Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2020

Η ΕΕΤΤ εξέδωσε Οδηγό Ενημερωμένου Πολίτη για την σωστή ενημέρωση πριν την σύναψη συμβολαίου με εταιρεία κινητής

Ανάγνωση: 2 λεπτά

H ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη της τελευταίας δεκαετίας, σηματοδότησε την μετάβαση των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών από την απλότητα της συσκευής τηλεφώνου της κάρτας ομιλίας στην εκτεταμένη ποικιλία επιλογών τηλεφωνικών συνδέσεων, αλλαγής συσκευών και πρόσβασης στο διαδίκτυο. Τα πακέτα και οι προσφορές που διαφημίζονται πλέον στους καταναλωτές είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα και η ενημέρωση πολύ-επίπεδη.

Για τον λόγο αυτό, η η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), εξέδωσε Οδηγό του Ενημερωμένου Καταναλωτή, με σκοπό να ενημερώσει τους πολίτες για ορισμένα πράγματα που πρέπει να γνωρίζουν προτού συνάψουν σύμβαση με εταιρεία τηλεπικοινωνιών. Όπως αναφέρει, πριν αποφασίσει κάποιος να υπογράψει ένα συμβόλαιο κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας θα ήταν χρήσιμο να ζητήσει ενημέρωση σε ορισμένα βασικά θέματα.

Χαρακτηριστικά προσφερόμενης υπηρεσίας

Για αρχή όπως τονίζει η ΕΕΤΤ, πρέπει ο καθένας να ρωτήσει αν μπορεί να πραγματοποιεί όλους τους τύπους κλήσεων και αν θα έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, αναγνώρισης και φραγής κλήσεων. Επίσης, πρέπει να ενημερωθεί σχετικά με την λειτουργία του κινητού ενόσω ταξιδεύει στο εξωτερικό ή σε περίπτωση διακοπήες ρεύματος. 

Εκτός αυτού, ένας πελάτης προτού υπογράψει πρέπει να γνωρίζει τη διαθεσιμότητα στην περιοχή του, αν εξυπηρετεί δηλαδή η εταιρεία όλες τις υπηρεσίες που τον ενδιαφέρουν με βάσει την περιοχή που μένει.

Πληροφορίες για τις χρεώσεις

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων αναφέρει πως σημαντικό βήμα προτού υπογράψει κάποιος ένα συμβόλαιο είναι να μάθει λεπτομέρειες για την χρέωση αστικών, υπεραστικών και διεθνών κλήσεων καθώς και κλήσεων προς κινητά, χρέωση ανά καλούμενο δίκτυο και ανά χρονική περίοδο της ημέρας, κόστος συντήρησης, τέλη ενεργοποίησης/απενεργοποίησης, πιθανές χρεώσεις για επιπλέον υπηρεσίες και για μίσθωση/αγορά εξοπλισμού, κόστος Φορητότητας Αριθμού, πιθανές εκπτώσεις, ειδικές προσφορές, πακέτα υπηρεσιών με προσφορές.

«Διευκρινίστε εάν υπάρχει επιβάρυνση σε περίπτωση που διακόψετε τη σύμβαση πριν τη λήξη της» αναφέρει μεταξύ άλλων στον Οδηγό, η ΕΕΤΤ.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΕΤΤ προειδοποιεί τους καταναλωτές να πληροφορηθούν προτού υπογράψουν, τους όρους υπό τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο προπληρωμένος χρόνος, τους τύπους κλήσεων που δίνονται δωρεάν και εκείνους που εξαιρούνται από τέτοιες προσφορές

Σύμβαση

«Ενημερωθείτε επίσης για την πιθανότητα διακοπής της υφιστάμενης υπηρεσίας πριν την ενεργοποίηση της νέας» αναφέρει στον Οδηγό η ΕΕΤΤ.

Συγκεκριμένα, ο καταναλωτής προτού υπογράψει την σύμβαση οφείλει να διαβάσει προσεκτικά τους όρους, να γνωρίζει την ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης, τους τρόπους ανανέωσης αλλά και τους όρους διακοπής.

«Στις περιπτώσεις που για συγκεκριμένες υπηρεσίες δεν απαιτείται υπογραφή της σύμβασης και η νομοθεσία επιτρέπει την τηλεφωνική σύναψή της (π.χ. στην Προεπιλογή Φορέα, όπου είναι απαραίτητη η ηχογράφηση της τηλεφωνικής συναίνεσης), η εταιρεία οφείλει να σας αποστείλει τους όρους της σύμβασης, σε εύλογο χρόνο μετά τη σύναψή της» επισημαίνεται στον Οδηγό του Ενημερωμένου Καταναλωτή.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται στον Οδηγό, όσον αφορά στις συμβάσεις από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος, σε κάθε κείμενο σύμβασης, περιλαμβάνονται και τα έντυπα Δήλωσης Υπαναχώρησης. «Στην περίπτωση αυτή, έχετε εκ του νόμου δικαίωμα να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση, αζημίως, εντός 14 ημερών από τη σύναψή της, εκτός εάν σε ειδική διάταξη ή στη σύμβαση προβλέπεται μεγαλύτερη προθεσμία».

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

Η δύναμή μας είστε εσείς! Γίνετε ενεργά δημοσιογράφοι του newsbreak.gr! Στείλτε μας ειδήσεις, βίντεο και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]

Μανώλης Κοττάκης
Μανώλης Κοττάκης
Σάββας Καλεντερίδης
Σάββας Καλεντερίδης