Πρόταση-βόμβα του Τραμπ προκαλεί πανικό στους Έλληνες εφοπλιστές!

«Στο τέλος της ημέρας, ο καταναλωτής είναι αυτός που θα πληρώσει – στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη, παντού...»

Must Read

Μια πρόταση που έγινε από την Ουάσιγκτον έχει προκαλέσει… κύματα πανικού στην πανίσχυρη ναυτιλιακή βιομηχανία της Ελλάδας και όλα αυτά χάρη στον Ντόναλντ Τραμπ!

Όπως ανέφερε το cgtn.com, αγγλόφωνο ειδησεογραφικό κανάλι του κρατικού China Global Television Network, με έδρα το Πεκίνo, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ προωθεί ένα σχέδιο για την επιβολή υψηλών τελών –έως 1,5 εκατομμύριο δολάρια ανά πλοίο– σε πλοία που συνδέονται με την Κίνα και ελλιμενίζονται σε λιμάνια των ΗΠΑ!

Αυτό θα μπορούσε να είναι μια τεράστια «γροθιά στο στομάχι» στους ελληνικούς ναυτιλιακούς γίγαντες που κυριαρχούν στις παγκόσμιες θάλασσες, αλλά βασίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό στα κινεζικά ναυπηγεία.

«Αυτό είναι σοβαρό», είπε στο CGTN ο καθηγητής ναυτιλιακών σπουδών Ιωάννης Θεοτοκάς. «Αυτή τη στιγμή το 33% του στόλου –δηλαδή των πλοίων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη θάλασσα– έχει επισκευαστεί στην Κίνα. Περίπου το 67% των πλοίων που κατασκευάζουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι στην Κίνα».

«Έτσι ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων είναι συνδεδεμένος με την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία. Αυτό σημαίνει ότι αυτές οι εταιρείες θα επηρεαστούν άμεσα από την απόφαση του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών», σχολίασε ο κ.Θεοτοκάς.

Το σχέδιο το οποίο περιγράφεται σε ένα προσχέδιο εκτελεστικού διατάγματος, στοχεύει να αποδυναμώσει τον έλεγχο της Κίνας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Αλλά οι επικριτές λένε ότι παρασύρει συμμάχους όπως η Ελλάδα, σε έναν εμπορικό πόλεμο στον οποίο δεν συμφώνησαν ποτέ!

Στις αποβάθρες του λιμανιού του Πειραιά, γίνεται λόγος για χάος, όπως σχολιάζει το CGTN.  «Αρχίζεις να ανησυχείς όταν βλέπεις έναν βασικό παράγοντα στο παγκόσμιο εμπόριο να εισάγει κανονισμούς που ήταν αδιανόητοι στο παρελθόν», είπε στην ειδησεογραφική σελίδα ο ναυτιλιακός ειδικός Γιώργος Ξηραδάκης.

«Ορισμένοι μπορεί να αρχίσουν να σκέφτονται ότι πρέπει σύντομα να δημιουργηθεί ένας εναλλακτικός χώρος για τη ναυπηγική βιομηχανία, αλλά δεν υπάρχει εναλλακτική αυτή τη στιγμή», επεσήμανε.

Ο μεγαλύτερος εμπορικός στόλος στον κόσμο

Στη συνέχεια του άρθρου σημειώνεται ότι ο ναυτιλιακός τομέας της Ελλάδας ελέγχει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, μεταφέροντας τα πάντα, από πετρέλαιο έως iPhone, σε ολόκληρο τον πλανήτη. Και τώρα, πολλοί φοβούνται ότι πλησιάζει καταιγίδα.

Η ομάδα Τραμπ επιμένει ότι το σχέδιο αφορά την εθνική ασφάλεια, υποστηρίζοντας ότι τα λιμάνια των ΗΠΑ εξαρτώνται υπερβολικά από πλοία κινεζικής κατασκευής.

Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι θα μπορούσε να αποτύχει θεαματικά η κίνηση του Αμερικανού Προέδρου, αυξάνοντας το κόστος και δημιουργώντας χάος στο παγκόσμιο εμπόριο.

«Αν οι πλοιοκτήτες αποφεύγουν τα λιμάνια των ΗΠΑ, δεν είναι πρόβλημα μόνο για την Ελλάδα, είναι πρόβλημα για όλο τον κόσμο», λέει ο κ. Ξηραδάκης. «Αυτό δεν θα λυθεί γρήγορα». Και το κακό δεν θα σταματήσει στη θάλασσα.

«Στο τέλος της ημέρας, ο καταναλωτής είναι αυτός που θα πληρώσει – στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη, παντού», προειδοποιεί ο κ. Θεοτοκάς. «Οι τιμές θα αυξηθούν. Τα προϊόντα θα κοστίζουν περισσότερο. Αυτό είναι εγγυημένο».

Έτσι, ενώ ο Τραμπ προσπαθεί να κρατήσει στην επιφάνεια τα ναυπηγικά όνειρα της Αμερικής, η Ελλάδα –και ο υπόλοιπος κόσμος– μπορεί να προετοιμάζονται για τρικυμία, καταλήγει το άρθρο του CGTN.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. «Στο τέλος της ημέρας, ο καταναλωτής είναι αυτός που θα πληρώσει – στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη, παντού», προειδοποιεί ο κ. Θεοτοκάς. «Οι τιμές θα αυξηθούν. Τα προϊόντα θα κοστίζουν περισσότερο. Αυτό είναι εγγυημένο».

  2. καλα ρε παιδια τοσο κομπλεξ που το βρηκατε
    Αντε να πεθανει η κατσικα του γειτονα εσεις τι θα κερδισετε

  3. Θα βάλουν τα βόθροκανάλα τους να σκουζουν ακόμη πιο δυνατά, και οι ομάδες τους θα κάνουν λιγότερες μεταγραφές

  4. Πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν,δεκάδες χρόνια τώρα,ελληνικά ναυπηγεία και οι Έλληνες εφοπλιστές να ναυπηγούν τα πλοία τους στην Κίνα.Όποιος δεν στηρίζει τη χώρα του,κινδυνεύει να υποστεί τα επιτίμια διαστρεβλώσεων της ανεξέλεγκτης παγκοσμιοποίησης.

  5. Έτσι κι αλλιώς ελληνικοί είναι μονο κατ όνομα αυτοί οι εμπορικοί στόλοι. Στη πλειοψηφία τους εχουν ξένες σημαίες και τα λεφτά τους τα κρατούν στο εξωτερικό.

  6. Οι Ελληνες εφοπλιστες που δεν πληρωνουν φορους στην Ελλαδα και δηλωνουν φορολογικοι κατοικοι αλλοδαπης τι επραξαν σχεδον εναμιση αιωνα για τον τοπο; Τι εκαναν για τη βιομηχανια, τη ναυπηγηση, το εμποριο;
    Τιποτα….
    Μονο οτιδηποτε ηταν στο τζαμπα εκ του ασφαλους.
    Ουτε για τα νησια απο οπου καταγονται δεν εκαναν απολυτως τιποτα οταν τα μετετρεπε σε τοπους συγκεντρωσης λαθρομεταναστων η κυβερνηση.
    Μονο για παρτη τους ολα.
    Για την τσεπη και τις κοιλαρες τους.
    Τωρα φατε την αγαπητοι.
    Κι ας σαπισουμε ολοι στον πατο..
    Εμεις ειμαστε τουλαχιστο μαθημενοι…

    • Τους φουκαράδες … πραγματικά τους λυπάμαι, ειλικρινά. Ξέρεις τι είναι να μη βγάζεις το μήνα και να έχεις και παιδιά! Να φοβάσαι να κοιτάξεις το πορτοφόλι σου, μην το δεις άδειο! Ξέρει κανένας, καταλαβαίνει κανείς αυτό το δράμα αυτό ?! Μπορεί κανείς να νιώσει τον πόνο και τη θλίψη ?!

    • Κάποτε στα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών δούλευαν 50.000 Έλληνες και με καλούς μισθούς.
      Και σήμερα προσφέρονται θέσεις με πολύ καλούς μισθούς.

      • Καποτε βγαζατε κυριοι δισεκατομμυρια χωρις φορους και δασμους.Καιρος να πληρωσετε.Πλανηταρχη σκισε τα σκουληκια και βαρα ανελεητα.Ειναι λαμογια.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η Κωνσταντοπούλου εξηγεί γιατί αποχώρησε «στον αέρα» του ΣΚΑΪ

Η πρόεδρος της «Πλεύσης Ελευθερίας» το πρωί του Σαββάτου βρισκόταν στο πλατό της εκπομπής «Καλημέρα», που παρουσιάζει η Φαίη Μαυραγάνη,...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ρεζίλι διεθνώς με την 13ωρη εργασία!

Γελάνε ακόμα και οι πέτρες στο εξωτερικό με το 13ωρη εργασία στην εργασία που προωθεί η Νίκη Κεραμέως με το...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ποιο χαρτί για Τσιάρα κρατά το Μαξίμου;

Ένα χαρτί που φέρει την υπογραφή του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστα Τσιάρα με ημερομηνία 7 Οκτωβρίου 2025, προ δεκαημέρου δηλαδή,...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επιβεβαιώνει ο Κασσελάκης την ιδιωτική συνομιλία με τη Τζάκρη που διέρρευσε

Συγκλονίζεται τις τελευταίες ώρες το πολιτικό σκηνικό έπειτα από την διαρροή προσωπικής συνομιλίας προέδρου κόμματος με την αντιπρόεδρο του, στο...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κεραμέως για εργασιακό νομοσχέδιο: «Δεν καταργείται το 8ωρο και η πενθήμερη εργασία»

Στις αλλαγές που φέρνει το νέο εργασιακό νομοσχέδιο το οποίο, μεταξύ άλλων, προωθεί την 13ωρη απασχόληση μίλησε η Νίκη Κεραμέως....
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με τη φύλαξη του Αγνώστου Στρατιώτη από τον Στρατό;

Η πρόσφατη ανακοίνωση του πρωθυπουργού για την ανάληψη ευθύνης της εποπτείας του Μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη από τις Ένοπλες Δυνάμεις,...
ΕΛΛΑΔΑ

Αγνοείται στην Πάτρα 35χρονος που είχε πάει για υποβρύχιο ψάρεμα

Για υποβρύχιο ψάρεμα είχε πάει 35χρονος που αγνοείται στην Πάτρα. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή του...
SLIDER

Πετάμε αβέρτα τρόφιμα στα σκουπίδια: 201 κιλά ετησίως έκαστος! Μήπως να αλλάζαμε συνήθειες;

Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία της Eurostat για τη σπατάλη των τροφίμων στην Ευρώπη, η οποία παρήγαγε συνολικά σχεδόν 59 εκατομμύρια...
ΕΛΛΑΔΑ

Νέο μήνυμα Καρυστιανού – Ρούτσι: «Μην πειράξετε τα ονόματα των θυμάτων των Τεμπών»

Η Μαρία Καρυστιανού και ο Πάνος Ρούτσι με νέος τους μήνυμα ζητούν να μην σβηστούν τα ονόματα των θυμάτων της...

Διαβάζονται τώρα