Μια ιδιαιτέρως αμφιλεγόμενη απόφαση πήρε το δικαστήριο της Ε.Ε., καθώς έκρινε πως, στο εξής, μια αεροπορική εταιρία δεν υποχρεούται να αποζημιώσει επιβάτη που καθυστέρησε η πτήση του εξαιτίας της συμπεριφοράς ενός άλλου επιβάτη της που προκαλεί αναστάτωση!
Στη Δικαιοσύνη της Ε.Ε. προσέφυγε πορτογαλικό δικαστήριο, έπειτα από περιστατικό που σημειώθηκε τον Αύγουστο του 2017 σε πτήση της αεροπορικής εταιρίας TAP, η οποία απογειώθηκε από Λισαβόνα με προορισμό τη Φορταλέζα στη Βραζιλία.
Το αεροπλάνο αναγκάστηκε, λίγο μετά την απογείωσή του, να κάνει μια παράκαμψη προς τη Λας Πάλμας στην Ισπανία για να αποβιβάσει «έναν ταραξία επιβάτη, ο οποίος δάγκωσε έναν συνταξιδιώτη του και επιτέθηκε σε πολλούς ακόμη επιβάτες, όπως και στο πλήρωμα του θαλάμου επιβατών, το οποίο προσπάθησε να τον ηρεμήσει», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά το δικαστήριο.
Η παράκαμψη αυτή βέβαια προκάλεσε καθυστέρηση σε άλλη πτήση που θα έκανε το ίδιο αεροπλάνο, όταν θα αναχωρούσε από τη Φορταλέζα και, ως εκ τούτου, ένας εκ των ταξιδιωτών προσέφυγε στη Δικαιοσύνη ζητώντας αποζημίωση, αλλά τελικά δεν δικαιώθηκε.
Η έδρα αποφάσισε, πάντως, πως ο αερομεταφορέας οφείλει να εξασφαλίσει τη μεταφορά με άλλες πτήσεις, το ταχύτερο δυνατό, του επιβάτη που καθυστέρησε.