Πρόταση-βόμβα του Τραμπ προκαλεί πανικό στους Έλληνες εφοπλιστές!

«Στο τέλος της ημέρας, ο καταναλωτής είναι αυτός που θα πληρώσει – στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη, παντού...»

Μια πρόταση που έγινε από την Ουάσιγκτον έχει προκαλέσει… κύματα πανικού στην πανίσχυρη ναυτιλιακή βιομηχανία της Ελλάδας και όλα αυτά χάρη στον Ντόναλντ Τραμπ!

Όπως ανέφερε το cgtn.com, αγγλόφωνο ειδησεογραφικό κανάλι του κρατικού China Global Television Network, με έδρα το Πεκίνo, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ προωθεί ένα σχέδιο για την επιβολή υψηλών τελών –έως 1,5 εκατομμύριο δολάρια ανά πλοίο– σε πλοία που συνδέονται με την Κίνα και ελλιμενίζονται σε λιμάνια των ΗΠΑ!

Αυτό θα μπορούσε να είναι μια τεράστια «γροθιά στο στομάχι» στους ελληνικούς ναυτιλιακούς γίγαντες που κυριαρχούν στις παγκόσμιες θάλασσες, αλλά βασίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό στα κινεζικά ναυπηγεία.

«Αυτό είναι σοβαρό», είπε στο CGTN ο καθηγητής ναυτιλιακών σπουδών Ιωάννης Θεοτοκάς. «Αυτή τη στιγμή το 33% του στόλου –δηλαδή των πλοίων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη θάλασσα– έχει επισκευαστεί στην Κίνα. Περίπου το 67% των πλοίων που κατασκευάζουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι στην Κίνα».

«Έτσι ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων είναι συνδεδεμένος με την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία. Αυτό σημαίνει ότι αυτές οι εταιρείες θα επηρεαστούν άμεσα από την απόφαση του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών», σχολίασε ο κ.Θεοτοκάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το σχέδιο το οποίο περιγράφεται σε ένα προσχέδιο εκτελεστικού διατάγματος, στοχεύει να αποδυναμώσει τον έλεγχο της Κίνας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Αλλά οι επικριτές λένε ότι παρασύρει συμμάχους όπως η Ελλάδα, σε έναν εμπορικό πόλεμο στον οποίο δεν συμφώνησαν ποτέ!

Στις αποβάθρες του λιμανιού του Πειραιά, γίνεται λόγος για χάος, όπως σχολιάζει το CGTN.  «Αρχίζεις να ανησυχείς όταν βλέπεις έναν βασικό παράγοντα στο παγκόσμιο εμπόριο να εισάγει κανονισμούς που ήταν αδιανόητοι στο παρελθόν», είπε στην ειδησεογραφική σελίδα ο ναυτιλιακός ειδικός Γιώργος Ξηραδάκης.

«Ορισμένοι μπορεί να αρχίσουν να σκέφτονται ότι πρέπει σύντομα να δημιουργηθεί ένας εναλλακτικός χώρος για τη ναυπηγική βιομηχανία, αλλά δεν υπάρχει εναλλακτική αυτή τη στιγμή», επεσήμανε.

Ο μεγαλύτερος εμπορικός στόλος στον κόσμο

Στη συνέχεια του άρθρου σημειώνεται ότι ο ναυτιλιακός τομέας της Ελλάδας ελέγχει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, μεταφέροντας τα πάντα, από πετρέλαιο έως iPhone, σε ολόκληρο τον πλανήτη. Και τώρα, πολλοί φοβούνται ότι πλησιάζει καταιγίδα.

Η ομάδα Τραμπ επιμένει ότι το σχέδιο αφορά την εθνική ασφάλεια, υποστηρίζοντας ότι τα λιμάνια των ΗΠΑ εξαρτώνται υπερβολικά από πλοία κινεζικής κατασκευής.

Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι θα μπορούσε να αποτύχει θεαματικά η κίνηση του Αμερικανού Προέδρου, αυξάνοντας το κόστος και δημιουργώντας χάος στο παγκόσμιο εμπόριο.

«Αν οι πλοιοκτήτες αποφεύγουν τα λιμάνια των ΗΠΑ, δεν είναι πρόβλημα μόνο για την Ελλάδα, είναι πρόβλημα για όλο τον κόσμο», λέει ο κ. Ξηραδάκης. «Αυτό δεν θα λυθεί γρήγορα». Και το κακό δεν θα σταματήσει στη θάλασσα.

«Στο τέλος της ημέρας, ο καταναλωτής είναι αυτός που θα πληρώσει – στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη, παντού», προειδοποιεί ο κ. Θεοτοκάς. «Οι τιμές θα αυξηθούν. Τα προϊόντα θα κοστίζουν περισσότερο. Αυτό είναι εγγυημένο».

Έτσι, ενώ ο Τραμπ προσπαθεί να κρατήσει στην επιφάνεια τα ναυπηγικά όνειρα της Αμερικής, η Ελλάδα –και ο υπόλοιπος κόσμος– μπορεί να προετοιμάζονται για τρικυμία, καταλήγει το άρθρο του CGTN.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. «Στο τέλος της ημέρας, ο καταναλωτής είναι αυτός που θα πληρώσει – στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη, παντού», προειδοποιεί ο κ. Θεοτοκάς. «Οι τιμές θα αυξηθούν. Τα προϊόντα θα κοστίζουν περισσότερο. Αυτό είναι εγγυημένο».

  2. καλα ρε παιδια τοσο κομπλεξ που το βρηκατε
    Αντε να πεθανει η κατσικα του γειτονα εσεις τι θα κερδισετε

  3. Θα βάλουν τα βόθροκανάλα τους να σκουζουν ακόμη πιο δυνατά, και οι ομάδες τους θα κάνουν λιγότερες μεταγραφές

  4. Πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν,δεκάδες χρόνια τώρα,ελληνικά ναυπηγεία και οι Έλληνες εφοπλιστές να ναυπηγούν τα πλοία τους στην Κίνα.Όποιος δεν στηρίζει τη χώρα του,κινδυνεύει να υποστεί τα επιτίμια διαστρεβλώσεων της ανεξέλεγκτης παγκοσμιοποίησης.

  5. Έτσι κι αλλιώς ελληνικοί είναι μονο κατ όνομα αυτοί οι εμπορικοί στόλοι. Στη πλειοψηφία τους εχουν ξένες σημαίες και τα λεφτά τους τα κρατούν στο εξωτερικό.

  6. Οι Ελληνες εφοπλιστες που δεν πληρωνουν φορους στην Ελλαδα και δηλωνουν φορολογικοι κατοικοι αλλοδαπης τι επραξαν σχεδον εναμιση αιωνα για τον τοπο; Τι εκαναν για τη βιομηχανια, τη ναυπηγηση, το εμποριο;
    Τιποτα….
    Μονο οτιδηποτε ηταν στο τζαμπα εκ του ασφαλους.
    Ουτε για τα νησια απο οπου καταγονται δεν εκαναν απολυτως τιποτα οταν τα μετετρεπε σε τοπους συγκεντρωσης λαθρομεταναστων η κυβερνηση.
    Μονο για παρτη τους ολα.
    Για την τσεπη και τις κοιλαρες τους.
    Τωρα φατε την αγαπητοι.
    Κι ας σαπισουμε ολοι στον πατο..
    Εμεις ειμαστε τουλαχιστο μαθημενοι…

    • Τους φουκαράδες … πραγματικά τους λυπάμαι, ειλικρινά. Ξέρεις τι είναι να μη βγάζεις το μήνα και να έχεις και παιδιά! Να φοβάσαι να κοιτάξεις το πορτοφόλι σου, μην το δεις άδειο! Ξέρει κανένας, καταλαβαίνει κανείς αυτό το δράμα αυτό ?! Μπορεί κανείς να νιώσει τον πόνο και τη θλίψη ?!

    • Κάποτε στα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών δούλευαν 50.000 Έλληνες και με καλούς μισθούς.
      Και σήμερα προσφέρονται θέσεις με πολύ καλούς μισθούς.

      • Καποτε βγαζατε κυριοι δισεκατομμυρια χωρις φορους και δασμους.Καιρος να πληρωσετε.Πλανηταρχη σκισε τα σκουληκια και βαρα ανελεητα.Ειναι λαμογια.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Φιέστα στη Θεσσαλονίκη για Τσίπρα με κινητοποίηση από Φάμελλο

Τα μανίκια έχει σηκώσει τις τελευταίες μέρες ο εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος προετοιμάζοντας τη φιέστα του...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Εμφύλιος» μεταξύ Σπανάκη και Χαρδαλιά

Χοντρός καβγάς ξέσπασε μεταξύ του αν. υπουργού  Εσωτερικών Β. Σπανάκη και του περιφερειάρχη  Ν. Χαρδαλιά.  Ο Σπανάκης τον κατηγορεί ότι...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Επανέρχονται οι ταξιτζήδες – Το υπουργείο κλείνει την πόρτα

Νέο ραντεβού την επόμενη εβδομάδα δίνουν οι ταξιτζήδες  σε συνεννόηση με τους ιδιοκτήτες φορτηγών και τους παραγωγούς – εμπόρους λαϊκών...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Να πάψει να αδιαφορεί η κυβέρνηση για τα ελληνικά σχολεία της Νυρεμβέργης

«Τα ελληνικά σχολεία στη Νυρεμβέργη, που συγκροτούν τη δεύτερη μεγαλύτερη ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα στη Βαυαρία και μία από τις σημαντικότερες...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Τσίπρας βρήκε την Ιθάκη, o Οδυσσέας τον Ανδρουλάκη!

Απανωτά σοκ στο…ΠΑΣΟΚ προκάλεσε η δήλωση του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου σχετικά με την ηγεσία του κόμματος. Σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με το κλείσιμο των Εθνικών Οδών από τους αγρότες;

Δυναμικά ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίες φέτος γίνονται υπό την σκιά του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και των μειωμένων...
ΕΛΛΑΔΑ

Η κακοκαιρία Byron «κατάπιε» ολόκληρο δρόμο στη Νέα Πέραμο

Καταστροφές άφησε πίσω της η κακοκαιρία Byron που «χτύπησε» αλύπητα και την Αττική. Μεγάλα τα προβλήματα και στη Νέα Πέραμο,...
ΕΛΛΑΔΑ

Κατήγγειλε την κακοποίηση 8 ανηλίκων – Τώρα απειλούν να απαγάγουν το παιδί της

Εξελίξεις σε μια νέα υπόθεση κακοποίησης ανηλίκων, με την γυναίκα που κατήγγειλε το περιστατικό να αποκαλύπτει πως φοβάται να καταθέσει...
ΕΛΛΑΔΑ

Δήμος Καλλιθέας: Κρούει κώδωνα κινδύνου για το ντροπιαστικό «σιντριβάνι»

Μία από τις εικόνες που ξεχώρισαν χθες βράδυ, κατά τη διάρκεια της νεροποντής που έπληξε την Αθήνα, ήταν το «σιντριβάνι»...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης