλά και για να ελέγχονται αυστηρά οι γιατροί που εκδίδουν σχετικές γνωματεύσεις για την ανανέωση των διπλωμάτων.
Ένας οδηγός που συμπληρώνει το 65ο έτος της ηλικίας του υποχρεούται σε ιατρικές εξετάσεις και αυτές θα υπάρχουν στον προσβάσιμο ψηφιακό φάκελό του μαζί με το ιστορικό αλλά και με το όνομα του γιατρού που έκανε την γνωμάτευση.
Σε περίπτωση που ηλικιωμένος οδηγός οχήματος εμπλακεί σε τροχαίο, θα γίνεται επαναξιολόγηση τόσο της κατάστασης της υγείας του, όσο και της οδηγικής ικανότητάς του, με ταυτόχρονο έλεγχο των πρόσφατων ιατρικών γνωματεύσεων, ώστε τυχόν ευθύνες να αποδοθούν και στους ανάλογους γιατρούς.
Τι επιφυλάσσει για τους αναβάτες η τεχνητή νοημοσύνη
Σε ότι αφορά τις μοτοσικλέτες, αυτό που εξετάζεται είναι η τοποθέτηση αισθητήρα και συστήματος τεχνητής νοημοσύνης (AI), τα οποία δεν θα επιτρέπουν στην μοτοσικλέτα να εκκινήσει αν ο αναβάτης της δεν φορά το κράνος του, ή αν δεν το φορά με τον σωστό τρόπο!
Το συγκεκριμένο σύστημα θα μπορεί να εγκατασταθεί σε μοντέλα που έχουν κυκλοφορήσει από το 2000 και έπειτα, με την εφαρμογή του να είναι υποχρεωτική για τους παραβάτες που έχουν ήδη καταγραφεί να κυκλοφορούν χωρίς κράνος.
Το κόστος αυτού του συστήματος είναι περί το ένα εκατομμύριο ευρώ.
Δείτε επίσης:
- Κάμερες σε λεωφορεία: «Σκάνε» οι πρώτες κλήσεις για αυτοκίνητα σε λεωφορειολωρίδες
- Eurostat: Η Ελλάδα φιγουράρει ψηλά και σε τροχαία στην ΕΕ
- Αφαίρεση διπλώματος διά βίου: Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ
- Αίμα στην άσφαλτο: Σε λειτουργία ψηφιακός χάρτης με τα σημεία όπου γίνονται τα περισσότερα τροχαία

