Ο μισός πλανήτης περνά πολύ περισσότερο χρόνο στα social media από τη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία

Must Read

Σχεδόν ένας στους δύο χρήστες (43%) παραδέχεται ότι αφιερώνει, πλέον, πολύ περισσότερο χρόνο στα social media από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης κι έπειτα, με την πανδημία COVID-19 να κάνει ακόμη πιο «στενή» τη σχέση των πολιτών με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.  

Μάλιστα, η ενεργότερη ενασχόληση των χρηστών με τις δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης δεν φαίνεται να αποτελεί παροδικό φαινόμενο, καθώς περίπου ένας στους πέντε χρήστες (19%) απαντά ότι θα συνεχίσει να περνά περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μετά την πανδημία.

Ένας από τους λόγους που οι χρήστες άρχισαν να παρακολουθούν πιο στενά τα social media την περίοδο της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, είναι η ανάγκη για ενημέρωση. Σύμφωνα με τα όσα επισημαίνει το globalwebindex σε σχετικό report του, από το 2014 η κατανάλωση ειδήσεων σε αυτές τις πλατφόρμες αυξάνεται σταθερά, αλλά το ξέσπασμα της πανδημίας έδωσε άλλη διάσταση σε αυτήν τη συνήθεια, με πάνω από το ένα τρίτο των χρηστών (36%), να απαντά ότι η ενημέρωση είναι ο βασικός λόγος για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτό, μάλιστα, ισχύει για όλες τις ηλικιακές ομάδες, εκτός από την Gen Z, οι εκπρόσωποι της οποίας απαντούν ότι κάνουν χρήση των social media κυρίως για να «γεμίσουν» τον ελεύθερο χρόνο τους. «Η απαίτηση για ενημερωμένες πληροφορίες στα αρχικά στάδια της κρίσης ήταν απαράμιλλη, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να παρέχουν γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στην ενημέρωση», αναφέρει η εν λόγω έρευνα.

Ψυχαγωγία και παραπληροφόρηση

Ωστόσο, ο ρόλος των social media ως κόμβων ειδήσεων σημαίνει ότι, οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται έχουν όλο και μεγαλύτερη ευθύνη για την πρόληψη της εξάπλωσης παραπληροφόρησης. Για παράδειγμα, το 73% των χρηστών στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία συμφωνεί ότι τα social media οφείλουν να φιλτράρουν τις μη επαληθευμένες ειδήσεις (fake news) που δημοσιεύονται στις πλατφόρμες τους.

Μάλιστα, οι ηλικιωμένοι χρήστες που εμπιστεύονται λιγότερο τις ειδήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ακόμη πιο απαιτητικοί από τις εταιρείες, όσον αφορά την εγκυρότητα των ειδήσεων που δημοσιεύουν.

Στο μεταξύ, η εύρεση αστείου ή διασκεδαστικού περιεχομένου είναι ο τρίτος πιο δημοφιλής λόγος για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (33%), ακριβώς πίσω από την πλήρωση του ελεύθερου χρόνου (34%). «Η ιδέα των κοινωνικών καναλιών που εξελίσσονται σε πλατφόρμες ψυχαγωγίας δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά το ξέσπασμα της πανδημίας έχει μετατοπίσει την εστίαση από το παθητικό περιεχόμενο, στους χρήστες που το δημιουργούν επίσης», αναφέρει η μελέτη, επικαλούμενη το παράδειγμα της πλατφόρμας TikTok.

Η Gen Z βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της τάσης, με σχεδόν 3 στους 10 εκπροσώπους της να δημιουργούν περισσότερα βίντεο λόγω της επιδημίας – αύξηση οκτώ εκατοστιαίων μονάδων μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου. Μάλιστα, οι εκπρόσωποι της γενιάς αυτής απαντούν ότι θα συνεχίσουν αυτήν την τάση ακόμη και μετά την υποχώρηση της υγειονομικής κρίσης.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
SLIDER

Σιγή ιχθύος από την Κυβέρνηση για τα όσα μαρτύρησε ο Ζελένσκι

Σιγή ασυρμάτου, παιχνίδι της σιωπής, μούγκα στη στρούγκα, αποσιώπηση. Όποια έκφραση ή λέξη και να χρησιμοποιήσει κανείς, θα περιγράψει άψογα...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ακόμη και τα «Ellinika Hoaxes»(!) κατηγορούν τον Άδωνι για παραπληροφόρηση στα Τέμπη

Όταν σε… αδειάζουν και τα «Ellinika Hoaxes», κάτι δεν πάει καλά. Η κυβέρνηση έχει βρει αποκούμπι ουκ ολίγες φορές στον...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Υπόθεση Σεμερτζίδου: Τα «βαριά» ΑΦΜ και η παντελής απουσία ελέγχου

Την ώρα που η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία βάζει στο «μικροσκόπιο» την Καλλιόπη Σεμερτζίδου, τον σύντροφό της Χρήστο Μαγειρία και τις οικογένειές...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στην αυλή του Μεγάρου το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Φωτιές μέσα στο Μαξίμου απειλούν να ανάψουν όσα συζητούν στην Κρήτη και ειδικά στα Χανιά, για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ....
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο του Ισραήλ

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο του Ισραήλ Ισαάκ Χέρτζογκ είχε σήμερα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Σύμφωνα με το ΑΠΕ, κατά...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Υπάρχει πολιτική ευθύνη στην υπόθεση της «αγρότισσας με τη Ferrari»;

Τις τελευταίες ημέρες την επικαιρότητα μονοπωλεί η προκλητική υπόθεση με την αγρότισσα η οποία έκανε επίδειξη πλούτου με πολυτελή αυτοκίνητα...
ΕΛΛΑΔΑ

Τραγικό δυστύχημα στην Αχαΐα: Σύγκρουση νταλίκας με φορτηγάκι – Νεκρός ο οδηγός του μικρού οχήματος

Τραγικό δυστύχημα σημειώθηκε στην Αχαΐα, όταν νταλίκα συγκρούστηκε σφοδρά με φορτηγάκι, με αποτέλεσμα να βρει ακαριαίο θάνατο ο 60χρονος οδηγός...
ΕΛΛΑΔΑ

Πως έφυγε τόσο ξαφνικά η Λένα Σαμαρά

Ο ξαφνικός χαμός της Λένας Σαμαρά σκόρπισε θλίψη σε όλο τον κόσμο, ένα νέο κορίτσι που έφυγε μόλις στα 34...
ΕΛΛΑΔΑ

Καβάλα: «Σπάει» τη σιωπή του ο σύζυγος της Βρετανίδας που αγνοείται – Η μοιραία ημέρα και η καταγγελία για την ΕΛΑΣ

Συγκλονισμένος παραμένει ο 66χρονος σύζυγος της 59χρονης Michele Ann Joy Bourda, η οποία αγνοείται από το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής...

Διαβάζονται τώρα