Η Ελλάδα επιβάλλει τουριστικό φόρο στις κρουαζιέρες 20 ευρώ ανά επιβάτη

Η είδηση συγκέντρωσε μεγάλη προβολή στο εξωτερικό

Η Ελλάδα άρχισε την Τρίτη (1/7) να επιβάλλει φόρο στα κρουαζιερόπλοια που πάνε στα νησιά, στο πλαίσιο της τελευταίας ευρωπαϊκής προσπάθειας για την αντιμετώπιση της αύξησης του αριθμού των επισκεπτών στους πιο δημοφιλείς προορισμούς της ηπείρου.

Τα κρουαζιερόπλοια που δένουν σε Σαντορίνη και Μύκονο θα πληρώνουν 20 ευρώ (23,62 δολάρια) ανά επιβάτη.

«Σύμφωνα με τον νόμο, ο φόρος θα εφαρμόζεται στη Σαντορίνη, τη Μύκονο και άλλα νησιά σε μικρότερο βαθμό», δήλωσε εκπρόσωπος του Υπoυργείου Οικονομικών στο AFP.

Τα κρουαζιερόπλοια προς μικρότερα νησιά θα πληρώνουν φόρο πέντε ευρώ ανά επιβάτη, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς.

Η Ελλάδα ελπίζει να κερδίσει έως και 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως με τον φόρο, ο οποίος θα ισχύει κατά την υψηλή τουριστική περίοδο, έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Ελλάδα υιοθέτησε τη νομοθεσία πέρυσι σε μια προσπάθεια να περιορίσει την αύξηση του αριθμού των τουριστών σε συχνά υπερπλήρεις προορισμούς, η τελευταία χώρα στην Ευρώπη που λαμβάνει τέτοια μέτρα.

Οι ιταλικές αρχές στη Βενετία, έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, πέρυσι εισήγαγαν πληρωμές για τους ημερήσιους επισκέπτες, οι οποίοι πρέπει να καταβάλλουν τέλος πρόσβασης πέντε ευρώ (5,90 δολάρια) σε ορισμένες ημέρες.

Στην Ισπανία, η κυβέρνηση έχει λάβει μέτρα κατά των παράνομων βραχυπρόθεσμων τουριστικών ενοικιάσεων, με ιστότοπους όπως το Airbnb και το Booking.com να διατάσσονται να αφαιρέσουν χιλιάδες διαφημίσεις εν μέσω τοπικής ανησυχίας για την ολοένα και πιο σπάνια και μη προσιτή στέγαση.

Το εξαιρετικά δημοφιλές νησί της Ίμπιζα άρχισε τον Ιούνιο να περιορίζει τον αριθμό των εισερχόμενων τουριστικών αυτοκινήτων και τροχόσπιτων λόγω του αυξανόμενου αριθμού επισκεπτών.

Οι ντόπιοι στη Βαρκελώνη και αλλού στην Ισπανία, τη δεύτερη πιο δημοφιλή χώρα στον κόσμο, έχουν πραγματοποιήσει διαμαρτυρίες κατά του υπερτουρισμού.

Σημείο κορεσμού

Η Ελλάδα σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν για την αναβάθμιση των υπερφορτωμένων υποδομών στα νησιά, συμπεριλαμβανομένων των λιμανιών τους, τα οποία συχνά είναι πολύ μικρά για να υποδεχτούν πολλά κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα.

Ο τουρισμός, και ιδιαίτερα η βιομηχανία κρουαζιέρας, γνωρίζει άνθηση στην Ελλάδα. Ο αριθμός των επιβατών κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκε κατά 13,2% πέρυσι σε 7,9 εκατομμύρια, σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος, η οποία προβλέπει ότι η τάση θα συνεχιστεί.

Η Μύκονος, γνωστή ως προορισμός για πάρτι για τους διεθνείς λάτρεις του τζετ σετ, δέχθηκε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια επισκέπτες πέρυσι, αύξηση 8,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Σκαρφαλωμένη πάνω σε ένα ηφαίστειο, η Σαντορίνη δέχθηκε περισσότερους από 1,3 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, αύξηση τεσσάρων τοις εκατό. Το νησί πέρυσι περιόρισε τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε 8.000 επιβάτες την ημέρα, ωστόσο την πρώτη ημέρα του φόρου, τέσσερα πλοία με περίπου 8.400 επιβάτες είχαν προγραμματιστεί να δέσουν στη Σαντορίνη, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής.

Φημισμένο για τα ηλιοβασιλέματά του, το νησί είναι κορεσμένο με τουρίστες σε ορισμένες περιοχές, προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση, έλλειψη νερού, πονοκεφάλους στη διαχείριση των αποβλήτων και άλλα προβλήματα.

Ορισμένοι κάτοικοι παραπονιούνται επίσης για τη ρύπανση που προκαλείται από τα πλοία, ενώ οι τοπικές επιχειρήσεις λένε ότι οι επιβάτες συχνά μένουν μόνο λίγες ώρες και ξοδεύουν λίγα.

Αλλά δεν είναι όλοι ευχαριστημένοι με τον νέο φόρο. Ο επικεφαλής της τοπικής λιμενικής αρχής, Αθανάσιος Κουσαθανάς-Μέγας, απαίτησε από την κυβέρνηση να καθυστερήσει την εφαρμογή του, παραπονούμενος ότι ο φόρος δημιουργεί «αθέμιτο ανταγωνισμό» μεταξύ των νησιών με υψηλή φορολογία και των υπολοίπων.

Η βιομηχανία κρουαζιέρας αντεπιτέθηκε στην κριτική, λέγοντας ότι οι επιβάτες κρουαζιέρας αποτελούν μια μικρή μειονότητα του συνόλου των τουριστών και παράγουν έσοδα 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως για την Ελλάδα.

Πέρυσι, 40,7 εκατομμύρια τουρίστες επισκέφθηκαν την Ελλάδα, αύξηση 12,8% από το 2023, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

Πηγή: today.rtl.lu

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Καταρρέει η ΝΔ στην Αιτωλοακαρνανία!

Οι εσωκομματικές εκλογές πρακτικά ακυρώθηκαν
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο ΓΑΠ θέλει να γίνει… εφευρέτης

Εξέφρασε έναν μύχιο πόθο
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο Άδωνις δεν έχει δει μεγαλύτερο «παπατζή» από τον Τσίπρα

Στην προαναγγελία της παρουσίασης του νέου βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα, ο Άδωνις Γεωργιάδης κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Ανεβάζει την...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέες δημοσκοπήσεις: Η ακρίβεια Νο1 πρόβλημα για τους πολίτες – Ανοδική πορεία για Τσίπρα και Σαμαρά

Τρεις ξεχωριστές δημοσκοπήσεις παρουσιάστηκαν σήμερα, Πέμπτη 20/11, καθώς εκείνη της MRB για λογαριασμό του OPEN, ακολούθησαν άλλες δύο, η πρώτη...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ελληνική απάντηση στην επίθεση της Ζαχάροβα: «Απειλές κατά κυρίαρχων κρατών αυτοδικαίως απορρίπτονται»

Μέσω διπλωματικών πηγών ήλθε η άμεση απάντηση της ελληνικής Κυβέρνησης στη σφοδρή επίθεση που εξαπέλυσε η εκπρόσωπος του ρωσικού Υπουργείου...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Ωφέλησε την Ελλάδα η επίσκεψη Ζελένσκι;

Δεκτός με κάθε επισημότητα έγινε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντιμίρ Ζελένσκι από την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της Ελλάδας, υπογράφοντας μάλιστα...
ΕΛΛΑΔΑ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις: Προσοχή στην οδό Καλλιρρόης μέχρι το τέλος του 2025

Οι εργασίες που εκτελούνται στην οδό Καλλιρρόης από την Παρασκευή (21/11) μέχρι και το τέλος του 2025, έχουν ως αποτέλεσμα...
ΕΛΛΑΔΑ

Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων: Αυτό είναι το πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων

Η 21η Νοεμβρίου είναι η ημέρα διπλού εορτασμού: των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) και της Θεομητορικής εορτής των Εισοδίων της Θεοτόκου...
ΕΛΛΑΔΑ

Ηλεκτρικά πατίνια στον Δήμο Αθηναίων: Απαγορεύσεις, όριο ταχύτητας, παρκάρισμα

Με στόχο την βελτίωση της αστικής κινητικότητας, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία του δημόσιου χώρου, ψηφίστηκε ο...

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διαβάστε επίσης