Οι εταιρείες τεχνολογίας κυριαρχούν στις λίστες με τα πολυτιμότερα brands στον πλανήτη, χάρη στην πανδημία

Οι τρεις κορυφαίες εταιρείες της λίστας (Apple, Amazon και Microsoft), κατάφεραν να αυξήσουν σημαντικά και την εμπορική τους αξία

Must Read

Οι εταιρείες τεχνολογίας αύξησαν, εν μέσω της πανδημίας COVID-19, την τιμή της «μετοχής» τους στο παγκόσμιο χρηματιστήριο που μετρά την εμπορική αξία των brands, με τη νέα λίστα με τις 100 πολυτιμότερες εμπορικές μάρκες για το 2020 (Best Global Brands 2020) να κυριαρχείται από εκείνες του κλάδου της τεχνολογίας.

Αpple, Amazon, Microsoft, Google και Samsung καταλαμβάνουν τις πρώτες πέντε θέσεις της λίστας «Best Global Brands» της Interbrand με τα πολυτιμότερα brands στον πλανήτη για το 2020. Να σημειωθεί ότι τα brands της τεχνολογίας αντιπροσωπεύουν φέτος το 48% της συνολικής εμπορικής αξίας και των 100 εμπορικών σημάτων της λίστας έναντι μόλις 17% το 2010.

Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με την Interbrand, οι Αpple, Amazon και Microsoft όχι απλά βρέθηκαν στην κορυφή της λίστας με τα πολυτιμότερα brands, παγκοσμίως, αλλά κατάφεραν, εν μέσω πανδημίας, να αυξήσουν σημαντικά την εμπορική τους αξία: η Apple κατά 38%, η Amazon κατά 60% και η Microsoft κατά 53%.

Στο μεταξύ, εξίσου ψηλά στην κατάταξη «Best Global Brands» για το 2020, την οποία επεξεργάστηκε ο ΣΕΠΕ, βρίσκονται η Intel (12η θέση), το Facebook (13η), η IBM (14η), η Cisco (16η), η SAP (18η) και το Instagram (19η). Μάλιστα, η πανδημία του COVID-19 φέρνει το 2020 ακόμη περισσότερες εταιρείες τεχνολογίας στην παγκόσμια λίστα με τα πιο πολύτιμα brands στον κόσμο.

Για την ακρίβεια, νέα brands από τον χώρο της τεχνολογίας έκαναν, για πρώτη φορά φέτος, είσοδο στη λίστα με τα πλέον πολύτιμα εμπορικά σήματα διεθνώς, όπως το Instagram (19η θέση), το YouTube (30η), το Zoom (100η) και την Tesla (40η), καθιστώντας την τεχνολογία τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα για το 2020.

Οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης έχουν, επίσης, σημειώσει μεγάλη επιτυχία εν μέσω της πανδημίας COVID-19, με τα brands του κλάδου να ενδυναμώνονται. Το Spotify (70ή θέση) σημείωσε αύξηση της εμπορικής του αξίας κατά 52%, πετυχαίνοντας άνοδο 22 θέσεων στην κατάταξη, ενώ το Netflix βρέθηκε στη 41η θέση, με αύξηση 41%.

Εκτός από τις Αpple, Amazon, Microsoft, Google και Samsung, τις υπόλοιπες πέντε θέσεις στο «top 10» καταλαμβάνουν η Coca-Cola (6η θέση), η Toyota (7η), η Mercedes-Benz (8η), τα McDonald’s (9η) και η Disney (10η).

Covid effect

Η κατάταξη των πολυτιμότερων  εμπορικών σημάτων το 2020 επηρεάστηκε σαφώς από το «Covid effect», με το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων να προκαλεί, για παράδειγμα, την πτώση της εμπορικής αξίας του σήματος της αλυσίδας Zara (35η θέση) και της H&M (37η) κατά 13% και 14% αντίστοιχα, με αμφότερες να πέφτουν τουλάχιστον έξι θέσεις στη φετινή κατάταξη.

Στον αντίποδα, άλλα brands, ιδίως από την εφοδιαστική αλυσίδα, επωφελήθηκαν από το «Covid effect», καταγράφοντας αύξηση της εμπορικής τους αξίας κατά 5%, κατά μέσο όρο: UPS (24η θέση), FedEx (75η) και DHL (81η). Τέλος, οι PayPal (60ή), Visa (45η) και Mastercard (57η) πέτυχαν, επίσης, αύξηση της εμπορικής αξίας του brand τους και ανήλθαν κατά 12, 10 και 5 θέσεις αντίστοιχα.

Να σημειωθεί ότι η Interbrand αποτιμά την αξία της μάρκας (brand value) και όχι την αξία της ίδιας της επιχείρησης. Η αξιολόγηση γίνεται με βάση μια εκτενή ανάλυση πολλαπλών παραγόντων, όπως οι οικονομικές επιδόσεις, η επιρροή του brand στην αγορά και η ανταγωνιστικότητά της.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Στις Κορακιές Χανίων ο πρωθυπουργός για την Κοίμηση της Θεοτόκου

Ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρίσκεται στα Χανιά της Κρήτης και πιο συγκεκριμένα στις Κορακιές Χανίων. Όπως ανακοινώθηκε,...
SLIDER

«Πυρά» του δημάρχου Πατρέων κατά της κυβέρνησης: «Αντί να απολογούνται, ζητάνε και τα ρέστα από πάνω»

Μετά τις απανωτές επιθέσεις υψηλόβαθμων κυβερνητικών στελεχών εναντίον του, στο πλαίσιο της παραδοσιακής αποποίησης ευθυνών της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας,...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΚΚΕ για Πελετίδη: Ομολογία ενοχής η άθλια επίθεση της κυβέρνησης στον δήμαρχο της Πάτρας

«Η κυβέρνηση της ΝΔ ξεπέρασε κάθε όριο ξεπεσμού» καταγγέλλει το ΚΚΕ, αναφερόμενο στην «άθλια», όπως τη χαρακτηρίζει, επίθεση του υπουργού Πολιτικής...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Υπάρχει πολιτική ευθύνη στην υπόθεση της «αγρότισσας με τη Ferrari»;

Τις τελευταίες ημέρες την επικαιρότητα μονοπωλεί η προκλητική υπόθεση με την αγρότισσα η οποία έκανε επίδειξη πλούτου με πολυτελή αυτοκίνητα...
ΕΛΛΑΔΑ

Ολυμπία Οδός: Η Περιμετρική Πατρών υπέστη εκτεταμένες ζημιές

Για εκτεταμένες ζημιές στην Περιφερειακή Πάτρας κάνει λόγο η Ολυμπία Οδός με ανακοίνωσή της για τις συνέπειες της καταστροφικής πυρκαγιάς...
ΕΛΛΑΔΑ

Ο καπνός πάνω από την Πάτρα σε ένα timelapse βίντεο

Εικόνες που κόβουν την ανάσα σε ένα εντυπωσιακό timelapse βίντεο που δείχνει την κίνηση του καπνού πάνω από την πόλη...
ΕΛΛΑΔΑ

Οργή κατά Καμπουράκη στα social media για το «αντί να βρίζετε, ασφαλιστείτε»

Πριν καλά-καλά κατακαθίσουν οι στάχτες από τις δεκάδες καταστροφικές φωτιές που τα τελευταία 24ωρα έχουν κατακάψει απ’ άκρη σ’ άκρη...

Διαβάζονται τώρα