Οι «πρωτάρηδες» του e-shopping εκτίναξαν στα ύψη τις online αγορές

Κατά 170% έχει αυξηθεί το ποσοστό των διαδικτυακών αγορών από μη συχνούς χρήστες ηλεκτρονικού εμπορίου, εκείνους, δηλαδή, που χρησιμοποιούσαν διαδικτυακά κανάλια για λιγότερο από το 25% των αγορών τους πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας COVID-19, αποδεικνύοντας πως οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι πολύ πιθανό να παραμείνουν ή να επιταχυνθούν περαιτέρω.

Επίσης, οι καταναλωτές που έχουν αυξήσει τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών (π.χ. ανέπαφες συναλλαγές, παραγγελία μέσω εφαρμογής και ανέπαφη παραλαβή) και έχουν στραφεί σε ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης πελατών (π.χ. ιστότοπος ή εφαρμογή για κινητά, συνομιλία με chatbot), αναμένεται να διατηρήσουν ένα αυξημένο επίπεδο χρήσης.

Στη νέα πραγματικότητα το σπίτι μας εξελίσσεται, πλέον, σε έναν πολυχώρο: εκτός από ασφαλές καταφύγιο αποτελεί και χώρο εργασίας, σχολική αίθουσα, μέρος για νέα χόμπι, μέρος για κοινωνικοποίηση. Για παράδειγμα, το 69% των πολιτών αναμένει ότι στους επόμενους έξι μήνες θα κοινωνικοποιείται κυρίως είτε εντός οικίας, είτε σε σπίτια φίλων, είτε διαδικτυακά.

Η αποφυγή των ταξιδιών και της μαζικής παρουσίας σε δημόσιους χώρους, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη οικονομική ανασφάλεια, απόρροια της ευρείας μείωσης του εισοδήματος των νοικοκυριών, θα συνεχίσει να κρατά τους ανθρώπους μέσα στο σπίτι. Αυτήν την πραγματικότητα καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις που θέλουν να επιβιώσουν στην post-COVID εποχή, όπως διαπιστώνει μελέτη της Accenture σε 8.800 άτομα σε 20 χώρες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επανεστίαση στην τοπική κοινότητα

Νέα μελέτη τονίζει πώς οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και καταναλωτικών αγαθών πρέπει να προσαρμόσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, σε τοπικό επίπεδο. Κι αυτό γιατί η επανεστίαση των ανθρώπων στην τοπική τους κοινότητα, υπό το πρίσμα της πανδημίας, θα είναι μακροπρόθεσμη.

Το 56% των καταναλωτών ανέφερε ότι η πανδημία τους ανάγκασε να ψωνίζουν σε κοντινά καταστήματα, ενώ το 79% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να συνεχίσει να το κάνει μακροπρόθεσμα. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τη μελέτη, το 56% των καταναλωτών είπε ότι αγοράζει περισσότερα προϊόντα τοπικής προέλευσης, με το 84% να λέει ότι σκοπεύει να συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον.

Στο μεταξύ, ποσοστό 50% των ερωτηθέντων ανέφερε την οικονομική ασφάλεια ως μία από τις τρεις βασικές ανησυχίες για τους επόμενους έξι μήνες. Εξάλλου, το 54% των καταναλωτών δήλωσε ότι ψωνίζει δίνοντας έμφαση σε θέματα κόστους/τιμής, με τους καταναλωτές να έχουν αυξήσει τις αγορές μεσαίων και οικονομικών brands και να έχουν μειώσει τις αγορές των premium brands από την έναρξη της πανδημίας. Ταυτόχρονα, το 12% των καταναλωτών δήλωσε ότι έχει αυξήσει τις αγορές premium, με το 57% αυτών να μην ανήκουν στην κατηγορία υψηλού εισοδήματος.

Η μελέτη σημειώνει ότι ορισμένα brands αποκομίζουν, ήδη, τα οφέλη από την προσαρμογή των υπηρεσιών τους στις αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών. Ωστόσο, προειδοποιεί ότι η αξιοποίηση αυτών των ευκαιριών απαιτεί συνεχή ανάλυση, ώστε τα brands να προβλέψουν ποιες από αυτές τις νέες καταναλωτικές συμπεριφορές θα παραμείνουν και να προσαρμόσουν ανάλογα τα χαρτοφυλάκια και τα οικονομικά τους μοντέλα.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πιερρακάκης: Bloomberg και FT τον… βλέπουν πρόεδρο του Eurogroup

Eφόσον επιβεβαιωθούν τα σενάρια
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Βιβλίο Τσίπρα: Χαμός με τις προπαραγγελίες σύμφωνα με τον επικεφαλής του εκδοτικού οίκου

Για τις προπαραγγελίες για το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα «Ιθάκη» μίλησε ο επικεφαλής του του εκδοτικού οίκου Gutenberg, Κωνσταντίνος Δαρδανός....
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σε αφανισμό με σφραγίδα Φάμελλου

Τα όσα επί 17 μήνες συμβαίνουν στην «Αυγή» και στο «Κόκκινο» πέραν της απογοήτευσης δείχνουν ότι η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δημήτρης Παπαστεργίου: Το δημοσίευμα που «καίει» τον υπουργό

Δημήτρης Παπαστεργίου: Τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης βάζει στο στόχαστρο με δημοσίευμα της η εφημερίδα «Εστία». Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Hello Greece»: Το νέο βιντεομήνυμα της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ

Με έναν ιδιαίτερα θερμό και προσωπικό τόνο, η Αμερικανίδα πρέσβειρα στην Αθήνα, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, δημοσίευσε στα social media ένα βίντεο...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ωφέλησε την Ελλάδα η επίσκεψη Ζελένσκι;

Δεκτός με κάθε επισημότητα έγινε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντιμίρ Ζελένσκι από την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της Ελλάδας, υπογράφοντας μάλιστα...
ΕΛΛΑΔΑ

Φυλακές Τρικάλων: Κουκουλοφόροι «άνοιξαν» κελί και χάραξαν κρατουμένους με ξυράφι

Αναστάτωση και έντονη ανησυχία προκαλεί το αιματηρό επεισόδιο που σημειώθηκε στις φυλακές Τρικάλων, όπου ομάδα κουκουλοφόρων κρατουμένων εισέβαλε σε κελί...
ΕΛΛΑΔΑ

Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου: Προχωρά στην κατασκευή έξυπνων διαβάσεων έξω από σχολικές μονάδες

Ο Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου ανακοινώνει την έναρξη της εγκατάστασης των πρώτων «έξυπνων διαβάσεων» σε σημεία που γειτνιάζουν με σχολικές...
ΕΛΛΑΔΑ

Νέο κύμα τηλεφωνικής απάτης στα Ιόνια Νησιά – «Το παιδί σας είχε τροχαίο!»

Η Αστυνομία Ιονίων Νήσων προειδοποιεί εκ νέου τους πολίτες για επικίνδυνη τηλεφωνική απάτη που βρίσκεται σε πλήρη έξαρση. Επιτήδειοι καλούν...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης