Τσίπρας: Ζητά όλα τα έγγραφα διαπραγμάτευσης δημοσίου – ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Βουλή

«"Φτερά" είχε κάνει και η δέσμευση εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου για την εκτέλεση και θέση σε λειτουργία μια σειράς έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, είτε προγραμματίζεται να εκτελεστούν», τονίζεται στην Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων του ΣΤΡΙΖΑ

Must Read

Να έρθουν στη Βουλή όλα τα έγγραφα των διαπραγματεύσεων μεταξύ Υπουργείου Μεταφορών και Hellenic Train, ζητά σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ με πρώτο υπογράφοντα τον Αλέξη Τσίπρα.

Τι ζητούν; «Προσχέδια και σχέδια συμβάσεων, πρακτικά από τις συναντήσεις, αλληλογραφία, έγγραφα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιστολές και κάθε τι άλλο που αφορά τις διαπραγματεύσεις των δύο μερών, οι οποίες μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας τον Απρίλιο του 2019 έως και την υπογεγραμμένη σύμβαση ΥΔΥ 2022 που κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του προσχεδίου της νέας σύμβασης ΥΔΥ που έχει δει πρόσφατα το φως της δημοσιότητας».

Όπως αναφέρουν στο κείμενο της Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, «στο παράρτημα του μνημονίου (σ.σ.: που υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2019 διά του Κ. Καραμανλή και του τότε διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φ. Τσαλίδη), αφού ορίζεται το ποσό των 750 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας εκ μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιγράφονται τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από τη 15ετή αυτή προς υπογραφή νέα σύμβαση, που φθάνουν έως το ύψος των 2,52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων της ιταλικής εταιρείας, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ».

Για να συνεχίσουν: «Πλην, όμως, και ενώ η τελική σύμβαση θα έπρεπε να υπογραφεί στο τέλος του 2020, υπεγράφη τελικά (κατόπιν παράτασης της προηγούμενης σύμβασης ΥΔΥ του 2016) τον Απρίλιο του 2022 και κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022 […] Στη σύμβαση αυτή, με έκπληξη και δικαιολογημένη δυσαρέσκεια, διαπιστώθηκε ότι αφενός είχαν κυριολεκτικά εξαφανιστεί συλλήβδην οι προβλέψεις για τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας, που αναφέρονταν στο παραπάνω μνημόνιο και άγγιζαν το τεράστιο ποσό των 2,52 δισ. ευρώ και θα προέρχονταν από τις πληρωμές και τις επενδύσεις της ιταλικής εταιρείας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, και ότι αφετέρου είχε “κάνει φτερά” εκ των καθαυτών επενδύσεων που θα πραγματοποιούσε η ιταλική εταιρεία το ιλιγγιώδες ποσό των 600 περίπου εκατ. ευρώ».

Επικαλούμενοι δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, όπως της «Εφημερίδας των Συντακτών» και της εφημερίδας «Δημοκρατία», τονίζουν πως «”φτερά” είχε κάνει και η δέσμευση εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου για την εκτέλεση και θέση σε λειτουργία μια σειράς έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, είτε προγραμματίζεται να εκτελεστούν, τα δύο πρώτα εκ των οποίων είναι:

  • “1. Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021” και
  • “2. Θέση σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021”.

Δηλαδή, τα δύο συγκεκριμένα έργα, η μη ολοκλήρωση των οποίων δεν μπόρεσε να αποτρέψει το ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θέτουν, επίσης, στον Γ. Γεραπετρίτη μια σειρά από ερωτήματα για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Θεαματική κυβίστηση Άδωνι για τον Πάνο Ρούτσι 

Αν κάτι δεν αλλάζει ποτέ στον Άδωνι Γεωργιάδη, είναι η ταχύτητα με την οποία μπορεί να περάσει από τη μια...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τι «μαρτυρά» η πρώτη αντίδραση της κυβέρνησης για τον Τσίπρα

Η πρώτη αντίδραση της κυβέρνησης στην παραίτηση του Αλέξη Τσίπρα δεν θύμιζε τόσο αδιαφορία, όσο αγωνία καμουφλαρισμένη πίσω από χαμόγελα...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Καρφιά Πολάκη για την παραίτηση Τσίπρα

Με αιχμηρό ύφος σχολίασε την παραίτηση Τσίπρα από τον ΣΥΡΙΖΑ ο βουλευτής Χανίων Παύλος Πολάκης. Θα μπορούσε κάλιστα κανείς να...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Άδωνις Γεωργιάδης για αίτημα Ρούτσι: «Όλα έγιναν όπως έπρεπε»

Μετά την αποδοχή του αιτήματος για εκταφή και για τοξικολογικη εξέταση γιου του, που έγινε τελικά αποδεκτή από την ελληνική δικαιοσύνη,...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ανδρουλάκης: Επίκαιρη ερώτηση στον Μητσοτάκη για το ιδιωτικό χρέος

Με επίκαιρη ερώτηση στον Κυριάκο Μητσοτάκη «εγκαινιάζει» ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης τη νέα σύνοδο της Βουλής. Ο πρόεδρος...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Θα ψηφίζατε ένα νέο κόμμα με επικεφαλής τον Αλέξη Τσίπρα;

Η παραίτηση του Αλέξη Τσίπρα από το κοινοβουλευτικό αξίωμα δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες. Η ανακοίνωση ενός νέου κόμματος με...
SLIDER

Ανατροπή από την Εισαγγελία: Εγκρίθηκαν οι τοξικολογικές σε όλα τα θύματα – Δικαιώθηκε ο Ρούτσι

Ριζική αλλαγή πορείας της υπόθεσης της τραγωδίας στα Τέμπη, μετά από την έντονη κοινωνική αντίδραση και την πλήρη στήριξη πολιτών...
ΕΛΛΑΔΑ

Υπέκυψε στα τραύματά της 82χρονη εγκαυματίας – 18 ημέρες έδινε μάχη στη ΜΕΘ

Την τελευταία της πνοή άφησε σήμερα, Δευτέρα 6/10, η 82χρονη γυναίκα, η οποία τα ξημερώματα της 17ης Σεπτεμβρίου είχε απεγκλωβιστεί...
ΕΛΛΑΔΑ

Νέα αίτηση για εκταφή της κόρης της κατέθεσε η Μαρία Καρυστιανού

Νέα αίτηση εκταφής έκανε η Μαρία Καρυστιανού στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, μετά τις πληροφορίες ότι το αίτημα του Πάνου Ρούτσι για...

Διαβάζονται τώρα