Οι «πρωτάρηδες» του e-shopping εκτίναξαν στα ύψη τις online αγορές

Κατά 170% έχει αυξηθεί το ποσοστό των διαδικτυακών αγορών από μη συχνούς χρήστες ηλεκτρονικού εμπορίου, εκείνους, δηλαδή, που χρησιμοποιούσαν διαδικτυακά κανάλια για λιγότερο από το 25% των αγορών τους πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας COVID-19, αποδεικνύοντας πως οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι πολύ πιθανό να παραμείνουν ή να επιταχυνθούν περαιτέρω.

Επίσης, οι καταναλωτές που έχουν αυξήσει τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών (π.χ. ανέπαφες συναλλαγές, παραγγελία μέσω εφαρμογής και ανέπαφη παραλαβή) και έχουν στραφεί σε ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης πελατών (π.χ. ιστότοπος ή εφαρμογή για κινητά, συνομιλία με chatbot), αναμένεται να διατηρήσουν ένα αυξημένο επίπεδο χρήσης.

Στη νέα πραγματικότητα το σπίτι μας εξελίσσεται, πλέον, σε έναν πολυχώρο: εκτός από ασφαλές καταφύγιο αποτελεί και χώρο εργασίας, σχολική αίθουσα, μέρος για νέα χόμπι, μέρος για κοινωνικοποίηση. Για παράδειγμα, το 69% των πολιτών αναμένει ότι στους επόμενους έξι μήνες θα κοινωνικοποιείται κυρίως είτε εντός οικίας, είτε σε σπίτια φίλων, είτε διαδικτυακά.

Η αποφυγή των ταξιδιών και της μαζικής παρουσίας σε δημόσιους χώρους, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη οικονομική ανασφάλεια, απόρροια της ευρείας μείωσης του εισοδήματος των νοικοκυριών, θα συνεχίσει να κρατά τους ανθρώπους μέσα στο σπίτι. Αυτήν την πραγματικότητα καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις που θέλουν να επιβιώσουν στην post-COVID εποχή, όπως διαπιστώνει μελέτη της Accenture σε 8.800 άτομα σε 20 χώρες.

Επανεστίαση στην τοπική κοινότητα

Νέα μελέτη τονίζει πώς οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και καταναλωτικών αγαθών πρέπει να προσαρμόσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, σε τοπικό επίπεδο. Κι αυτό γιατί η επανεστίαση των ανθρώπων στην τοπική τους κοινότητα, υπό το πρίσμα της πανδημίας, θα είναι μακροπρόθεσμη.

Το 56% των καταναλωτών ανέφερε ότι η πανδημία τους ανάγκασε να ψωνίζουν σε κοντινά καταστήματα, ενώ το 79% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να συνεχίσει να το κάνει μακροπρόθεσμα. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τη μελέτη, το 56% των καταναλωτών είπε ότι αγοράζει περισσότερα προϊόντα τοπικής προέλευσης, με το 84% να λέει ότι σκοπεύει να συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον.

Στο μεταξύ, ποσοστό 50% των ερωτηθέντων ανέφερε την οικονομική ασφάλεια ως μία από τις τρεις βασικές ανησυχίες για τους επόμενους έξι μήνες. Εξάλλου, το 54% των καταναλωτών δήλωσε ότι ψωνίζει δίνοντας έμφαση σε θέματα κόστους/τιμής, με τους καταναλωτές να έχουν αυξήσει τις αγορές μεσαίων και οικονομικών brands και να έχουν μειώσει τις αγορές των premium brands από την έναρξη της πανδημίας. Ταυτόχρονα, το 12% των καταναλωτών δήλωσε ότι έχει αυξήσει τις αγορές premium, με το 57% αυτών να μην ανήκουν στην κατηγορία υψηλού εισοδήματος.

Η μελέτη σημειώνει ότι ορισμένα brands αποκομίζουν, ήδη, τα οφέλη από την προσαρμογή των υπηρεσιών τους στις αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών. Ωστόσο, προειδοποιεί ότι η αξιοποίηση αυτών των ευκαιριών απαιτεί συνεχή ανάλυση, ώστε τα brands να προβλέψουν ποιες από αυτές τις νέες καταναλωτικές συμπεριφορές θα παραμείνουν και να προσαρμόσουν ανάλογα τα χαρτοφυλάκια και τα οικονομικά τους μοντέλα.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο ΓΑΠ θέλει να γίνει… εφευρέτης

Εξέφρασε έναν μύχιο πόθο
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο Άδωνις δεν έχει δει μεγαλύτερο «παπατζή» από τον Τσίπρα

Στην προαναγγελία της παρουσίασης του νέου βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα, ο Άδωνις Γεωργιάδης κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Ανεβάζει την...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Φραπές« και «Χασάπης» ετοιμάζουν προβοκάτσια κατά Ανδρουλάκη!

Συνεχείς διαβουλεύσεις με τους  δικηγόρους τους είχαν τις προηγούμενες μέρες ο  «Φραπές» (Ξυλούρης) και ο «Χασάπης» (Στρατάκης), που καταθέτουν σήμερα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αλέκος Φλαμπουράρης: Ο επικήδειος του Αλέξη Τσίπρα

Οδύνη και συγκίνηση στην πολιτική κηδεία του Αλέκου Φλαμπουράρη στο Πάρκο Ελευεθερίας. Το μεσημέρι της Πέμπτης συγγενείς και φίλοι αποχαιρετούν τον...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αλέκος Φλαμπουράρης: Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης η πολιτική κηδεία στο Πάρκο Ελευθερίας

Πλήθος βουλευτών και στελεχών της Αριστεράς, αλλά και πολλοί άλλοι, δίνουν το «παρών» στην πολιτική κηδεία του Αλέκου Φλαμπουράρη, που...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ωφέλησε την Ελλάδα η επίσκεψη Ζελένσκι;

Δεκτός με κάθε επισημότητα έγινε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντιμίρ Ζελένσκι από την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της Ελλάδας, υπογράφοντας μάλιστα...
ΕΛΛΑΔΑ

«Μαζί για το Παιδί»: Δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια για γονείς

Το Συμβουλευτικό Κέντρο του Μαζί για το Παιδί διοργανώνει δωρεάν διαδικτυακά ψυχο-εκπαιδευτικά σεμινάρια για γονείς.  «Αδελφική Σχέση», Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου...
ΕΛΛΑΔΑ

Υπόγειο πάρκινγκ 500 θέσεων ανοίγει στην Πλατεία Κοτζιά – Ανάσα για την Αθήνα

Την καθημερινότητα των οδηγών αναμένεται να αλλάξει το νέο δημοτικό πάρκινγκ που ανοίγει στην «καρδιά» της Αθήνας, καθώς πέρα από...
ΕΛΛΑΔΑ

Ελεύθερη η Δήμητρα Ματσούκα – Αναβλήθηκε η δίκη

Ελεύθερη αφέθηκε η Δήμητρα Ματσούκα το μεσημέρι της Πέμπτης, καθώς η δίκη στο Αυτόφωρο αναβλήθηκε για τις 2 Δεκεμβρίου. Νωρίτερα...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης