Με ρυθμό 2,4% «έτρεξε» ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Νοέμβριο, αυξημένος σημαντικά από το 2% του Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Την πρωτοκαθεδρία στις αυξήσεις κρατούν βασικές κατηγορίες όπως η διατροφή και τα μη αλκοολούχα ποτά, με ρυθμό 2,7% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, όταν εξετάζει κανείς τα επιμέρους προϊόντα, η εικόνα σοκάρει: το κρέας εκτοξεύεται κατά 13%, ο καφές σκαρφαλώνει κατά σχεδόν 21% και τα προϊόντα σοκολάτας καταγράφουν αύξηση κοντά στο 23% μέσα σε μόλις έναν χρόνο.
Πού υπάρχουν οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις
Σε ετήσιο επίπεδο, με βάση τα στοιχεία, οι κατηγορίες της διατροφής, της στέγασης και της εστίασης είναι αυτές που ξεχωρίζουν.
Αναλυτικά, στην ομάδα Διατροφή (+2,7%) παρατηρούνται σημαντικές ανατιμήσεις σε προϊόντα όπως: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα (γενικά), σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, προϊόντα
ζαχαροπλαστικής, καφέ.
Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη αν δεν αντισταθμιζόταν σε έναν βαθμό από τη μείωση των τιμών σε: ελαιόλαδο, λαχανικά (γενικά), σάλτσες-καρυκεύματα.
Σε ό,τι αφορά τη Στέγαση, ο δείκτης σημειώνει αύξηση 3,7% λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό.
Παράλληλα, αύξηση 7,4% καταγράφεται στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
Επίσης, αυξήσεις καταγράφονται:
- στην ομάδα Εκπαίδευση (2,8%), λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός (1,7%), λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα), τσιγάρα.
- στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση (1,3%), λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
Δείτε επίσης:
Σούπερ μάρκετ: «Σφίγγουν» τα περιθώρια – Έρχονται νέες εξαγορές
Πληθωρισμός: Γιατί η Ελλάδα μένει πιο ακριβή από την Ευρωζώνη

