Βρετανία: «Μαύρο» στις τηλεοπτικές διαφημίσεις junk food κατά τη διάρκεια της ημέρας!

Οργισμένη αντίδραση από ομίλους μέσων ενημέρωσης, αναφορικά με τα χαμένα διαφημιστικά έσοδα

Must Read

Ένα αποφασιστικό βήμα κατά της παχυσαρκίας και υπέρ της υγιεινής διατροφής κάνει η Βρετανία, καθώς η κυβέρνηση αποφάσισε να απαγορεύσει τη μετάδοση κατά τη διάρκεια της ημέρας τηλεοπτικών διαφημίσεων που προωθούν junk food!

Οι νέοι κανόνες, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ στα τέλη του επόμενου έτους, έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να αλλάξουν την επικρατούσα τάση όπου ένα στα τρία παιδιά που τελειώνουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο. Βάσει του σχεδίου, οι διαφημίσεις για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη, αλάτι και ζάχαρη θα απαγορεύεται να μεταδίδονται από την τηλεόραση ή τα βρετανικά προγράμματα on-demand πριν από τις 9 το βράδυ. Επίσης θα απαγορεύεται οι διαφημίσεις αυτές να εμφανίζονται ως πληρωμένες διαδικτυακές καταχωρίσεις, αν και θα επιτρέπεται να εμφανίζονται στην ιστοσελίδα και τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης του παραγωγού.

Η κυβέρνηση είπε ότι οι περιορισμοί θα αφορούν όλες τις επιχειρήσεις με 250 και πλέον υπαλλήλους που παρασκευάζουν ή πωλούν προϊόντα, βοηθώντας να προστατευθούν μικρότερες εταιρίες που μπορούν να καλύψουν το κόστος της διαδικτυακής μόνο διαφήμισης. «Το περιεχόμενο που βλέπουν οι νεότερες ηλικίες μπορεί να έχει αντίκτυπο στις επιλογές που κάνουν και τις συνήθειες που διαμορφώνουν», δήλωσε σήμερα ο υπουργός Δημόσιας Υγείας, Τζο Τσέρτσιλ, για να συμπληρώσει πως «με τα παιδιά να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο, είναι πολύ σημαντικό να δράσουμε για να τα προστατεύουμε από τις διαφημίσεις ανθυγιεινών προϊόντων».

Σύμφωνα με την ανάλυση που επικαλείται η κυβέρνηση, περίπου οι μισές από όλες τις τηλεοπτικές διαφημίσεις τροφίμων που μεταδόθηκαν στη διάρκεια ενός μήνα το 2019 αφορούσαν ανθυγιεινά τρόφιμα. Ο φόρος ζάχαρης που θεσπίστηκε το 2018 οδήγησε κάποιες εταιρίες ποτών στο να μειώσουν τα επίπεδα ζάχαρης στα προϊόντα τους.

Oργισμένη αντίδραση

Όπως αναμενόταν, πάντως, οι συγκεκριμένες ανακοινώσεις της βρετανικής κυβέρνησης προκάλεσαν οργισμένη αντίδραση από ορισμένους ομίλους μέσων ενημέρωσης. Η ένωση μέσων ενημέρωσης News Media Association (NMA) ανακοίνωσε πως είναι «πολύ απογοητευμένη με την απόφαση αυτή, διότι δεν είναι σαφές πως υπάρχει σχέση μεταξύ της έκθεσης σε διαφημιστικά μηνύματα και της παιδικής παχυσαρκίας». «Αντί να αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας, αυτό το δραστικό μέτρο θα πλήξει τις εταιρίες μέσων ενημέρωσης που βασίζονται στα διαφημιστικά έσοδα, για να χρηματοδοτούν τη δημοσιογραφία που μας κρατά όλους ενήμερους», δήλωσε η Σάιρα Τέκιν, μέλος της NMA.

Η συγκεκριμένη ανακοίνωση είχε άμεσο αντίκτυπο και στο χρηματιστήριο της χώρας, με τις μετοχές του μεγαλύτερου εμπορικού ραδιοτηλεοπτικού δικτύου στη Βρετανία ITV κατέγραψαν νωρίτερα πτώση περίπου 1%, ενώ του ομίλου εφημερίδων Reach υποχώρησε κατά 1,5% και της Daily Mail & General Trust κατά 2%.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This