Η ΕΕΤΤ εξέδωσε Οδηγό Ενημερωμένου Πολίτη για την σωστή ενημέρωση πριν την σύναψη συμβολαίου με εταιρεία κινητής

Must Read

H ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη της τελευταίας δεκαετίας, σηματοδότησε την μετάβαση των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών από την απλότητα της συσκευής τηλεφώνου της κάρτας ομιλίας στην εκτεταμένη ποικιλία επιλογών τηλεφωνικών συνδέσεων, αλλαγής συσκευών και πρόσβασης στο διαδίκτυο. Τα πακέτα και οι προσφορές που διαφημίζονται πλέον στους καταναλωτές είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα και η ενημέρωση πολύ-επίπεδη.

Για τον λόγο αυτό, η η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), εξέδωσε Οδηγό του Ενημερωμένου Καταναλωτή, με σκοπό να ενημερώσει τους πολίτες για ορισμένα πράγματα που πρέπει να γνωρίζουν προτού συνάψουν σύμβαση με εταιρεία τηλεπικοινωνιών. Όπως αναφέρει, πριν αποφασίσει κάποιος να υπογράψει ένα συμβόλαιο κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας θα ήταν χρήσιμο να ζητήσει ενημέρωση σε ορισμένα βασικά θέματα.

Χαρακτηριστικά προσφερόμενης υπηρεσίας

Για αρχή όπως τονίζει η ΕΕΤΤ, πρέπει ο καθένας να ρωτήσει αν μπορεί να πραγματοποιεί όλους τους τύπους κλήσεων και αν θα έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, αναγνώρισης και φραγής κλήσεων. Επίσης, πρέπει να ενημερωθεί σχετικά με την λειτουργία του κινητού ενόσω ταξιδεύει στο εξωτερικό ή σε περίπτωση διακοπήες ρεύματος. 

Εκτός αυτού, ένας πελάτης προτού υπογράψει πρέπει να γνωρίζει τη διαθεσιμότητα στην περιοχή του, αν εξυπηρετεί δηλαδή η εταιρεία όλες τις υπηρεσίες που τον ενδιαφέρουν με βάσει την περιοχή που μένει.

Πληροφορίες για τις χρεώσεις

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων αναφέρει πως σημαντικό βήμα προτού υπογράψει κάποιος ένα συμβόλαιο είναι να μάθει λεπτομέρειες για την χρέωση αστικών, υπεραστικών και διεθνών κλήσεων καθώς και κλήσεων προς κινητά, χρέωση ανά καλούμενο δίκτυο και ανά χρονική περίοδο της ημέρας, κόστος συντήρησης, τέλη ενεργοποίησης/απενεργοποίησης, πιθανές χρεώσεις για επιπλέον υπηρεσίες και για μίσθωση/αγορά εξοπλισμού, κόστος Φορητότητας Αριθμού, πιθανές εκπτώσεις, ειδικές προσφορές, πακέτα υπηρεσιών με προσφορές.

«Διευκρινίστε εάν υπάρχει επιβάρυνση σε περίπτωση που διακόψετε τη σύμβαση πριν τη λήξη της» αναφέρει μεταξύ άλλων στον Οδηγό, η ΕΕΤΤ.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΕΤΤ προειδοποιεί τους καταναλωτές να πληροφορηθούν προτού υπογράψουν, τους όρους υπό τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο προπληρωμένος χρόνος, τους τύπους κλήσεων που δίνονται δωρεάν και εκείνους που εξαιρούνται από τέτοιες προσφορές

Σύμβαση

«Ενημερωθείτε επίσης για την πιθανότητα διακοπής της υφιστάμενης υπηρεσίας πριν την ενεργοποίηση της νέας» αναφέρει στον Οδηγό η ΕΕΤΤ.

Συγκεκριμένα, ο καταναλωτής προτού υπογράψει την σύμβαση οφείλει να διαβάσει προσεκτικά τους όρους, να γνωρίζει την ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης, τους τρόπους ανανέωσης αλλά και τους όρους διακοπής.

«Στις περιπτώσεις που για συγκεκριμένες υπηρεσίες δεν απαιτείται υπογραφή της σύμβασης και η νομοθεσία επιτρέπει την τηλεφωνική σύναψή της (π.χ. στην Προεπιλογή Φορέα, όπου είναι απαραίτητη η ηχογράφηση της τηλεφωνικής συναίνεσης), η εταιρεία οφείλει να σας αποστείλει τους όρους της σύμβασης, σε εύλογο χρόνο μετά τη σύναψή της» επισημαίνεται στον Οδηγό του Ενημερωμένου Καταναλωτή.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται στον Οδηγό, όσον αφορά στις συμβάσεις από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος, σε κάθε κείμενο σύμβασης, περιλαμβάνονται και τα έντυπα Δήλωσης Υπαναχώρησης. «Στην περίπτωση αυτή, έχετε εκ του νόμου δικαίωμα να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση, αζημίως, εντός 14 ημερών από τη σύναψή της, εκτός εάν σε ειδική διάταξη ή στη σύμβαση προβλέπεται μεγαλύτερη προθεσμία».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Καφές στο Da Capo με… γεύση πίκρας

Mόνο καπουτσίνο και διπλοί εσπρέσο!
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τον χρεώνουν στον… Σαμαρά

Άναψε φωτιές στην κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας ο Στράτος Σιμόπουλος με τη δήλωσή του ότι δεν θα ψηφίσει την...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Έχουν αποδείξεις για τη στοχοποίηση της Κρήτης

Ακούμε πολλά και διάφορα από τα στόματα διαφόρων υπουργών, περί επίλυσης του προβλήματος με τις ροές μεταναστών στην Κρήτη, αλλά...
SLIDER

Η Ολλανδία επιστρέφει τους Σύρους πίσω στην Συρία ενώ η «μπανανία» τούς κρατά για ντεκόρ

Την ώρα που Ολλανδία έχει ξεκινήσει την υλοποίηση μιας σκληρής και ρεαλιστικής πολιτικής απέναντι στους Σύρους πρόσφυγες με συγκεκριμένα μέτρα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Άδωνις ξαναχτυπά: «Στην Ελλάδα μάς αρέσει να γκρινιάζουμε»!

Την κοινή λογική προκαλεί ο Άδωνις Γεωργιάδης που έχει την απάντηση για τα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν οι πολίτες. Και...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ποιος πιστεύετε ότι μπορεί να ενώσει την Κεντροαριστερά;

Τις τελευταίες εβδομάδες η πολιτική συζήτηση περιστρέφεται γύρω από την πολυδιάσπαση της λεγόμενης Κεντροαριστεράς και τον τρόπο που αυτή θα...
ΕΛΛΑΔΑ

Με δύο «πρόσωπα» και σήμερα ο καιρός – Ηλιοφάνεια αλλά και βροχές

Με δύο πρόσωπα «έρχεται» και σήμερα ο καιρός, αφού στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας θα επικρατήσει ηλιοφάνεια, αλλά δεν αποκλείεται...
SLIDER

Η αόρατη απειλή στις αποβάθρες του μετρό

Κάθε μέρα, χιλιάδες πολίτες κατεβαίνουν στις αποβάθρες του μετρό για να μετακινηθούν γρήγορα και οικονομικά. Όμως, πίσω από την αίσθηση...
ΕΛΛΑΔΑ

Ρόδος: Τηλεφωνική απάτη με «αναδρομικά» από το 1999 – Στόχος οι συνταξιούχοι

Μία νέα επιτήδεια απάτη έχει εμφανιστεί στη Ρόδο, με στόχο κυρίως τους συνταξιούχους. Άγνωστοι επιτήδειοι εκμεταλλεύονται το θέμα των αναδρομικών...

Διαβάζονται τώρα