Παρουσιαστές, σειρές, εκπομπές, είχαν όλοι τους καλές προθέσεις, ορκίστηκαν ποιότητα, πρωτοτυπία, αλλά όταν είδαν τα πρώτα μονοψήφια νούμερα τηλεθέασης, άλλαξαν ρότα. Μεγάλη κερδισμένη η κατηγορία «Others» σύμφωνα με τη Nielsen, καθώς οι τηλεθεατές επέλεξαν ως επί το πλείστον συνδρομητικές πλατφόρμες με εξαιρετικές ταινίες και σειρές, γυρίζοντας την πλάτη στην τηλεοπτική εσωστρέφεια.
Κακά τα ψέματα, φέτος τα μαγκαζίνο ήταν τουλάχιστον μέτρια και κάποια στιγμή οι εκπομπές έστρεψαν το βλέμμα τους προς τα έσω, είτε απαντώντας η μία παρουσιάστρια στην άλλη είτε σχολιάζοντας ο ένας παρουσιαστής το περιεχόμενο του άλλου. Αυτοαναφορικές εκπομπές με δόσεις ναρκισσισμού έκανα τη νέα γενιά τηλεθεατών να τους γυρίσει την πλάτη.
Η τηλεοπτική σεζόν ανέδειξε όμως και σειρές που ξεχώρισαν και μάλιστα κάποιες κατάφεραν να σπάσουν το εγχώριο φράγμα και να ταξιδέψουν ανά τον κόσμο, όπως οι «Maestro», «Η μάγισσα», «Σέρρες», «Σμύρνη μου αγαπημένη». Αρκετές από αυτές τις βλέπουμε στο Netflix και κάποιες θα τις δούμε οσονούπω. Σαφής η τάση αλλά και η επιθυμία του κοινού για ωραίες ιστορίες εποχής με καλά σενάρια και δυνατό καστ.
Το τηλεοπτικό κοινό κουράστηκε με την τοξικότητα των παικτών των ριάλιτι και με την όλη συνθήκη υποκουλτούρας, όπου στόχος είναι τα λεφτά και εφήμερη δόξα. Γι’ αυτό και ριάλιτι, όπως τα «Ι am a celebrity, get me out of here», «Φάρμα» και «Fame Story» είδαν ποσοστά τηλεθέασης σαν τους βαθμούς στο θερμόμετρο τον χειμώνα στη Φλώρινα. Μείον σε όλα…
Αναμφισβήτητα η νικήτρια των ζωντανών πρωινών infotainment εκπομπών ήταν το «Happy Day» στον Alpha με τη Σταματίνα Τσιμτσιλή. Το πρωινό μαγκαζίνο σαρώνει σε τηλεθέαση. Καλοστημένη και καλοδουλεμένη εκπομπή και ομάδα, και μια παρουσιάστρια ώριμη και πλήρως ενεργή, να ελέγχει διακριτικά τα πάντα και να κατακτά το κοινό της με τη φιλική της διάθεση και τη μαχητικότητά της. Η τηλεθέαση δεν έπεσε κάτω από 19,7% σε όλη την σεζόν.
Η «Super Κατερίνα», με μια Κατερίνα Καινούργιου να τα βάζει με όλους και με όλα και να ηγείται σε πολλά με ίντριγκες, και με τον Ανδρέα Μικρούτσικο… δεξί βιολί, είναι σίγουρα από τους κερδισμένους της χρονιάς, αφού η θεαματικότητα σκαρφάλωνε πάντα πάνω από το 16%.
Από τους κερδισμένους της χρονιάς, ο πολύ καλός Πέτρος Πολυχρονίδης, ο οποίος εδώ και χρόνια στην απογευματινή ζώνη και στην κατηγορία τηλεπαιχνίδια δίνει τα ρέστα του στο Star με τον «Τροχό της τύχης».
Και το 2023 η Ζέτα Μακρυπούλια στον ΑΝΤ1 κατάφερε με τον σπιντάτο ρυθμό της και το μπρίο της να κρατήσει ψηλά τα ποσοστά του τηλεπαιχνιδιού «Rouk Zouk» και μάλιστα πάνω από 14,6%. H καλή σάτιρα πότε δεν πεθαίνει και οι «Ράδιο αρβύλα» στον ΑΝΤ1 ηγήθηκαν της κούρσας στη βραδινή ζώνη με 20,5%, με τον Αντώνη Κανάκη σε μεγάλα κέφια.
Οσον αφορά τη μυθοπλασία, η σειρά εποχής «Η μάγισσα» στον ΑΝΤ1 έχει καταφέρει να συγκεντρώσει φανατικούς τηλεθεατές, οι οποίοι την επιβραβεύουν με 18,5%. Η Ελλη Τρίγγου, ο Γιώργος Γάλλος, ο Τάσος Νούσιας, η Κατερίνα Λέχου, ο Αναστάσης Ροϊλός κεντάνε υποκριτικά υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Λευτέρη Χαρίτου. Η τηλεθέαση ξεπερνά το 19%. Σταθερή αξία ο «Σασμός» του Alpha, ο οποίος δεν έπεσε κάτω από το 20% μέσα στη χρονιά, με τους τηλεθεατές να συνεχίζουν να δακρύζουν με τον έρωτα του Αστέρη και της Αργυρώς, του Μαθιού και της Βασιλικής.
Στους κερδισμένους της χρονιάς και η Ναταλία Γερμανού, που φυσικά μπορεί να φωνάζει «Καλύτερα δε γίνεται!», αφού η τηλεθέαση φτάνει στο 16%. Στους νικητές και η Μπέττυ Μαγγίρα στον ΑΝΤ1 και η Βάσω Λασκαράκη στον Σκάι, καθώς έκαναν μια καλή αρχή. Η εκπομπή «I love ΣουΚου» αγγίζει το 8,9% με μια Μαγγίρα-πολυεργαλείο, με έτοιμη ατάκα και θεατρική διάθεση. Η Βάσω Λασκαράκη στάθηκε σε ένα νέο γήπεδο με αξιοπρέπεια και δεν έχει πέσει κάτω από το 8% με το «Break», επιβεβαιώνοντας τις προτροπές του πρώην συζύγου της Γιάννη Τσιμιτσέλη να ασχοληθεί με την παρουσίαση.
Από τους χαμένους της χρονιάς είναι σίγουρα η Φαίη Σκορδά. Το 2023 δεν ήταν η χρονιά της. Στον Σκάι η μεσημεριανή εκπομπή της «Fay’s time» φλερτάρει με μονοψήφια νούμερα, που φτάνουν στο 6% και μετά βίας αγγίζουν το 8%. Μια μετεγγραφή που δεν έδεσε με το κανάλι του Νέου Φαλήρου. Η ίδια πρέπει να ξανασκεφτεί το πάνελ της, το ρεπορτάζ της, ακόμη και την αλλαγή ώρας και σταθμού. Με τόσα καλά εμπορικά η Φαίη χαραμίζεται.
Η Ελένη Μενεγάκη δεν μπορεί να υπερηφανεύεται για το 6% στην τηλεθέαση στη μεσημεριανή ζώνη του Mega. Η εκπομπή «Ελένη» πηγαίνει πολύ καλά εμπορικά, αλλά στη θεαματικότητα χωλαίνει. Η έλλειψη ρεπορτάζ είναι σαφής, καθώς και η χημεία στην ομάδα. Η Ελένη θέλει ανανέωση, αλλά και περισσότερους ρεπόρτερ και συνεργεία για ειδήσεις.
Δεν τα πήγε πολύ καλά το 2023 και η Δανάη Μπάρκα, που η ρέντα της ξεφούσκωσε στο Mega. Το «Πάμε Δανάη!» αγγίζει το 8% και η Δανάη μετά το #MeToo, οπότε κρατούσε τα πρωτεία, φαίνεται πλέον σαν να μην έχει ρόλο στην TV. Βέβαια στα θέματα της διαφορετικότητας κάνει καλή δουλειά και βοηθάει να ανοίξει το μυαλό των τηλεθεατών.
H Ελεονώρα Μελέτη μας λέει «Mega καλημέρα», με την τηλεθέαση να φτάνει στο 10%. Η παρουσιάστρια πολλές φορές απολογείται για τις φήμες περί κοψίματος της εκπομπής της, οι οποίες όμως δεν έχουν κάποια βάση. Η εκπομπή πάντως έχει πολύ καλό τηλεοπτικό ρεπορτάζ.
Η Ηλιάνα Παπαγεωργίου δεν έπεισε με τη μετεγγραφή της στο Star, καθώς το «Shopping Star» συγκεντρώνει ένα 8%, τη στιγμή που το ίδιο τηλεπαιχνίδι μόδας με τη Βίκυ Καγιά χτυπούσε πάντα διψήφια νούμερα.
Ο Νίκος Κοκλώνης δεν μπορεί να χαίρεται με την επίδοση του μουσικού ριάλιτι «Fame Story» στο Star, καθώς η τηλεθέαση αγγίζει μετά βίας το 5,7%. Και τα λάιβ σόου του με τους λαμπερούς κριτές δεν πάνε καλύτερα και αυτό προβληματίζει την αγορά.
Στους χαμένους της χρονιάς και η σειρά εποχής «Οι Πανθέοι» στον Σκάι, με άνευρη σκηνοθεσία και μη καλοκουρδισμένο καστ, αν και όλοι τους είναι ηθοποιοί με περγαμηνές. Η τηλεθέαση φιγουράρει στο 3% με 4%.
Καλά δεν τα πήγε ούτε ο τραγουδιστής Ηλίας Βρεττός, αφού το τηλεπαιχνίδι «Το πιο μεγάλο παζάρι» στον Alpha φτάνει με σπρώξιμο στο 6,1%, ενώ και η «Φάρμα» στο Star, το βουκολικό ριάλιτι με έναν σεφ Λεωνίδα Κουτσόπουλο έξω από τα νερά του, δικαίωσε τον Γρηγόρη Αρναούτογλου και τις αντιρρήσεις του για την επιλογή του παρουσιαστή. Το ριάλιτι αγγίζει το 7% και η αισθητική του είναι για τις κότες!