Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2020

Χαμένο το «παιχνίδι» για τους κινηματογράφους καθώς οι πλατφόρμες streaming θα τους ξεπεράσουν σε έσοδα

Ανάγνωση: 2 λεπτά

Σύμφωνα με ετήσια έρευνα της PwC τα έσοδα των κινηματογράφων το 2024 θα κυμαίνονται κάτω από τα επίπεδα του 2019

Ένα από τα κατεξοχήν θύματα της πανδημίας αποτελεί ο παγκόσμιος κλάδος της ψυχαγωγίας και των μέσων ενημέρωσης, καθώς φέτος θα υποστεί πτώση εσόδων κατά 5,6% σε σύγκριση με το 2019 -την πιο απότομη εδώ και 21 χρόνια-, κάτι που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε πάνω από $120 δισ. «χασούρα»!   

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η πανδημία έχει επιταχύνει τη μετάβαση των καταναλωτών στην ψηφιακή κατανάλωση και έχει προκαλέσει ανατρεπτικές αλλαγές σε πολλές μορφές των μέσων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, με κυριότερο παράδειγμα, ενδεχομένως, την πτώση των εισπράξεων των κινηματογράφων, έναντι των συνδρομητικών πλατφορμών streaming (SVOD).

Μόλις το 2015, οι εισπράξεις από τα εισιτήρια των κινηματογράφων ήταν τριπλάσιες σε σύγκριση με τα έσοδα που είχαν οι πλατφόρμες. Φέτος, τα έσοδα για τις πλατφόρμες θα ξεπεράσουν τις εισπράξεις των κινηματογράφων, ενώ την επόμενη πενταετία προβλέπεται να εκτιναχθούν , φτάνοντας έως και το διπλάσιο των εισπράξεων από εισιτήρια το 2024.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της PwC «Global Entertainment & Media Outlook 2020-2024», η πανδημία έχει οδηγήσει σε ταχεία μεταβολή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, όσον αφορά την ψυχαγωγία και τα ΜΜΕ. Ως αποτέλεσμα, το 2020 ο κλάδος της ψυχαγωγίας έχει καταστεί πιο απομακρυσμένος, πιο εικονικός, πιο προσωπικός και πιο επικεντρωμένος στο σπίτι σε σχέση με τις προβλέψεις κατά τις αρχές της χρονιάς.

Η παντοκρατορία του smartphone

Άλλη μία συνέπεια της πανδημίας είναι η ποσότητα των δεδομένων που καταναλώνονται μέσω των smartphone, έναντι του σταθερού ευρυζωνικού δικτύου. Έχοντας πάρει ελαφρύ προβάδισμα το 2019, τα smartphones αναμένεται να ξεχωρίσουν ξεκάθαρα ως η κύρια ατομική συσκευή, που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές για πρόσβαση στο Διαδίκτυο παγκοσμίως.

Στο μεταξύ, καθώς ο κόσμος αναγκάστηκε να μείνει στο σπίτι, το βίντεο OTT (over-the-top) είδε τα παγκόσμια έσοδά του να διογκώνονται κατά 26% το 2020. Η έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας streaming Disney+ στα τέλη του 2019 με πρόβλεψη για 60 εκατ. έως 90 εκατ. συνδρομητές ως το 2024, έφτασε τους 60,5 εκατ. συνδρομητές στις αρχές Αυγούστου 2020.

Δεδομένης της ανόδου του streaming, η παγκόσμια κατανάλωση δεδομένων ωφελήθηκε από την ψηφιακή επιτάχυνση. Συγκεκριμένα, αναμένεται αύξηση κατά 33,8% το 2020, ενώ θα υπερδιπλασιαστεί από τα 1,9 τετράκις εκατ. megabytes (MB) το 2019 στα 4,9 τετρακις εκατ. MB το 2024.

Η «κατάρρευση» της κινηματογραφικής αίθουσας

Με πολλούς κλειστούς κινηματογράφους και τις πρεμιέρες μεγάλων ταινιών να αναβάλλονται, οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι τα συνολικά έσοδα του παγκόσμιου κινηματογράφου θα μειωθούν κατά σχεδόν 66%. Εκτιμάται, μάλιστα, ότι το 2024 τα έσοδα των κινηματογράφων θα κυμαίνονται κάτω από τα επίπεδα του 2019!

Μία ακόμη επίδραση της πανδημίας αποτελεί η συνεχιζόμενη πτώση των εφημερίδων και καταναλωτικών περιοδικών, παγκοσμίως, που επιταχύνθηκε απότομα το 2020, με τα γενικά έσοδα να μειώνονται πάνω από 14% και τα καταναλωτικά περιοδικά να έχουν υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα. Ωστόσο, κομβικό έτος για τα καταναλωτικά περιοδικά θα είναι το 2023, όταν τα παγκόσμια έσοδα τους από την ψηφιακή διαφήμιση θα ξεπεράσουν αυτά της έντυπης διαφήμισης.

Πάντως, κάποια «παραδοσιακά» μέσα διατήρησαν τη θέση τους: τα συνολικά έσοδα από βιβλία προβλέπεται να συνεχίσουν την ανοδική πορεία τους, με σύνθετη αύξηση 1,4% ετησίως μεταξύ του 2019 και του 2024, φτάνοντας στα $64,7 δισ. Σημαντικό ρόλο εδώ παίζει η τεχνολογία, με την αυξημένη χρήση των έξυπνων τηλεφώνων και ηχείων να ενισχύει τη χρήση των audiobooks (ακουστικών βιβλίων).

Συνολικά, πάντως, σύμφωνα με την έρευνα, εφόσον αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις του 2020, ο κλάδος της ψυχαγωγίας και των ΜΜΕ θα ανακτήσει την εξαιρετική του επίδοση. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι το 2021 οι δαπάνες για ψυχαγωγία και ενημέρωση θα αυξηθούν κατά 6,4%, ενώ έως το 2024 θα αυξάνονται ετησίως κατά 2,8%.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

Η δύναμή μας είστε εσείς! Γίνετε ενεργά δημοσιογράφοι του newsbreak.gr! Στείλτε μας ειδήσεις, βίντεο και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ