ΑΡΧΙΚΗΠΟΛΙΤΙΚΗΔημοτικά τέλη: Εκτός λογαριασμών ρεύματος - Τι αλλάζει για πολίτες και δήμους

Δημοτικά τέλη: Εκτός λογαριασμών ρεύματος – Τι αλλάζει για πολίτες και δήμους

Από το 2028 σχεδιάζεται η απευθείας είσπραξη από τους δήμους - Θα γίνει όπως με τον ΕΝΦΙΑ

Αλλαγές στον τρόπο που θα εισπράττονται τα δημοτικά τέλη και στο εκλογικό σύστημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης φέρνει ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης, με τις παρεμβάσεις του Υπουργού Εσωτερικών Θόδωρου Λιβάνιου να ανοίγουν τον δρόμο για σημαντικές ανατροπές στη λειτουργία των δήμων.

Ο Υπουργός ικανοποίησε έτσι το αίτημα των εταιρειών ενέργειας, αλλά και των δήμων, να αποσυνδεθούν τα δημοτικά τέλη από τους λογαριασμούς ενέργειας. Το μοντέλο που θα ακολουθηθεί θα είναι του ΕΝΦΙΑ, δηλαδή θα εκδίδονται τα δημοτικά τέλη για όλο το χρόνο και θα πληρώνονται σε 12 δόσεις.

Η συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου ολοκληρώνεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, με τη σχετική ψηφοφορία.

Από το 2028 τα δημοτικά τέλη απευθείας στους δήμους

Με νομοτεχνική βελτίωση που κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπεται η δυνατότητα τα δημοτικά τέλη να πάψουν μελλοντικά να εισπράττονται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος και να καταβάλλονται απευθείας στους δήμους, μέσω νέου μηχανισμού που θα καθοριστεί με Προεδρικό Διάταγμα.

Σύμφωνα με τον Υπουργό, η μετάβαση στο νέο σύστημα αναμένεται να καταστεί εφικτή από τις αρχές του 2028, ικανοποιώντας ένα διαχρονικό αίτημα τόσο των δήμων όσο και των παρόχων ενέργειας και του ΔΕΔΔΗΕ. «Δεν αλλάζει κάτι στην είσπραξη, απλά δεν θα εισπράττουν οι εταιρείες ενέργειας τα δημοτικά τέλη», εξήγησε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η αλλαγή αναμένεται να επηρεάσει άμεσα εκατομμύρια πολίτες, καθώς τα δημοτικά τέλη θα αποσυνδεθούν από τους λογαριασμούς ρεύματος, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο καταβάλλεται μία από τις βασικότερες τοπικές επιβαρύνσεις.

Μοντέλο αυτοδιοικητικών εκλογών του ενός γύρου

Παράλληλα, τροποποιήσεις επέρχονται και στο νέο μοντέλο αυτοδιοικητικών εκλογών του ενός γύρου. Ειδικότερα, στις περιπτώσεις όπου ένας συνδυασμός εκλέγεται χωρίς να υπερβαίνει το όριο του 42%, η πλειοψηφία που θα διαθέτει στο δημοτικό συμβούλιο θα είναι μικρότερη, ενισχύοντας αναλογικότερα την εκπροσώπηση των παρατάξεων.

Όπως εξήγησε ο κ. Λιβάνιος, πρόκειται για προσαρμογή που περιορίζει την υπερεκπροσώπηση του νικητή και επιχειρεί να δημιουργήσει πιο ισορροπημένες συνθέσεις στα δημοτικά συμβούλια.

«Εάν κάποιος συνδυασμός, μαζί με τις συμπληρωματικές ψήφους, πάρει κάτω από 42%, θα μειωθεί λιγάκι η πλειοψηφία, που έχει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αντί για παράδειγμα να είναι 15-10, θα είναι 14-11. Θα υπάρχει μία κάμψη των “τριών πέμπτων” σε πιο αναλογικό σύστημα, κατά τι», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιβάνιος.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διαβάστε ακόμα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ
ΕΓΚΥΡΑ ΚΑΙ
ΕΓΚΑΙΡΑ
Εγγράψου στα κανάλια
ενημέρωσης του Newsbreak

Διαβάστε επίσης