Συνεχίζουν την αλυτρωτική προπαγάνδα τα Σκόπια, κατά παράβαση ακόμα και αυτής της κατάπτυστης Συμφωνίας των Πρεσπών και παρά τη στήριξη της Ελλάδας για την ένταξή τους στην Ε.Ε. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η γειτονική χώρα συνεχίζει να λειτουργεί το «Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα για την Ανεξαρτησία», προβάλλοντας το αφήγημα των Σκοπιανών για «ενιαία Μακεδονία», που τμήματά της είναι δήθεν κατεχόμενα από την Ελλάδα και τη Βουλγαρία! Είναι κραυγαλέο δε για τον χαρακτήρα του μουσείου αυτού το γεγονός ότι λειτούργησε το 2011, επί κυβερνήσεως του εθνικιστή Ν. Γκρουέφσκι.
Το άμεσο κλείσιμο του εν λόγω μουσείου ζητούν με κοινή ανακοίνωσή τους ο διδάκτωρ Κοινωνικών Επιστημών, Θεοφάνης Μαλκίδης, και ο πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων, Γεώργιος Τάτσιος. Οι κ. Μαλκίδης και Τάτσιος στην κοινή δήλωσή τους δημοσιοποιούν λεπτομέρειες και φωτογραφίες που αποδεικνύουν τον προκλητικό χαρακτήρα της προπαγάνδας των Σκοπιανών, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Κατά έναν περίεργο τρόπο, στο μουσείο των Σκοπίων η περιήγηση στα εκθέματα χωρίς ξεναγό-υπάλληλο του κράτους απαγορεύεται. «Η “μακεδονική Ιστορία” είναι πολύπλοκη και μπορεί εύκολα να μπερδέψει τους ξένους», είναι η εξήγηση που δίνεται όταν αρχίζει η περιήγηση δύο ωρών. Ο πραγματικός λόγος, όμως, είναι προφανές ότι είναι άλλος.
Η κυβέρνηση σύμφωνα με την εφημερίδα «δημοκρατία» θέλει να ελέγχει κάθε “έκθεμα”, κάθε λέξη και, επομένως, την ιστορική εικόνα και τα μηνύματα που εκπέμπει το “μουσείο”. Εκεί όπου σύμφωνα με την προπαγάνδα: «ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει την πολιτιστική κληρονομιά της Μακεδονίας μέσω 6.000 εκθεμάτων, να επιβεβαιώσει το κρατικό δόγμα ότι οι Μακεδόνες είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου».
Η επίσκεψη στο αποκαλούμενο «Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα» εντυπωσιάζει για το μέγεθος της προπαγάνδας, για τα ανεκδιήγητα εκθέματα. Απλοϊκοί ζωγραφικοί πίνακες μεγάλων διαστάσεων, ρεαλιστική αισθητική, κέρινα ομοιώματα, φωτογραφίες «Μακεδόνων ηρώων», όπως ο Βούλγαρος και σύμμαχος των Γενοκτόνων Νεότουρκων, Γιάνε Σαντάνσκι, να μπαίνει στη Θεσσαλονίκη και στην Καμάρα το 1912. Η καπήλευση, η κλοπή είναι ολοκληρωτική, ο αλυτρωτισμός εναντίον της Ελλάδας είναι παντού.
Καταλήγοντας στη δήλωσή τους, οι κ. Μαλκίδης και Τάτσιος χαρακτηρίζουν απαίτηση του ελληνικού λαού να κλείσει το συγκεκριμένο μουσείο και υπογραμμίζουν ότι ο αγώνας για την ακύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών συνεχίζεται.