Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕΛ) εξέδωσε διευκρινίσεις σχετικά με τη νέα εθελοντική πρωτοβουλία μείωσης τιμών που ξεκίνησε στις 15 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, καλύπτοντας περισσότερους από 2.000 κωδικούς προϊόντων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ένωσης, η λίστα των προϊόντων που θα έχουν μειωμένη τιμή δεν είναι κοινή για όλα τα καταστήματα, καθώς εξαρτάται από το μέγεθος και τη διαθεσιμότητα κάθε αλυσίδας.
Οι τρεις βασικές διευκρινίσεις της Ένωσης:
- Οι 2.000+ κωδικοί αφορούν το σύνολο των προϊόντων που θα ενταχθούν στη δράση, αλλά δεν θα υπάρχουν όλα σε κάθε σούπερ μάρκετ.
- Οι μειωμένες τιμές θα εφαρμόζονται σταδιακά, σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, μέχρι το τέλος του έτους.
- Η συλλογή των προϊόντων με έκπτωση θα διαφέρει ανά κατάστημα, ανάλογα με το μέγεθος και το διαθέσιμο στοκ.
Η Ένωση επισημαίνει ότι η πρωτοβουλία γίνεται με στόχο τη στήριξη των νοικοκυριών και ειδικά των πιο ευάλωτων καταναλωτών, σε συνεργασία με το κράτος και τις επιχειρήσεις λιανικής.
Αντιδράσεις από τους Καταναλωτές
Την ίδια στιγμή, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ εκφράζει επιφυλάξεις για τη διαφάνεια της πρωτοβουλίας.
Ο πρόεδρος της Ένωσης, Απόστολος Ραυτόπουλος, δήλωσε στο ERTnews Radio ότι «δεν είναι γνωστό ποια προϊόντα συμμετέχουν στη μείωση», ενώ σε επισκέψεις που έγιναν στις πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες, οι υπάλληλοι δεν είχαν λάβει σχετική ενημέρωση.
«Οι τιμές που βλέπουμε σήμερα είναι ίδιες με τις χθεσινές», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η Ένωση διαθέτει αρχεία τιμών (backup) από προηγούμενες περιόδους και, σύμφωνα με τον κ. Ραυτόπουλο, «δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις» — για παράδειγμα, «στα ζυμαρικά οι τιμές παραμένουν ίδιες».
Τα στοιχεία της πρωτοβουλίας
Από τα 2.180 προϊόντα που εντάσσονται στο πρόγραμμα:
1.356 είναι ιδιωτικής ετικέτας, 824 είναι επώνυμα προϊόντα.
Η Ένωση Καταναλωτών ζητά να διευκρινιστεί σε ποιες αλυσίδες αντιστοιχούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ώστε να μπορούν να γίνουν αξιόπιστες συγκρίσεις με τις προηγούμενες τιμές.
Η πρωτοβουλία των σούπερ μάρκετ αποτελεί ένα θετικό βήμα στήριξης των καταναλωτών — ωστόσο, η έλλειψη διαφάνειας και ενημέρωσης αφήνει ανοιχτά ερωτήματα για το πότε και σε ποια προϊόντα θα δουν οι πολίτες πραγματικές μειώσεις στα ράφια.
*Φωτογραφία αρχείου
Δείτε επίσης:
- Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών: «Καμία μείωση τιμών σήμερα στα σούπερ μάρκετ»
- Αντίστροφη μέτρηση για μειώσεις τιμών σε 1.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ