Με την… πράσινη μετάβαση στις θαλάσσιες μεταφορές ασχολείται τώρα ο Στυλιανίδης

Και ενώ υπάρχει αβεβαιότητα ως προς το ποιο θα είναι το πράσινο καύσιμο του μέλλοντος για τη ναυτιλία

Must Read

«Η Ελλάδα είναι σταθερός υποστηρικτής της υιοθέτησης ενιαίων διεθνών κανόνων, είναι βασικός πυλώνας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ)», επισήμανε ο Yπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, στο βιντεοσκοπημένο μήνυμα του, που προβλήθηκε στο «Southeast Europe Connectivity Forum» (SECF), στη θεματική ενότητα για τις θαλάσσιες μεταφορές και την απεξάρτηση από τον άνθρακα.

«Η Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός έχει αποδείξει ότι συμμερίζεται πλήρως την ανάγκη βιώσιμης ανάπτυξης στη ναυτιλία. Επιδιώκουμε ενεργά τα ψηλότερα πρότυπα για την προστασία του περιβάλλοντος. Η πρόσφατη συμφωνία του IMO, του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, για τη μείωση εκπομπών αερίου από τα πλοία αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο και δέσμευση για όλα τα μέλη και αυτή η συμφωνία είναι η έμπρακτη συνεισφορά του ναυτιλιακού κλάδου και των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών στην επίτευξη των στόχων που απορρέουν από τη Συμφωνία των Παρισίων», εξήγησε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι παράλληλα «υποστηρίζουμε ενεργά και τη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη για την ανάπτυξη ρεαλιστικών μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων που θα οδηγήσουν την παγκόσμια ναυτιλία στο ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέχρι το 2050».

Παραπέμποντας στην τοποθέτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη διεθνή διάσκεψη για το Κλίμα, που είχε πραγματοποιηθεί στην Αίγυπτο, τόνισε ότι «χρειαζόμαστε και ριζοσπαστισμό και ρεαλισμό», προσθέτοντας ότι για την Ελλάδα η υλοποίηση των στόχων της πράσινης μετάβασης στη ναυτιλία «έχει προϋπόθεση τη διαθεσιμότητα ασφαλών και οικονομικά προσιτών καυσίμων με χαμηλές και μηδενικές εκπομπές άνθρακα παντού» και για αυτό «θα πρέπει όλοι να συνεργαστούμε με συντονισμένο τρόπο – πολιτικοί, δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, λιμενικές αρχές, οι παραγωγοί τεχνολογίας, η επιστημονική κοινότητα, τα ερευνητικά ιδρύματα, τα πανεπιστήμια».

Ο κ. Στυλιανίδης παρατήρησε ότι υπάρχει αβεβαιότητα ως προς το ποιο θα είναι το πράσινο καύσιμο του μέλλοντος για τη ναυτιλία και υπογράμμισε την αναγκαιότητα η τεχνολογία να δώσει το συντομότερο δυνατό την απάντηση.

«Βρισκόμαστε σε σταυροδρόμι», είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι στο πλαίσιο αυτό «γνωρίζουμε ότι η πράσινη μετάβαση απαιτεί μεγάλες πηγές χρηματοδότησης, τι οποίες πρέπει να βρούμε, γιατί η ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων, η εγκατάσταση πρωτοποριακού τεχνολογικού εξοπλισμού, καθώς και η ναυπήγηση πλοίων με καινοτόμο σχεδιασμό προϋποθέτει και απαιτεί καινοτόμους μηχανισμούς χρηματοδότησης».

«Πρέπει να πάμε πέραν των παραδοσιακών απόψεων περί της χρηματοδότησης. Εμείς πιστεύουμε ότι θα χρειαστεί ένα μείγμα χρηματοδοτικών μέσων και εργαλείων. Η ιδιωτική χρηματοδότηση θα πρέπει να παραμείνει στοχοθετημένη και ευέλικτη, ενώ η δημόσια θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις ιδιαιτερότητες της ναυτιλίας ειδικά σε αυτή την κρίσιμη φάση. Πρέπει να κατευθύνει τα έσοδα από μέτρα που βασίζονται στην αγορά, όπως η τιμολόγηση του άνθρακα, στη χρηματοδότηση της πράσινης ναυτιλίας και την απανθρακοποίηση», υπογράμμισε.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τα τρένα που δεν έρχονται και οι κατηγορούμενοι υπάλληλοι  

Στο κενό έχουν πέσει έως τώρα οι προσπάθειες για παραγγελίες σε νέα τρένα όπως είχαν αποφασίσει οι Κυριάκος Μητσοτάκης  και...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πεντάγωνο: Διαλύονται τα «σύννεφα» – Πυκνώνουν τα πικρόχολα σχόλια

Όσοι βρέθηκαν την Τετάρτη στα εγκαίνια της νέας πρόσοψης του Πενταγώνου είδαν ότι οι σχέσεις μεταξύ των κυβερνητικών παραγόντων έχουν...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Με τον 19χρονο γιο της στην Αθήνα – Στον Αργυρό το πάρτι υποδοχής!

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την άφιξη της νέας Πρέσβειρας των ΗΠΑ στην Αθήνα. Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ αναμένεται τις επόμενες...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Για «μεγάλες πιέσεις» στο Μαξίμου λόγω του σκανδάλου γράφει το γερμανικό Stern

Για μία ακόμη φορά ένα ξένο μέσο ασχολείται με το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ στη χώρα μας και τις πολιτικές του...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ψηφίστηκε το «ερανιστικό» νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας

Ψηφίστηκε αργά το βράδυ της Τετάρτης στη Βουλή το «ερανιστικό» νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας το οποίο διευθετεί πλήθος ζητημάτων. Το...
SLIDER

Δημοσκόπηση: Ποιος ωφελήθηκε από την αντιπαράθεση για τον Άγνωστο Στρατιώτη;

Τις τελευταίες ημέρες την επικαιρότητα μονοπώλησε η κυβερνητική τροπολογία για το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, με την σφοδρή αντιπαράθεση που...
ΕΛΛΑΔΑ

Βρεφονηπιακοί σταθμοί: Aνοίγουν ξανά οι αιτήσεις για vouchers – Τι αλλάζει με τα εισοδηματικά κριτήρια

Από σήμερα Πέμπτη (30/10) τίθεται σε εφαρμογή η Β’ Πρόσκληση για τα vouchers βρεφονηπιακών σταθμών, μια σημαντική μεταρρύθμιση που ενισχύει...
ΕΛΛΑΔΑ

Κρήτη: Για δεύτερη μέρα οι κτηνοτρόφοι στα μπλόκα – Καίνε ελαστικά, ανοικτός ο ΒΟΑΚ

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους δηλώνουν οι κτηνοτρόφοι της Κρήτης, που παραμένουν για δεύτερη ημέρα στα μπλόκα τους επί...
SLIDER

Δίκη για βίντεο στα Τέμπη: Σφοδρές αντιδικίες

Με ένταση και σφοδρές αντιδικίες ξεκίνησε στις 10 το πρωί της Πέμπτης σε ειδική αίθουσα στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας η...

Διαβάζονται τώρα