16-7-2020

Νέο μπάχαλο: Η εφορία εισπράττει οφειλές, «αργεί» να πιστώσει λογαριασμούς και χρεώνει τόκους!

Εξηγήσεις προς τους φορολογουμένους που είδαν εξοφλημένες οφειλές να… επανεμφανίζονται στο TAXISnet έστειλε η ΑΑΔΕ.

Τα e-mails της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ απεστάλησαν σε χιλιάδες φορολογουμένους οι οποίοι έχουν πληρώσει τις οφειλές τους στην Εφορία, αλλά αυτές εμφανίζονται ανεξόφλητες στον προσωπικό τους λογαριασμό στο σύστημα.

Πρόκειται για ποσά, η καταβολή των οποίων επιβεβαιώνεται στα Στοιχεία Πληρωμής της Προσωποποιημένης Πληροφόρησης, στο myTAXISNET, αλλά εμφανίζονται ως εκκρεμείς οφειλές είτε στα Στοιχεία Οφειλών εκτός Ρύθμισης είτε στα Στοιχεία Ρύθμισης.

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, ο λόγος για το «βραχυκύκλωμα» είναι ότι εκκρεμεί η ολοκλήρωση της καταγραφής των ιδιοκτητών ακινήτων, ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα όσων πρέπει να τύχουν των ευεργετημάτων σε περίπτωση που λαμβάνουν μειωμένο κατά 40% ενοίκιο λόγω κορονοϊού. Γι’ αυτό και έχουν ζητηθεί η δήλωση και η επικαιροποίηση μισθωτηρίων ηλεκτρονικά και η σχετική δήλωση Covid.

Το e-mail της ΑΑΔΕ αναφέρει τα εξής:

Αγαπητή Κυρία, Αγαπητέ Κύριε,

Εκ μέρους της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σάς ευχαριστούμε για την εκπλήρωση των φορολογικών σας υποχρεώσεων.
Η αποπληρωμή των οφειλών σας εμφανίζεται στα Στοιχεία Πληρωμών, στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του myTAXISNET. Σε περίπτωση που οι συγκεκριμένες πληρωμές δεν έχουν ακόμα πιστωθεί στις οφειλές σας, παρακαλούμε να αγνοήσετε την εικόνα αυτή και τις τυχόν προσαυξήσεις.

Η εικόνα των οφειλών σας θα ενημερωθεί με τις πληρωμές σας εντός του Ιουλίου. Εφόσον χρειαστεί να λάβετε φορολογική ενημερότητα ή βεβαίωση οφειλών, μπορείτε να τη ζητήσετε από τη ΔΟΥ σας, αποστέλλοντας ηλεκτρονικά τη σχετική δήλωση/αίτηση, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, χρησιμοποιώντας τη φόρμα της υπεύθυνης δήλωσης του dilosi.services.gov.gr, μέσω συστημένης αλληλογραφίας ή μέσω αίτησης στο πρωτόκολλο της ΔΟΥ.

Ευχαριστούμε για τον χρόνο και την κατανόησή σας.

Προφάσεις εν αμαρτίαις

Αυτά όμως θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν σαν «προφάσεις εν αμαρτίαις» μια και το μπάχαλο ξεκινάει από τις αρχές του χρόνου.

Φορολογούμενος ο οποίος ήταν συνεπής στις καταβολές της ρύθμισης των 120 δόσεων είδε μετά από αρκετούς μήνες στο ενημερωτικό του taxisnet οτι δεν έχει πιστωθεί ο λογαριασμός με τουλάχιστον 4 καταβολές.

Έστειλε λοιπόν η απάντηση στο πρώτο ερώτημα για το θέμα ήταν η παρακάτω:

Η συνέχεια σε νέο (επίμονο) ερώτημα ήταν η παρακάτω απάντηση:

Για το αληθές της ιστορίας σας παραθέτουμε το ιστορικό των καταβολών:

  • Η ενημέρωση οτι πιθανότατα χάθηκε η ρύθμιση

  • Οι δόσεις (πάνω) οι οποίες εμφανίζονται ως ανεξόφλητες και η αναστολή της πληρωμής λόγω κορωνοϊού και (κάτω) τα χρήματα τα οποία για άγνωστο λόγο έχουν παραληφθεί από την εφορία αλλά δεν έχει πιστωθεί ο λογαριασμός!

Το αποτέλεσμα μετά το 3ο (εκνευρισμένο) μήνυμα ήταν το παρακάτω που επιβεβαιώνει οτι είναι πολύ μακριά ακόμα η… ψηφιακή Ελλάδα!

Τα παραπάνω έγιναν στην εφορία της Νέας Σμύρνης. Όμως δεν είναι η μόνη εφορία με τέτοιου είδους προβλήματα. Και η εφορία του Πειραιά αντιδρά με το ίδιο αργοκίνητο σύστημα και για του λόγου το αληθές δείτε μία «επανάληψη» της ιστορίας:

Και φυσικά η απάντηση… καρμπόν!

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι πολίτες ταλαιπωρούνται. Αντιλαμβανόμαστε ότι η μετάβαση στο ψηφιακό δημόσιο δεν είναι εύκολο πράγμα και ότι μέχρι σήμερα έχουμε πετύχει πολλά!

Όμως καλό είναι να μην πανηγυρίζουμε και να μην προτείνουμε στον κόσμο να χρησιμοποιεί όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες όταν δημιουργούν προβλήματα (που έρχονται από παλιά)

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ