Ο μισός πλανήτης περνά πολύ περισσότερο χρόνο στα social media από τη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία

Σχεδόν ένας στους δύο χρήστες (43%) παραδέχεται ότι αφιερώνει, πλέον, πολύ περισσότερο χρόνο στα social media από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης κι έπειτα, με την πανδημία COVID-19 να κάνει ακόμη πιο «στενή» τη σχέση των πολιτών με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.  

Μάλιστα, η ενεργότερη ενασχόληση των χρηστών με τις δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης δεν φαίνεται να αποτελεί παροδικό φαινόμενο, καθώς περίπου ένας στους πέντε χρήστες (19%) απαντά ότι θα συνεχίσει να περνά περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μετά την πανδημία.

Ένας από τους λόγους που οι χρήστες άρχισαν να παρακολουθούν πιο στενά τα social media την περίοδο της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, είναι η ανάγκη για ενημέρωση. Σύμφωνα με τα όσα επισημαίνει το globalwebindex σε σχετικό report του, από το 2014 η κατανάλωση ειδήσεων σε αυτές τις πλατφόρμες αυξάνεται σταθερά, αλλά το ξέσπασμα της πανδημίας έδωσε άλλη διάσταση σε αυτήν τη συνήθεια, με πάνω από το ένα τρίτο των χρηστών (36%), να απαντά ότι η ενημέρωση είναι ο βασικός λόγος για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτό, μάλιστα, ισχύει για όλες τις ηλικιακές ομάδες, εκτός από την Gen Z, οι εκπρόσωποι της οποίας απαντούν ότι κάνουν χρήση των social media κυρίως για να «γεμίσουν» τον ελεύθερο χρόνο τους. «Η απαίτηση για ενημερωμένες πληροφορίες στα αρχικά στάδια της κρίσης ήταν απαράμιλλη, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να παρέχουν γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στην ενημέρωση», αναφέρει η εν λόγω έρευνα.

Ψυχαγωγία και παραπληροφόρηση

Ωστόσο, ο ρόλος των social media ως κόμβων ειδήσεων σημαίνει ότι, οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται έχουν όλο και μεγαλύτερη ευθύνη για την πρόληψη της εξάπλωσης παραπληροφόρησης. Για παράδειγμα, το 73% των χρηστών στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία συμφωνεί ότι τα social media οφείλουν να φιλτράρουν τις μη επαληθευμένες ειδήσεις (fake news) που δημοσιεύονται στις πλατφόρμες τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μάλιστα, οι ηλικιωμένοι χρήστες που εμπιστεύονται λιγότερο τις ειδήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ακόμη πιο απαιτητικοί από τις εταιρείες, όσον αφορά την εγκυρότητα των ειδήσεων που δημοσιεύουν.

Στο μεταξύ, η εύρεση αστείου ή διασκεδαστικού περιεχομένου είναι ο τρίτος πιο δημοφιλής λόγος για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (33%), ακριβώς πίσω από την πλήρωση του ελεύθερου χρόνου (34%). «Η ιδέα των κοινωνικών καναλιών που εξελίσσονται σε πλατφόρμες ψυχαγωγίας δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά το ξέσπασμα της πανδημίας έχει μετατοπίσει την εστίαση από το παθητικό περιεχόμενο, στους χρήστες που το δημιουργούν επίσης», αναφέρει η μελέτη, επικαλούμενη το παράδειγμα της πλατφόρμας TikTok.

Η Gen Z βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της τάσης, με σχεδόν 3 στους 10 εκπροσώπους της να δημιουργούν περισσότερα βίντεο λόγω της επιδημίας – αύξηση οκτώ εκατοστιαίων μονάδων μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου. Μάλιστα, οι εκπρόσωποι της γενιάς αυτής απαντούν ότι θα συνεχίσουν αυτήν την τάση ακόμη και μετά την υποχώρηση της υγειονομικής κρίσης.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο ΓΑΠ θέλει να γίνει… εφευρέτης

Εξέφρασε έναν μύχιο πόθο
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο Άδωνις δεν έχει δει μεγαλύτερο «παπατζή» από τον Τσίπρα

Στην προαναγγελία της παρουσίασης του νέου βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα, ο Άδωνις Γεωργιάδης κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Ανεβάζει την...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Φραπές« και «Χασάπης» ετοιμάζουν προβοκάτσια κατά Ανδρουλάκη!

Συνεχείς διαβουλεύσεις με τους  δικηγόρους τους είχαν τις προηγούμενες μέρες ο  «Φραπές» (Ξυλούρης) και ο «Χασάπης» (Στρατάκης), που καταθέτουν σήμερα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εξεταστική-Aποκάλυψη: Η κόρη του «χασάπη» του ΟΠΕΚΕΠΕ κέρδιζε λαχεία

Σε δύσκολη θέση βρέθηκε ο Ανδρέας Στρατάκης (γνωστός ως «χασάπης») στην Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, όταν αποκαλύφθηκε ότι η κόρη...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αλέκος Φλαμπουράρης: Ο επικήδειος του Αλέξη Τσίπρα

Οδύνη και συγκίνηση στην πολιτική κηδεία του Αλέκου Φλαμπουράρη στο Πάρκο Ελευεθερίας. Το μεσημέρι της Πέμπτης συγγενείς και φίλοι αποχαιρετούν τον...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ωφέλησε την Ελλάδα η επίσκεψη Ζελένσκι;

Δεκτός με κάθε επισημότητα έγινε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντιμίρ Ζελένσκι από την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της Ελλάδας, υπογράφοντας μάλιστα...
ΕΛΛΑΔΑ

Πέθανε ο Πάνος Μαρινόπουλος

Έφυγε από τη ζωή ο ισχυρός άνδρας της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Πάνος Μαρινόπουλος. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο γνωστός επιχειρηματίας...
ΕΛΛΑΔΑ

«Δεν οδηγούσε ο Τσιτσιπάς με 210 χλμ» – Τι λέει ο δικηγόρος του τενίστα για το πρόστιμο στην Αττική Οδό

«Δεν οδηγούσε ο Τσιτσιπάς» υποστηρίζει ο δικηγόρος του γνωστού τενίστα σε δήλωσή του μετά τα δημοσιεύματα για υπερβολική ταχύτητα στην...
ΕΛΛΑΔΑ

Europol: Κύκλωμα αρχαιοκαπηλίας με «πλοκάμια» στην Ελλάδα – Τεράστια επιχείρηση

Η Europol εξάρθρωσε μεγάλο κύκλωμα αρχαιοκαπηλίας με 35 συλλήψεις στην Βουλγαρία. Το εγκληματικό δίκτυο ερευνάται για εμπορία πολιτιστικών αγαθών· οι...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης