Σκόρπισαν εκατομμύρια σε προβληματικά λεωφορεία!

Οι σκανδαλώδεις συμβάσεις για τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που αγοράστηκαν με leasing

Must Read

Η αντίληψη η οποία διαπερνά το σύνολο του κυβερνητικού έργου, εκκινώντας από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη, φαίνεται ξεκάθαρα από τους χειρισμούς του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

  • Από τον Σπύρο Γεράρδη

Από τη μια πλευρά, σπατάλη δημόσιου χρήματος και, από την άλλη, πλήρης ασέβεια σε διαδικασίες που θα έπρεπε σε μια σύγχρονη δημοκρατία να είναι δεδομένες: διαφάνεια, λογοδοσία, σεβασμός στον ιδρώτα των πολιτών, τους οποίους το κράτος απομυζεί και θα έπρεπε να τους ανταποδίδει τα χρήματα που εισπράττει μέσω φόρων. Με άλλα λόγια, ο υπουργός συμπεριφέρεται σαν να χειρίζεται μυστικά κονδύλια του υπουργείου Εξωτερικών ή απλά να ακολουθεί την τακτική της κυβέρνησης στο θέμα των υποκλοπών, καθιστώντας δημόσιες συμβάσεις απόρρητες, πέρα από κάθε λογική.

Με τα έγγραφα που αποκαλύπτει κατ’ αποκλειστικότητα σήμερα η «δημοκρατία» και αφορούν τις συμβάσεις μίσθωσης λεωφορείων από την ΟΣΥ αποδεικνύεται ότι τίποτε από αυτά δεν τηρείται. Πρώτον, παρά το γεγονός ότι οι συμβάσεις αφορούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος, ο κ. Καραμανλής επί 1,5 χρόνο τις κρατά στο σκοτάδι. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η αντιπολίτευση ζήτησε, μέσω αίτησης κατάθεσης εγγράφων στη Βουλή, ήδη από τον Απρίλιο του 2021, οπότε υπεγράφησαν, να δημοσιευθούν. Δεύτερον, ο υπουργός Μεταφορών -όπως γίνεται ξεκάθαρο από την ανάγνωση των συμβάσεων- είχε σοβαρούς λόγους να θέλει να τις κρατήσει κρυφές, καθώς καθένας καταλαβαίνει ότι απέχουν πολύ από το να χαρακτηρίζονται συμφέρουσες για το Δημόσιο.

Τι προβλέπουν

Α) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93139 υπεγράφη (όπως και οι άλλες δύο) στις 2 Απριλίου 2021 μεταξύ του ΟΣΥ και της εταιρίας Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ για τη μίσθωση για τρία χρόνια 59 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων, ύψους 7.079.546,88 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Β) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93140 υπεγράφη μεταξύ της ΟΣΥ και της εταιρίας ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ (ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Α.Ε. – MED BUS & TRUCK CENTER – ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΤΗΓΟΥ & ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ Α.Ε.) για τη μίσθωση για τρία χρόνια 146 λεωφορείων, ήτοι 106 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων και 40 λεωφορείων αρθρωτών-18μετρων. Το συνολικό ύψος ανέρχεται σε 17.718.865,92 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Γ) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93141 υπεγράφη μεταξύ της ΟΣΥ και της εταιρίας ΕΘΝΙΚΗ ΛΗΖΙΝΓΚ Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία Χρηματοδοτικών Μισθώσεων (ΕΘΝΙΚΗ LEASING A.E.), για τη μίσθωση για τρία χρόνια 88 λεωφορείων, ήτοι 78 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων και 10 λεωφορείων αρθρωτών-18μετρων, ύψους 9.996.235,20 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Επομένως, το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της ΟΣΥ σπαταλά συνολικά 34.794.648 ευρώ για τη μίσθωση μόνο για τρία χρόνια 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων. Δηλαδή, τα νοικιάζει με ένα ποσό 118.763 ευρώ καθένα, όταν το ίδιο το Δημόσιο παραδέχεται, μέσω του εγγράφου που έστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο (και αποκάλυψε στις 22 Σεπτεμβρίου 2022 η «δημοκρατία») ότι «η τιμή ενός καινούργιου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000 ευρώ»!

Εν ολίγοις, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ενέκρινε να δοθούν 118.763 ευρώ ανά λεωφορείο, το οποίο μάλιστα, βάσει των όρων της σύμβασης, μπορεί να είναι –και είναι- έως και 12 ετών, όταν για την αγορά του ίδιου λεωφορείου, αλλά καινούργιου, το κόστος ανέρχεται σε 210.000 ευρώ έκαστο!

Οφείλονται εξηγήσεις από τον Καραμανλή

Οι τρεις συμβάσεις έχουν τον πανομοιότυπο όρο ότι «ο ανάδοχος θα προβεί στη μίσθωση λεωφορείων ηλικίας μέχρι 10 ετών (έτος κατασκευής το 2010 ή/και μεταγενέστερο)». Και, όπως ανέδειξε η «δημοκρατία» στο προηγούμενο δημοσίευμα, τα περισσότερα από αυτά τα 293 λεωφορεία είχαν ήδη 600.000 χιλιόμετρα, ενώ κάποια από αυτά ξεπερνούσαν το 1.200.000 χιλιόμετρα, όταν βγήκαν για πρώτη φορά στους δρόμους της Αττικής.

Ακόμα χειρότερα, οι τρεις πανομοιότυπες συμβάσεις δίνουν τη «δυνατότητα» στο Δημόσιο, μετά το διάστημα των τριών ετών, να αγοράσει τα υπέργηρα λεωφορεία. Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως «δύναται να μεταβιβαστούν (εξαγοραστούν) από την ΟΣΥ. Εφόσον η ΟΣΥ ασκήσει το δικαίωμα εξαγοράς, το αντίτιμο ορίζεται σε 12.000 ευρώ ανά κανονικό λεωφορείο και 15.000 ευρώ ανά αρθρωτό λεωφορείο».

Συνεπώς, το 2024 η ΟΣΥ μπορεί να δώσει άλλα 3.666.000 ευρώ (2.916.000 για τα κανονικά και 750.000 ευρώ για τα αρθρωτά) και να αγοράσει τα 293 λεωφορεία. Ομως, τότε τα οχήματα αυτά θα είναι ηλικίας 14 ετών και το συνολικό κόστος θα ανέλθει σε 38.460.648 ευρώ. Δηλαδή, θα κοστίσουν καθένα 131.625 ευρώ, όταν η αγορά ενός νέου κοστίζει 210.000 ευρώ.

Εξάλλου, όπως είχε αποκαλύψει στις 22 Σεπτεμβρίου η «δημοκρατία», τα λεωφορεία αυτά είναι παντελώς ακατάλληλα για να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής, με συνεχείς σοβαρές βλάβες και κινητήρες οι οποίοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο επιπλέον σύστημα aircondition που τοποθετήθηκε σε αυτά, με αποτέλεσμα να… κολλάνε στις ανηφόρες.

Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής οφείλει ξεκάθαρες απαντήσεις. Γιατί απέκρυψε τις συμβάσεις οι οποίες αφορούν δημόσιο χρήμα; Γιατί αποφασίστηκε η μίσθωση λεωφορείων όχι απλά μεταχειρισμένων, αλλά ηλικίας 12 ετών; Θα διανοηθεί η ΟΣΥ να προχωρήσει στην αγορά τους;

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Μαρέβα σε πάρτι στα Χανιά

Στιγμές χαλάρωσης για το πρωθυπουργικό ζεύγος. Κυριάκος Μητσοτάκης και Μαρέβα Γκραμπόφσκι απολαμβάνουν τις διακοπές τους στην Κρήτη και μάλιστα το...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Άδωνις «τέλος» – Νέος Υπουργός Υγείας το… ChatGPT!

Ο Άδωνις Γεωργιάδης… ανασχηματίστηκε, παραδίδοντας τις αρμοδιότητές του και τη θέση του Υπουργού Υγείας στο ChatGPT! Εδώ που τα λέμε,...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Σπάνε» τα τηλέφωνα των γαλάζιων βουλευτών της περιφέρειας…

Εξαιρετικά οδυνηρό το καλοκαίρι για τους γαλάζιους βουλευτές της περιφέρειας, σε όλη την Ελλάδα. Ενδεικτικό το γεγονός ότι αποφεύγουν τις...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φαραντούρης: Ελλάδα και Κύπρος επιβάλλεται να προχωρήσουν άμεσα σε χάραξη ΑΟΖ

Πιο αναγκαία από ποτέ είναι η χάραξη ΑΟΖ Ελλάδας – Κύπρου σύμφωνα με τον Νικόλα Φαραντούρη, ο οποίος σε δηλώσεις...
SLIDER

Νέα απόρριψη αιτήματος εκταφής από τον ανακριτή για την υπόθεση των Τεμπών

Ο ειδικός εφέτης ανακριτής για την τραγωδία των Τεμπών, Σωτήρης Μπακαΐμης, συνεχίζει να απορρίπτει τα αιτήματα συγγενών θυμάτων για εκταφή...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Υπάρχει πολιτική ευθύνη στην υπόθεση της «αγρότισσας με τη Ferrari»;

Τις τελευταίες ημέρες την επικαιρότητα μονοπωλεί η προκλητική υπόθεση με την αγρότισσα η οποία έκανε επίδειξη πλούτου με πολυτελή αυτοκίνητα...
ΕΛΛΑΔΑ

Τραγωδία στην παραλιακή: Γυναίκα σκοτώθηκε ακαριαία – Βίντεο από το τροχαίο δυστύχημα

Τα ξημερώματα της Δευτέρας (11/08), στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, μια γυναίκα έχασε ακαριαία τη ζωή της όταν το ΙΧ που οδηγούσε,...
ΕΛΛΑΔΑ

Ελεύθεροι οι δύο Κρητικοί που ήταν φυλακή για τον άγριο ξυλοδαρμό Ελληνοκαναδού στο Ηράκλειο

Ελεύθεροι αφέθηκαν από τις φυλακές Χανίων ο 32χρονος και ο 33χρονος που κατηγορούνται για τον άγριο ξυλοδαρμό 50χρονου Ελληνοκαναδού τουρίστα...
ΕΛΛΑΔΑ

Μακριά από κατοικημένες περιοχές οι φωτιές στην Αιτωλοακαρνανία – Σε ύφεση οι πυρκαγιές σε Μεσσηνία, Κορινθία και Αργολίδα

Σε εξέλιξη βρίσκονται τα πύρινα μέτωπα στην Αιτωλοακαρνανία, χωρίς, ωστόσο, να απειλούν κατοικημένες περιοχές, με την Πυροσβεστική να αναφέρει πως...

Διαβάζονται τώρα