Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2022

Σκόρπισαν εκατομμύρια σε προβληματικά λεωφορεία!

Οι σκανδαλώδεις συμβάσεις για τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που αγοράστηκαν με leasing

Συντάκτης: Newsroom

Δημοσίευση:

Η αντίληψη η οποία διαπερνά το σύνολο του κυβερνητικού έργου, εκκινώντας από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη, φαίνεται ξεκάθαρα από τους χειρισμούς του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

  • Από τον Σπύρο Γεράρδη

Από τη μια πλευρά, σπατάλη δημόσιου χρήματος και, από την άλλη, πλήρης ασέβεια σε διαδικασίες που θα έπρεπε σε μια σύγχρονη δημοκρατία να είναι δεδομένες: διαφάνεια, λογοδοσία, σεβασμός στον ιδρώτα των πολιτών, τους οποίους το κράτος απομυζεί και θα έπρεπε να τους ανταποδίδει τα χρήματα που εισπράττει μέσω φόρων. Με άλλα λόγια, ο υπουργός συμπεριφέρεται σαν να χειρίζεται μυστικά κονδύλια του υπουργείου Εξωτερικών ή απλά να ακολουθεί την τακτική της κυβέρνησης στο θέμα των υποκλοπών, καθιστώντας δημόσιες συμβάσεις απόρρητες, πέρα από κάθε λογική.

Με τα έγγραφα που αποκαλύπτει κατ’ αποκλειστικότητα σήμερα η «δημοκρατία» και αφορούν τις συμβάσεις μίσθωσης λεωφορείων από την ΟΣΥ αποδεικνύεται ότι τίποτε από αυτά δεν τηρείται. Πρώτον, παρά το γεγονός ότι οι συμβάσεις αφορούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος, ο κ. Καραμανλής επί 1,5 χρόνο τις κρατά στο σκοτάδι. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η αντιπολίτευση ζήτησε, μέσω αίτησης κατάθεσης εγγράφων στη Βουλή, ήδη από τον Απρίλιο του 2021, οπότε υπεγράφησαν, να δημοσιευθούν. Δεύτερον, ο υπουργός Μεταφορών -όπως γίνεται ξεκάθαρο από την ανάγνωση των συμβάσεων- είχε σοβαρούς λόγους να θέλει να τις κρατήσει κρυφές, καθώς καθένας καταλαβαίνει ότι απέχουν πολύ από το να χαρακτηρίζονται συμφέρουσες για το Δημόσιο.

Τι προβλέπουν

Α) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93139 υπεγράφη (όπως και οι άλλες δύο) στις 2 Απριλίου 2021 μεταξύ του ΟΣΥ και της εταιρίας Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ για τη μίσθωση για τρία χρόνια 59 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων, ύψους 7.079.546,88 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Δημοφιλείς Ειδήσεις  Απορρίπτει τις αβάσιμες τουρκικές αιτιάσεις για το Μνημόνιο Ελλάδας-Αιγύπτου, το ΥΠΕΞ

Β) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93140 υπεγράφη μεταξύ της ΟΣΥ και της εταιρίας ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ (ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Α.Ε. – MED BUS & TRUCK CENTER – ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΤΗΓΟΥ & ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ Α.Ε.) για τη μίσθωση για τρία χρόνια 146 λεωφορείων, ήτοι 106 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων και 40 λεωφορείων αρθρωτών-18μετρων. Το συνολικό ύψος ανέρχεται σε 17.718.865,92 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Γ) Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 93141 υπεγράφη μεταξύ της ΟΣΥ και της εταιρίας ΕΘΝΙΚΗ ΛΗΖΙΝΓΚ Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία Χρηματοδοτικών Μισθώσεων (ΕΘΝΙΚΗ LEASING A.E.), για τη μίσθωση για τρία χρόνια 88 λεωφορείων, ήτοι 78 λεωφορείων κανονικών διαξονικών-12μετρων και 10 λεωφορείων αρθρωτών-18μετρων, ύψους 9.996.235,20 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Επομένως, το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της ΟΣΥ σπαταλά συνολικά 34.794.648 ευρώ για τη μίσθωση μόνο για τρία χρόνια 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων. Δηλαδή, τα νοικιάζει με ένα ποσό 118.763 ευρώ καθένα, όταν το ίδιο το Δημόσιο παραδέχεται, μέσω του εγγράφου που έστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο (και αποκάλυψε στις 22 Σεπτεμβρίου 2022 η «δημοκρατία») ότι «η τιμή ενός καινούργιου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000 ευρώ»!

Εν ολίγοις, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ενέκρινε να δοθούν 118.763 ευρώ ανά λεωφορείο, το οποίο μάλιστα, βάσει των όρων της σύμβασης, μπορεί να είναι –και είναι- έως και 12 ετών, όταν για την αγορά του ίδιου λεωφορείου, αλλά καινούργιου, το κόστος ανέρχεται σε 210.000 ευρώ έκαστο!

Οφείλονται εξηγήσεις από τον Καραμανλή

Οι τρεις συμβάσεις έχουν τον πανομοιότυπο όρο ότι «ο ανάδοχος θα προβεί στη μίσθωση λεωφορείων ηλικίας μέχρι 10 ετών (έτος κατασκευής το 2010 ή/και μεταγενέστερο)». Και, όπως ανέδειξε η «δημοκρατία» στο προηγούμενο δημοσίευμα, τα περισσότερα από αυτά τα 293 λεωφορεία είχαν ήδη 600.000 χιλιόμετρα, ενώ κάποια από αυτά ξεπερνούσαν το 1.200.000 χιλιόμετρα, όταν βγήκαν για πρώτη φορά στους δρόμους της Αττικής.

Δημοφιλείς Ειδήσεις  Αδ. Γεωργιάδης: «Το καλάθι της νοικοκυράς έχει πετύχει μειώσεις στα επώνυμα προϊόντα»

Ακόμα χειρότερα, οι τρεις πανομοιότυπες συμβάσεις δίνουν τη «δυνατότητα» στο Δημόσιο, μετά το διάστημα των τριών ετών, να αγοράσει τα υπέργηρα λεωφορεία. Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως «δύναται να μεταβιβαστούν (εξαγοραστούν) από την ΟΣΥ. Εφόσον η ΟΣΥ ασκήσει το δικαίωμα εξαγοράς, το αντίτιμο ορίζεται σε 12.000 ευρώ ανά κανονικό λεωφορείο και 15.000 ευρώ ανά αρθρωτό λεωφορείο».

Συνεπώς, το 2024 η ΟΣΥ μπορεί να δώσει άλλα 3.666.000 ευρώ (2.916.000 για τα κανονικά και 750.000 ευρώ για τα αρθρωτά) και να αγοράσει τα 293 λεωφορεία. Ομως, τότε τα οχήματα αυτά θα είναι ηλικίας 14 ετών και το συνολικό κόστος θα ανέλθει σε 38.460.648 ευρώ. Δηλαδή, θα κοστίσουν καθένα 131.625 ευρώ, όταν η αγορά ενός νέου κοστίζει 210.000 ευρώ.

Εξάλλου, όπως είχε αποκαλύψει στις 22 Σεπτεμβρίου η «δημοκρατία», τα λεωφορεία αυτά είναι παντελώς ακατάλληλα για να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής, με συνεχείς σοβαρές βλάβες και κινητήρες οι οποίοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο επιπλέον σύστημα aircondition που τοποθετήθηκε σε αυτά, με αποτέλεσμα να… κολλάνε στις ανηφόρες.

Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής οφείλει ξεκάθαρες απαντήσεις. Γιατί απέκρυψε τις συμβάσεις οι οποίες αφορούν δημόσιο χρήμα; Γιατί αποφασίστηκε η μίσθωση λεωφορείων όχι απλά μεταχειρισμένων, αλλά ηλικίας 12 ετών; Θα διανοηθεί η ΟΣΥ να προχωρήσει στην αγορά τους;

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

Ακολουθήστε μας στο Youtube!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Αρένα» η Σύνοδος των Υπουργών Ενέργειας: Η ΕΕ αγοράζει το πιο ακριβό φυσικό αέριο...

Και η Ελλάδα κατά της έμπνευσης της Κομισιόν: «Πλαφόν στα 275 ευρώ δεν είναι στην ουσία πλαφόν» - Επιμένει στην πρότασή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Αδ. Γεωργιάδης: «Το καλάθι της νοικοκυράς έχει πετύχει μειώσεις στα επώνυμα προϊόντα»

Μια ακόμα επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ έκανε το πρωί ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης...

Καρικατούρα του Κένεντι ο Πέτσας!

Δεν είμαστε βέβαιοι αν έχει γίνει αντιληπτό από την ελληνική κοινωνία, αλλά, εδώ και...

«Ξέπλυνε» το Κατάρ διασύροντας τη χώρα

Εχει αποδειχθεί ότι το Μουντιάλ του Κατάρ είναι διεφθαρμένο, με εξαγορά των ψηφοφόρων της...

Τουρκολιβυκό μνημόνιο: Με τη νομική τεκμηρίωση Παυλόπουλου ζητά την ακύρωσή του η Ευρωβουλή

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προτρέπει τις αρχές της Λιβύης να ακυρώσουν το Μνημόνιο Συνεννόησης Τουρκίας...

Εξοργιστικός Βενιζέλος: Καταστράφηκε η Ελλάδα για να μάθει η ΕΕ να διαχειρίζεται κρίσεις!

Ο μοιραίος για τη χώρα Ευάγγελος Βενιζέλος παρουσίασε στην Πάτρα το νέο του βιβλίο...

Η… ιντελεκτουέλ διαφορά μεταξύ Αριστερού και Δεξιού δια στόματος Άδωνι

Σε άλλο επίπεδο έχει περάσει πια την έννοια «γραφικός» ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος...

Δεν λειτουργεί η ΜΕΘ στο νοσοκομείο Αγρινίου, αλλά η… λαίδη Γκάγκα καθησυχάζει

Σε άλλο πλανήτη φαίνεται να ζουν οι αρμόδιοι εκεί στο υπουργείο Υγείας. Η αναπληρωτής...

Και επίσημα κατεβαίνει για δήμαρχος η Μαρίνα Πατούλη

Ότι δεν πέτυχε στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές του 2019 είναι αποφασισμένη να πετύχει σε...

Απορρίπτει τις αβάσιμες τουρκικές αιτιάσεις για το Μνημόνιο Ελλάδας-Αιγύπτου, το ΥΠΕΞ

«Η Τουρκία για μια ακόμα φορά διαστρεβλώνει πλήρως την πραγματικότητα προκειμένου να στηρίξει τις...

Επιμένει για εκλογές στο τέλος της 4ετίας ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πραγματοποιεί περιοδεία στην Πάτρα και από εκεί παρουσίασε το αναπτυξιακό σχέδιο...

Καταγγελία Πολάκη για… «γαλάζια ακρίδα» στο νοσοκομείο Ζακύνθου

Ξαναχτύπησε ο Παύλος Πολάκης με νέα καταγγελία που αφορά υπάλληλο του Νοσοκομείου Ζακύνθου.Σύμφωνα με...

Κιβωτός του Κόσμου: «Περίεργες» συμπτώσεις που έχουν νόημα

Πρόθεση της Κυβέρνησης δεν ήταν ποτέ ο εξορθολογισμός του καθεστώτος λειτουργίας των δομών και η προστασία των παιδιών, αλλά η διαχείριση του πακτωλού των χρημάτων

Τσίπρας: «Οι εξυπνάδες του Μητσοτάκη δεν μειώνουν τις τιμές ούτε προστατεύουν την πρώτη κατοικία...

«Οι πολίτες υποφέρουν, η δημοκρατία υπονομεύεται από παρακρατικές μεθόδους και την ίδια στιγμή ο...

Γυρίζει την πλάτη στους πολίτες που κινδυνεύουν να χάσουν τα σπίτια τους ο Μητσοτάκης

«Αποτελούν εξαίρεση» είπε για τους πολίτες που χάνουν την πρώτη κατοικία τους

Σχολιαστε το αρθρο

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χαμός στο Open με τον «φυσιογνωμιστή» Evan Γεωργουλάκη και τον Γιώργο Καραμέρο!

Θερμό επεισόδιο είχαμε σήμερα μεταξύ του «φυσιογνωμιστή» Evan Γεωργουλάκη...

Ίλιγγος με τα εκατομμύρια που μπήκαν στην Κιβωτό του Κόσμου – Με Πόρσε κυκλοφορούσε ο πατέρας Αντώνιος 

Τα πρώτα στοιχεία από τον οικονομικό έλεγχο - Στο όνομα της πρεσβυτέρας και της μητέρας του Αντώνιου η οργάνωση

NEWSROOM