Τζόρτζιο Αρμάνι: 7 πράγματα που δεν γνώριζες για τον άνθρωπο που άλλαξε το κοστούμι

Ήταν ο πρώτος σχεδιαστής που απαγόρευσε τα πολύ αδύνατα μοντέλα

Must Read

Ο Τζόρτζιο Αρμάνι υπήρξε ο πιο εμβληματικός σχεδιαστής της εποχής μας. Δημιούργησε μερικά από τα πιο υπέροχα και διαχρονικά σχέδια και έντυσε από αστέρες του Χόλυγουντ μέχρι ηγέτες κρατών. Η είδηση θανάτου του σε ηλικία 91 ετών προκάλεσε θρήνο στον χώρο της μόδας.

Πίσω από την παγκόσμια φήμη του σχεδιαστή, κρύβονταν πολλές άγνωστες λεπτομέρειες που δείχνουν τον χαρακτήρα του  απλότητα, πειθαρχία και μετριοφροσύνη.

Ακολουθούν 7 πράγματα που ίσως δεν γνώριζες για τον Τζόρτζιο Αρμάνι.

1. Ήθελε να γίνει γιατρός αλλά λιποθυμούσε στη θέα του αίματος

Ο Αρμάνι γεννήθηκε το 1934 στην Πιατσέντζα, σε μια μεσοαστική οικογένεια. Από μικρή ηλικία τον γοήτευε το θέατρο και η ανατομία. Σπούδασε ιατρική στο Μιλάνο, όμως εγκατέλειψε τις σπουδές του στο τρίτο έτος. Όταν βρέθηκε μπροστά σε χειρουργείο, λιποθύμησε στη θέα του αίματος και τότε κατάλαβε ότι ο έπρεπε να ακολουθήσει άλλον δρόμο.

2. Ξεκίνησε την καριέρα του στα 40 του

Μέχρι τα σαράντα του, ο Αρμάνι είχε δουλέψει ως διακοσμητής βιτρινών και σχεδιαστής στον οίκο Cerruti. Κατάφερε να βγάλει την πρώτη του ανεξάρτητη συλλογή το 1975 όταν μαζί με τον σύντροφό του, Σέρτζιο Γκαλεότι, πούλησαν το παλιό τους αυτοκίνητο για να χρηματοδοτήσουν την εταιρεία. Μάλιστα, ο Armani έφτιαχνε μόνος του τα prints στα υφάσματα γιατί δεν μπορούσαν να αγοράσουν έτοιμα.

3. Έντυσε πασίγνωστους σταρ χωρίς «συμβόλαια»

Σε αντίθεση με άλλους σχεδιαστές, ο Armani δεν πλήρωνε διασημότητες για να φορέσουν τις δημιουργίες του. Προτιμούσε οι σταρ να επιλέγουν τα ρούχα του επειδή πραγματικά τους άρεσαν. Έτσι χτίστηκε η φιλία του με τον Ρίτσαρντ Γκιρ, που φόρεσε Armani στο American Gigolo (1980), αλλά και με την Τζούλια Ρόμπερτς, που το 1990 εμφανίστηκε στα Golden Globes με αντρικό κοστούμι Armani και έγινε πρωτοσέλιδο.

4. Έφερε την άνεση στο κοστούμι – Διέλυσε τα στερότυπα

Αν κάτι τον έκανε διάσημο, ήταν ότι απελευθέρωσε το κοστούμι. Αφαίρεσε φόδρες και βαριές βάτες, το έκανε πιο ελαφρύ και πιο φυσικό. «Πήρε μια πρέζα ανδρικής αυστηρότητας και την έβαλε στα γυναικεία ρούχα και το αντίστροφο», όπως έλεγαν για το στυλ του. Έδωσε στις γυναίκες κομψότητα χωρίς στερεότυπα και στους άντρες κοστούμια που δεν έμοιαζαν με στολή.

5. Ο άνθρωπος πίσω από μια ολόκληρη «αυτοκρατορία»

Ο Αρμάνι δεν έμεινε μόνο στη μόδα. Δημιούργησε ξεχωριστές σειρές και brands , από το Emporio Armani και το Armani Exchange, μέχρι σοκολάτες (Armani/Dolci), λουλούδια (Armani/Fiori), ξενοδοχεία και καφέ. Μάλιστα, σχεδίαζε προσωπικά και τους εσωτερικούς χώρους, με την ίδια μινιμαλιστική γραμμή που χαρακτήριζε και τα ρούχα του.

6. Ο πρώτος που απαγόρευσε τα πολύ αδύνατα μοντέλα

Το 2006, μετά τον θάνατο νεαρής μοντέλου από ανορεξία, ο Αρμάνι απαγόρευσε στα shows του τη συμμετοχή κοριτσιών με δείκτη μάζας σώματος κάτω από 18. Ήταν από τους πρώτους μεγάλους σχεδιαστές που πήραν θέση δημόσια υπέρ μιας πιο υγιούς εικόνας στη μόδα.

7. Καινοτόμος ακόμη και στο internet

Το 2007 ήταν ο πρώτος που μετέδωσε live στο διαδίκτυο την επίδειξή του. Τότε θεωρήθηκε ριψοκίνδυνο, αφού υπήρχε ο φόβος για απομιμήσεις. Εκείνος όμως ήξερε ότι η μόδα έπρεπε να συμβαδίσει με την τεχνολογία – και δικαιώθηκε.

Ο άνθρωπος Αρμάνι

Πέρα από τις δημιουργίες του, ο Αρμάνι ήταν ιδιαίτερος στην καθημερινότητά του. Χορτοφάγος, δεν έπινε ποτέ αλκοόλ, ένιωθε πιο άνετα φορώντας τα κλασικά μαύρα T-shirts του, λάτρευε τα σπορ και κρατούσε την προσωπική του ζωή μακριά από τα φώτα. Σπάνια έδινε συνεντεύξεις, προτιμώντας να μιλούν τα ρούχα του. Η κληρονομιά που αφήνει πίσω του είναι διαχρονική.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Δύο στα δύο για Σαμαρά

Στις 16 Σεπτεμβρίου ο Αντώνης Σαμαράς είχε ζητήσει από την κυβέρνηση να αναθεωρήσει τη σκληρή στάση της απέναντι στον δυστυχισμένο...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο Ποταμίσιος Τέμπος και το νέο μοντέλο για ΕΛΤΑ

Ποταμίσιος με ολίγον από Νέα Δημοκρατία χαρακτηρίζεται πολιτικά  ο προσωρινός διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Μάριος Τέμπος ο οποίος είχε αναλάβει ξανά...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Απάντησε στη συνάδελφό του στο ΠΑΣΟΚ που θέλει να τον… πεθάνει!

Με χιούμορ απάντησε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μανώλης Χριστοδουλάκης, στη Βάσια Αναστασίου που τον περιμένει να… πεθάνει για να πάρει...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αυγενάκης στην Εξεταστική: «Δεν υπήρξε καμία γραπτή πίεση – Δεν είμαι κατηγορούμενος»

Με τη φράση «δεν υπήρξε ποτέ καμία γραπτή πίεση και για κανένα» ο Λευτέρης Αυγενάκης διευκρίνισε τη θέση του για...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσίπρας για Μαμντάνι: «Δείχνει ότι υπάρχει εναλλακτική και είναι στο χέρι μας»

Την εκλογή του Ζόραν Μαμντάνι στη Νέα Υόρκη σχολίασε με ανάρτησή του στο X ο πρώην πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. Όπως...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ποιος ευθύνεται για το φιάσκο με τα ΕΛΤΑ;

Ουδείς αμφισβητεί ότι η αναστολή λειτουργίας δεκάδων υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ, ειδικά στην περιφέρεια, τη νησιωτική Ελλάδα και τις ακριτικές περιοχές,...
ΕΛΛΑΔΑ

Ο Θανάσης Αντετοκούνμπο ή αλλιώς «elevator» πρωταγωνιστεί στην απογραφή ασανσέρ

Ο αγαπημένος και ξεχωριστός Θανάσης Αντετοκούνμπο που μέσα από τις φυσικές του δυνάμεις να ίπταται στις ρακέτες έχει αποκτήσει το...
ΕΛΛΑΔΑ

Βασιλίσσης Όλγας: Οι τελευταίες «πινελιές» πριν δοθεί πάλι στην κυκλοφορία

Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να δοθεί και πάλι η Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας με την νέα εικόνα μετά τα...
ΕΛΛΑΔΑ

Λυμπερόπουλος για απεργία ταξί: «Θα μείνουμε έξω από το Υπουργείο 48 ώρες»

«Θα μείνουμε έξω από το Υπουργείο Μεταφορών για 48 ώρες» διαμήνυσε ο πρόεδρος του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιος...

Διαβάζονται τώρα