5-7-2020

Η πλειοψηφία των καταναλωτών «ψήφισε» e-banking για συναλλαγές στην εποχή του covid

Με τα ψηφιακά αντανακλαστικά των καταναλωτών να έχουν οξυνθεί λόγω της υγειονομικής κρίσης, οι τράπεζες, οι οποίες ούτως ή άλλως βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή του ψηφιακού μετασχηματισμού, καλούνται να επιταχύνουν τον βηματισμό τους.

Άλλωστε, τη σήμερον ημέρα, σχεδόν έξι στους δέκα καταναλωτές (57%), από 49% πριν από την COVID-19, δηλώνουν ότι προτιμούν τις διαδικτυακές τραπεζικές συναλλαγές, με τους περισσότερους από τους μισούς (55%), μάλιστα, να απαντούν ότι προτιμούν τις τραπεζικές εφαρμογές για κινητά (47% πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας).

«Οι καταναλωτές αναμένουν μια απρόσκοπτη ψηφιακή εμπειρία από τους χρηματοοικονομικούς τους παρόχους. Οι τράπεζες, που επενδύουν τώρα στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, θα επιτύχουν αφενός μια ολοκληρωμένη εμπειρία προς τον πελάτη, αυξάνοντας, ταυτόχρονα, την κερδοφορία τους». Τα παραπάνω διαπιστώνει η έκθεση “World Retail Banking Report 2020 (WRBR)”, την οποία δημοσίευσαν από κοινού το Ινστιτούτο Capgemini και η EFMA (European Financial Management Association.

«Η νόσος COVID-19 έδωσε έμφαση στην εμπειρία της ψηφιακής τραπεζικής. Ο εκσυγχρονισμός των τραπεζικών συστημάτων πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για τις τράπεζες που θέλουν να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους, καθώς οι προσδοκίες των πελατών αυξάνονται συνεχώς», σημειώνουν οι συντάκτες της εν λόγω μελέτης.

Η έκθεση προτείνει ότι οι τράπεζες πρέπει να εξελιχθούν με βάση μοντέλα που βασίζονται σε πλατφόρμες, για να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη και την καινοτομία που απαιτείται για να παραμείνουν ανταγωνιστικές, ενώ, παράλληλα, διαπιστώνει ότι όσες βασίζονται σε σχετικά μοντέλα, είναι έως και δύο φορές πιο εύκολο να αυξήσουν τα λειτουργικά τους κέρδη, να «ξεκλειδώσουν» νέες πηγές αξίας και να βελτιώσουν τη λειτουργική τους αποδοτικότητα.

Τα τραπεζικά στελέχη εκφράζουν ανησυχίες

Τα στελέχη των τραπεζών, πάντως, αναγνωρίζουν εμπόδια στη μετάβαση σε ένα μοντέλο πλατφόρμας, με το 80% εξ αυτών να εκφράζει ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και την προστασία της ιδιωτικής ζωής, την ξεπερασμένη διαχείριση δεδομένων (68%) και τον προσδιορισμό των σωστών συνεργατών (73%).

Σε κρίσιμο στοίχημα για τις τράπεζες αναδεικνύεται και η συνεργασία, καθώς, με βάση τα ευρήματα της σχετικής μελέτης, τα δύο τρίτα (66%) των στελεχών του τραπεζικού κλάδου εκτιμούν ότι χρειάζονται 1-2 χρόνια προκειμένου η τράπεζα να καινοτομήσει και να ξεκινήσουν μια νέα ιδέα, όταν το κάνει μόνη της, τη στιγμή που το 58% ανέφερε ότι απαιτείται λιγότερο από ένας χρόνος για να ξεκινήσει ένα νέο προϊόν, όταν αυτό γίνεται από κοινού με συνεργάτες, όπως οι εταιρείες FinTech.

Ωστόσο, τα ζητήματα ρύθμισης και συμμόρφωσης (72%) και η μη συμβατότητα των συστημάτων πληροφορικής (72%) αναγνωρίζονται ως εμπόδια για αποτελεσματικές συνεργασίες.

Η έκθεση «Global Retail Banking 2020» στηρίζεται σε εστιασμένες συνεντεύξεις με περισσότερα από 80 ανώτερα στελέχη κορυφαίων τραπεζών, από διάφορες περιοχές του πλανήτη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελένη Παπαδοπούλου
Ελένη Παπαδοπούλου
Σάββας Καλεντερίδης
Σάββας Καλεντερίδης

ΔΗΜΟΦΙΛΗ