Ραγδαίες αλλαγές προγραμματίζονται στη λειτουργία των ελληνικών ξενοδοχείων για τη φετινή πολύπαθη σεζόν, τη στιγμή που οι ξενοδόχοι ανησυχούν για το κόστος των μέτρων, αλλά και για το ενδεχόμενο μετάδοσης του ιού.
Πρωινό στο δωμάτιο και γεύματα à la carte (δηλαδή με επιλογή από τον κατάλογο) περιμένουν τους πελάτες των ξενοδοχείων στην εποχή του κορωνοϊού, με τα check-in και check-out να γίνονται μόνο μέσω smartphones, ενώ, όσοι θελήσουν να επισκεφτούν τη ρεσεψιόν, θα έρθουν αντιμέτωποι με τη… γυάλινη επιφάνεια που θα τους χωρίζει από τους εργαζόμενους!
Αυτές είναι μερικές μόνο από τις αλλαγές που αναμένεται να «ενσωματώσουν» στην καθημερινότητα τους τα ξενοδοχεία που θα επιλέξουν να ανοίξουν τις πόρτες τους, για να υποδεχθούν τους μελλοντικούς πελάτες τους.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ στην Κρήτη, την ναυαρχίδα του τουρισμού για την Ελλάδα, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, Νίκος Χαλκιαδάκης, συνεργάζεται με την Περιφέρεια, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και τον ΕΟΔΥ, έχοντας, μάλιστα, αναθέσει στην Howarth International μελέτη για την «επόμενη ημέρα» στα ξενοδοχεία, τα αποτελέσματα της οποίας θα ανακοινωθούν σε δύο εβδομάδες.
Σημαντικά κοστοβόρες οι παρεμβάσεις
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, στην παρέμβασή του στο ΑΠΕ, εκφράζει την αγωνία του, όχι μόνο για το αν θα πρέπει, αλλά και για το αν μπορούν να ανοίξουν τις ξενοδοχειακές μονάδες, χωρίς τη στήριξη της πολιτείας. «Αν δεν βοηθήσει το κράτος, θα έχουμε μεγάλο οικονομικό πρόβλημα. Θέλουμε να ανοίξουμε με όρους βιωσιμότητας και, αν δεν συμβεί αυτό, μπορεί και να μην ανοίξουν ξενοδοχεία». Προσθέτει, επίσης, ότι οι παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν στα ξενοδοχεία, για υγειονομικούς λόγους, είναι σημαντικά κοστοβόρες και, σε πολλές των περιπτώσεων, θα είναι και αδύνατες να εφαρμοστούν.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Κωνσταντίνα Σβήνου, πρόεδρος της ένωσης Ξενοδόχων Κω, νησί που πρωταγωνιστεί στα Δωδεκάνησα στις τουριστικές αφίξεις, μιλώντας στο ΑΠΕ, διερωτάται τι κόστος θα έχει το άνοιγμα των ξενοδοχείων, ειδικά στο σκέλος της προφύλαξης του τοπικού πληθυσμού από τυχόν μετάδοση του ιού, αλλά και για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
«Τελικά, είναι σωστό να ξεκινήσει η επόμενη ημέρα; Μήπως θα πρέπει να ληφθεί μια γενναία απόφαση, ότι το 2020 θα πρέπει να στηριχτούν οι εργαζόμενοι, τα ανελαστικά πάγια των επιχειρήσεων και να προετοιμαστούμε για το πολύ δυνατό 2021;», αναρωτιέται η κα. Σβήνου.
Πηγή αγωνίας για την ίδια, είναι οι ελεύσεις τουριστών που τυχόν δεν θα διαγνωστούν από τα τεστ που θα γίνονται πριν αυτοί ταξιδέψουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προστασία των εργαζομένων και των τοπικών πληθυσμών.
Τέλος, στην τελική ευθεία είναι η σύνταξη του «υγειονομικού πρωτοκόλλου», που θα καθορίζει τους κανόνες λειτουργίες των ξενοδοχειακών μονάδων, στην εποχή του κορωνοϊού.