Η ελληνική αγορά καυσίμων εισέρχεται στο 2026 με προοπτικές σταθερότητας, καθώς η ζήτηση δείχνει σημάδια σταθεροποίησης και οι διεθνείς τιμές αργού προβλέπεται να κινηθούν χαμηλότερα σε σχέση με το τρέχον έτος. Ωστόσο, οι εγχώριες ιδιαιτερότητες, όπως τα αγροτικά μπλόκα και η γεωγραφική διαφοροποίηση των τιμών, παραμένουν παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, στην Αττική η αμόλυβδη 95 οκτανίων διαμορφώνεται στα 1,742 €/λτ, το diesel στα 1,566 €/λτ και το πετρέλαιο θέρμανσης στα 1,139 €/λτ. Στη Θεσσαλονίκη οι τιμές κινούνται ελαφρώς χαμηλότερα, ενώ στα νησιά τα επίπεδα παραμένουν υψηλότερα λόγω μεταφορικού κόστους – για παράδειγμα στις Κυκλάδες η αμόλυβδη φτάνει τα 2,013 €/λτ και το diesel τα 1,804 €/λτ.
Το δεκάμηνο του 2025 κατέγραψε αύξηση κατανάλωσης σε βενζίνες και diesel, με συνολικά καύσιμα κίνησης 5.492.537 κυβικά, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα της ελληνικής ζήτησης. Ωστόσο, ο Δεκέμβριος αποτελεί κρίσιμο μήνα, καθώς οι χειμερινές εκδρομές, οι καιρικές συνθήκες και τα μπλόκα των αγροτών μπορούν να επηρεάσουν τις μετακινήσεις και τη ζήτηση για καύσιμα θέρμανσης και κίνησης.
Οι διεθνείς εκτιμήσεις για το 2026 προβλέπουν ήπια αποκλιμάκωση της τιμής του αργού Brent, γύρω στα 62 δολάρια/βαρέλι, με εκτιμήσεις της Αμερικανικής Υπηρεσίας Ενεργειακών Πληροφοριών να φτάνουν ακόμα και τα 55 δολάρια/βαρέλι. Αυτό δημιουργεί προσδοκίες για σταθερότερες λιανικές τιμές στην Ελλάδα, αν και η επίδραση περιορίζεται από τη φορολογία και την ισοτιμία ευρώ–δολαρίου.
Συνολικά, το 2026 φαίνεται να προσφέρει μια «ανάσα» στην ελληνική αγορά καυσίμων, με σταθερές τιμές και πιο προβλέψιμο περιβάλλον, εφόσον δεν υπάρξουν νέες διεθνείς αναταράξεις ή ενεργειακές κρίσεις. Οι καταναλωτές θα πρέπει ωστόσο να παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις, ειδικά για τις περιοχές με αυξημένο μεταφορικό κόστος ή περιορισμένο ανταγωνισμό.
*Φωτογραφία αρχείου
Δείτε επίσης:
- Λιμενικός έκλεβε καύσιμα από υπηρεσιακά βυτιοφόρα και τα πουλούσε
- Καθαρές πηγές, βρόμικες αλήθειες: Η ενεργειακή προπαγάνδα της Φον ντερ Λάιεν

