Ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη κοιμάται: Η Τουρκία «φορτσάρει» με τον «Νέο Δρόμο του Μεταξιού» που «θάβει» Ελλάδα και Ισραήλ

«Χοντρά φράγκα» από Κατάρ και ΗΑΕ στο Development Road Project – Η Τουρκία προωθείται ως διεθνές κέντρο μεταφορών και εμπορίου

Must Read

Το φιλόδοξο Development Road Project, ή αλλιώς, ο «Νέος Δρόμος του Μεταξιού» (όπως τον λένε οι Τούρκοι), θα ξεκινά από το Ιράκ και θα συνδέει τη χώρα με την Τουρκία και την Ευρώπη, φτάνοντας μέχρι το Λονδίνο, οδικώς και σιδηροδρομικώς.

Η Κωνσταντινούπολη φιλοξένησε μάλιστα την Πέμπτη την πρώτη υπουργική σύνοδο κορυφής με το Ιράκ, το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για να συζητηθεί το σχέδιο αυτό, το οποίο συγχρηματοδοτείται από ΗΑΕ και Κατάρ και παρουσιάζεται ως «η μόνη βιώσιμη διεθνής εμπορική οδός» μέσω του «Μεσαίου Διαδρόμου» που «αποφεύγει τα ασταθή ισραηλινά λιμάνια και προσφέρει μια ασφαλή και οικονομική αποτελεσματική επιλογή».

Στόχος της Άγκυρας, η οποία έχει εδραιωθεί ως στρατηγικός παίκτης στα γεωπολιτικά τεκταινόμενα, είναι η δημιουργία μιας «εναλλακτικής περιφερειακής και παγκόσμιας εμπορικής οδού», η οποία όπως προαναφέρθηκε, θα αφήνει εκτός «παιχνιδιού» το Ισραήλ, αλλά και την Ελλάδα!

Μια Ελλάδα η οποία χάρη στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη, έχει «αποσυρθεί» από τη διεθνή σκηνή και κοιμάται «τον ύπνο του δικαίου». Ούτε καν αυτόν βασικά, μιας και το «δίκαιο», έχει καταντήσει έννοια προς εξαφάνιση στη χώρα μας…

Οι λεπτομέρειες

Ο «Νέος Δρόμος του Μεταξιού», που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 20 δισεκατομμύρια δολάρια, περιλαμβάνει ένα οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 1.200 χιλιομέτρων, σχεδιασμένο για να διευκολύνει τη μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ της Ευρώπης και των χωρών του Κόλπου.

Ο επενδυτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 17 δισεκατομμύρια δολάρια, με 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια να διατίθενται για τον αυτοκινητόδρομο και 10,5 δισεκατομμύρια δολάρια για τον ηλεκτροδοτημένο σιδηρόδρομο.

Θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις, με την πρώτη φάση να αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2028, η δεύτερη έως το 2033 και η τελική έως το 2050.

Η Τουρκία «διεθνές κέντρο μεταφορών και εμπορίου»

Σύμφωνα με τον Τούρκο Υπουργό μεταφορών και υποδομών, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου, το ζωτικής σημασίας έργο είναι σημαντικό «όχι μόνο για τις εμπλεκόμενες χώρες, αλλά και για ολόκληρη την περιοχή και τον κόσμο» και θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της Τουρκίας ως διεθνές κέντρο μεταφορών και εμπορίου.

Είπε χαρακτηριστικά ο Ουράλογλου:

«Θα φέρουμε μια νέα, ασφαλή και γρήγορη διαδρομή για το παγκόσμιο εμπόριο με το έργο μας, που θα ξεκινά από τη Βασόρα (σ.σ. από το υπό κατασκευή λιμάνι Faw) στον Περσικό Κόλπο. Θα συμβάλει στην ευημερία και τη σταθερότητα ολόκληρης της περιοχής. Με αυτόν τον τρόπο, η Τουρκία θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της ως διεθνές κέντρο μεταφορών και εμπορίου. Το έργο θα συμβάλει άμεσα στο παγκόσμιο εμπορικό σύστημα, θα συμβάλει επίσης στην ανάπτυξη και ανάπτυξη όλων των συμμετεχουσών χωρών. Χάρη σε αυτό το έργο, που ονομάζουμε ‘Νέο Δρόμο του Μεταξιού’, η μοίρα πολλών χωρών θα αλλάξει και μια ευρεία περιοχή θα επηρεαστεί θετικά … Με αυτό το έργο, θα παρέχουμε αδιάλειπτη μεταφορά από το λιμάνι Fav που κατασκευάστηκε στο Ιράκ, στο Λονδίνο. Θα μειώσουμε σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Ασίας και Ευρώπης μέσω της Τουρκίας».

Το τουρκικό τμήμα του έργου εκτείνεται σε περίπου 1.592 χιλιόμετρα από το Kapıkule (σ.σ. η τελωνειακή πύλη Τουρκίας-Βουλγαρίας) έως τη Şanlıurfa (στη Νοτιοανατολική Ανατολία), με έναν νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 331 χιλιομέτρων που σχεδιάζεται μεταξύ Şanlıurfa και Ovaköy.

Όσον αφορά τη σιδηροδρομική πτυχή του έργου, η Τουρκία κατασκευάζει μια νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Halkalı  (στην Κωνσταντινούπολη) και Kapıkule, συνολικού μήκους 229 χιλιομέτρων, η οποία θα εξυπηρετεί τόσο τη μεταφορά εμπορευμάτων όσο και επιβατών.

«Σκοπεύουμε να ολοκληρώσουμε το τμήμα Çerkezköy-Kapıkule μήκους 153 χιλιομέτρων μέχρι το τέλος του 2025. Μόλις ολοκληρωθεί, ο χρόνος ταξιδιού μεταξύ Halkalı και Kapıkule θα μειωθεί από τέσσερις σε μόλις 1,5 ώρες, με τετραπλάσια αύξηση της χωρητικότητας της γραμμής», είχε σχολιάσει σε παλαιότερες δηλώσεις του ο Τούρκος Υπουργός.

Το «ξηρό κανάλι»

Από την πλευρά του, ο Ιρακινός Υπουργός Μεταφορών, Razzaq Muhaibis Al-Saadawi, ανακοίνωσε ότι η υλοποίηση του έργου θα ξεκινήσει στα μέσα του 2025.

Σημείωσε επίσης ότι «η μελέτη σκοπιμότητας έχει ολοκληρωθεί και όσον αφορά τις αρχικές μελέτες, το ποσοστό ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής γραμμής έχει φθάσει στο 100%, ενώ το ποσοστό ολοκλήρωσης του χερσαίου δρόμου ταχείας κυκλοφορίας έχει φτάσει στο 75% και έχουμε ολοκληρώσει τις εργασίες έρευνας εδάφους και τοπογραφικής έρευνας κατά 100%».

Το Ιράκ, το οποίο κατέχει περίπου το 10% των παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου και συμβάλλει το 5% στην παγκόσμια παραγωγή, θεωρεί αυτό το έργο ως μια «μετασχηματιστική εξέλιξη».

Η ιρακινή κυβέρνηση αναμένει ότι θα μειώσει σημαντικά το εμπορικό κόστος μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, τοποθετώντας το Ιράκ ως κρίσιμο κόμβο διαμετακόμισης.

Όπως αναφέρουν ιρακινά ΜΜΕ, το έργο, που συχνά αναφέρεται και ως «ξηρό κανάλι», θα συνδέσει τις ασιατικές και ευρωπαϊκές αγορές μέσω του λιμανιού Grand Faw και θα επεκταθεί στα σύνορα Ιράκ-Τουρκίας.

video capture

Υποστήριξη και από το Κουρδιστάν – Ψήφος εμπιστοσύνης από τις ΗΠΑ

Ο Σεφίν Ντιζάι, επικεφαλής Εξωτερικών Σχέσεων για την Περιφερειακή Κυβέρνηση του Κουρδιστάν (KRG), επιβεβαίωσε την Πέμπτη ότι η KRG υποστηρίζει πλήρως το «ζωτικής σημασίας έργο που συνδέει το Ιράκ, την Τουρκία και την Ευρώπη», τονίζοντας ότι το «πρέπει να ωφελήσει όλους τους Ιρακινούς και τις γειτονικές χώρες».

Πρόσφατα, οι ΗΠΑ επαίνεσαν τη συμφωνία για το πρότζεκτ Development Road ως έναν «ιδανικό τρόπο» για την Τουρκία και το Ιράκ να δημιουργήσουν «στενότερους στρατηγικούς δεσμούς».

Η Ουάσιγκτον επαίνεσε επίσης τη δυνατότητα του διαδρόμου «να μειώσει την εξάρτηση του Ιράκ από το Ιράν».

*πηγή βασικής φωτογραφίας: https://x.com/a_uraloglu

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σπάει τη σιωπή του ο σύντροφος της «γαλάζιας αγρότισσας με τη Ferrari»!

Ο σύντροφος της Καλλιόπης Σεμερτζίδου, της γνωστής πλέον και ως «γαλάζια αγρότισσα με τη Ferrari», Χρήστος Μαγειρίας, έδωσε τη δική...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Στοχεύουν στο ΠΑΣΟΚ παρά το κάζο της Καλλιόπης

Τους έκανε άνω–κάτω στη Νέα Δημοκρατία η Καλλιόπη –Πόπη για τους φίλους- Σεμερτζίδου, αλλά στην Κρήτη πανηγυρίζουν επειδή θεωρούν ότι...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Στα κάγκελα και για τα… τρόλεϊ

Όταν έγραφε ο Ουμπέρτο Έκο ότι τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις, προφανώς αγνοούσε την Ελλάδα και ειδικά την περίοδο διακυβέρνησης...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καλλιόπη Σεμερτζίδου: Ξεκινά προκαταρκτική έρευνα η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τις επιδοτήσεις

Επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες που ήθελαν την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία να έχει βάλει στο στόχαστρο τις επιδοτήσεις που φέρεται να έλαβε το...
SLIDER

Υπουργείο Εξωτερικών: «Αναμενόμενη αντίδραση» η Ρηματική Διακοίνωση της Αιγύπτου που αμφισβητεί την ελληνική ΑΟΖ

Το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας χαρακτήρισε ως «αναμενόμενη αντίδραση γειτονικού κράτους» την ψυχρολουσία από την Αίγυπτο, η οποία μέσω Ρηματικής...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Υπάρχει πολιτική ευθύνη στην υπόθεση της «αγρότισσας με τη Ferrari»;

Τις τελευταίες ημέρες την επικαιρότητα μονοπωλεί η προκλητική υπόθεση με την αγρότισσα η οποία έκανε επίδειξη πλούτου με πολυτελή αυτοκίνητα...
ΕΛΛΑΔΑ

Θρήνος στους δρόμους: Νεκροί σε τροχαία σε Πέραμα και Λακωνία – Ξεψύχησε 22χρονος που χαροπάλευε για 14 μέρες!

Συνεχίζονται τα θανατηφόρα τροχαία βάφοντας με αίμα τους ελληνικούς δρόμους. Τα τροχαία Την ζωή του έχασε σε τροχαίο που έγινε...
SLIDER

Φρικώδης υπόθεση στη Θεσσαλονίκη: Μητέρα κρατούσε την 10χρονη κόρη της για να τη βιάσει ο σύντροφός της

Μια υπόθεση που προκαλεί σοκ και αποτροπιασμό ήρθε στο φως στη Θεσσαλονίκη, με πρωταγωνίστρια μία μαθήτρια μόλις 10 ετών, που...
ΕΛΛΑΔΑ

Ναύπακτος: Τραγωδία με θύμα 45χρονο – Ακόμη ένα εργατικό δυστύχημα στην «μαύρη» λίστα

Στο θρήνο βυθίστηκε η Ναύπακτος από τη στιγμή που έγινε γνωστό πως ακόμα ένα τραγικό εργατικό δυστύχημα προστέθηκε στον μακρύ...

Διαβάζονται τώρα