Παρασκευή 17/9/2021

Η NASA (ξανα)έγραψε ιστορία: Πρώτη φωτογραφία από την επιφάνεια του Άρη, μετά την προσεδάφιση του Perseverance!

Το ρόβερ διαθέτει και μια πειραματική συσκευή που θα μετατρέπει το διοξείδιο της αρειανής ατμόσφαιρας σε καθαρό οξυγόνο

Στις 10:55 ώρα Ελλάδας το ρομποτικό διαστημικό σκάφος «Perseverance» (επιμονή) «πάτησε» την επιφάνεια του πλανήτη Άρη, στο πλαίσιο της αποστολής «Mars 2020», με τη NASA να σκορπά ρίγη συγκίνησης σε εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο, καθώς ήταν η πρώτη φορά που τους δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσουν σε ζωντανή μετάδοση μια τόσο ιστορική στιγμή!

Το «Perseverance», ένα εξάτροχο ρόβερ μεγέθους SUV, γνωστό και με το παρατσούκλι «Πέρσι», έχει ως αποστολή να αναζητήσει ίχνη (μικροβιακής) ζωής στον «Κόκκινο Πλανήτη» και να τον μελετήσει γεωλογικά. Διαθέτει επιστημονικά όργανα τελευταίας τεχνολογίας, ικανά για φιλόδοξα πειράματα, αποτελώντας, έτσι, το πιο εξελιγμένο εργαστήριο αστροβιολογίας που έχει σταλεί και προσεδαφιστεί ποτέ σε άλλο ουράνιο σώμα.

Percy
ο «Πέρσι» σε δράση

Με τα υπερσύγχρονα εργαλεία του θα συλλέξει δείγματα από την επιφάνεια του Άρη, τα οποία αναμένεται να επιστραφούν στη Γη με μια μελλοντική αποστολή, κάτι που, εφόσον συμβεί, θα αποτελέσει μια ακόμη παγκόσμια πρωτιά.

Μέσα στον κρατήρα Jezero

Το «Perseverance», το οποίο διένυσε 470 εκατομμύρια χιλιόμετρα μέσα σε επτά μήνες, θα κατέβει μέσα στον μεγάλο κρατήρα Jezero που κάποτε ήταν αρχαία λίμνη και δέλτα ποταμού και όπου θεωρείται πιθανότερο να υπήρχαν μορφές ζωής πριν από δισεκατομμύρια χρόνια, όταν ο Άρης ήταν πιο θερμός, υγρός και… φιλόξενος. Μεταξύ άλλων, το ρόβερ, το οποίο είναι και το πέμπτο ρομποτικό που στέλνουν οι ΗΠΑ στον «Κόκκινο Πλανήτη», διαθέτει μια πειραματική συσκευή που θα μετατρέπει το διοξείδιο της αρειανής ατμόσφαιρας σε καθαρό οξυγόνο, καθώς επίσης ένα μίνι μετεωρολογικό σταθμό, 19 κάμερες και δύο μικρόφωνα που θα καταγράψουν τους πρώτους αρειανούς ήχους.

Δείτε επίσης: Αυτή είναι η πρώτη φωτογραφία του πλανήτη Άρη από το διαστημικό σκάφος «Hope»!

Επίσης το ρόβερ θα απελευθερώσει το «Ingenuity» (εφευρετικότητα), ένα ρομποτικό ελικόπτερο βάρους 1,8 κιλών, το πρώτο ιπτάμενο αντικείμενο σε άλλον πλανήτη, το οποίο και θα χρησιμοποιηθεί για να εντοπίσει σημεία ενδιαφέροντος, αλλά και να βοηθήσει στον σχεδιασμό της καλύτερης διαδρομής, εν όψει της επικείμενης πρώτης… επανδρωμένης αποστολής στον Άρη!

ingenuity
το ρομποτικό ελικόπτερο «Ingenuity»

• Παρακολουθείστε τα τελευταία ιστορικά λεπτά που οδήγησαν στη προσεδάφιση του «Perseverance»:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Ακολουθήστε μας στο Youtube!

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του newsbreak. Ακολουθήστε το newsbreak σε Instagram, Facebook, Youtube, Viber και Twitter.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σχολιαστε το αρθρο

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ