Επιστολή που κατατέθηκε στην Εξεταστική για τα Τέμπη «καίει» Μητσοτάκη και Καραμανλή 

Προειδοποιούσαν ότι ο ΟΣΕ βρισκόταν σε «ημιθανή» κατάσταση

Must Read

Στο πρωθυπουργικό γραφείο εκτός από τις προειδοποιήσεις και τα εξώδικα που είχαν αποστείλει οι μηχανοδηγοί, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την τραγική κατάσταση στου σιδηροδρομικού δικτύου, είχε φτάσει και μια προειδοποιητική επιστολή από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, όπως αποκαλύφθηκε σήμερα στην Εξεταστική για το έγκλημα στα Τέμπη.

Πρόκειται για την επιστολή που είχε υπογράψει ο πρώην συνδικαλιστής και μάρτυρας στην Εξεταστική, Παναγιώτης Παρασκευόπουλος και έρχεται να επιβεβαιώσει άλλη μια φορά ότι τα «δεν γνώριζα» που ακούστηκαν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον πρώην υπουργό μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, ήταν ανεκδιήγητα ψέματα που αποτελούν προσβολή για τη μνήμη των θυμάτων.

Στην επιστολή του Π. Παρασκευόπουλου τονίζεται ότι ο ΟΣΕ βρισκόταν σε «ημιθανή» κατάσταση, με τραγικές ελλείψεις στο προσωπικό. «Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η μη αντιμετώπιση της κατάστασης εγκυμονεί κινδύνους και για την ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και για την ασφάλεια της κυκλοφορίας» προειδοποιούσε ο κ. Παρασκευόπουλος ωστόσο η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός αδιαφόρησαν επιδεικτικά.

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή:

«Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών επανειλημμένα με έγγραφα που έχει στείλει στους αρμόδιους φορείς, αλλά και με καθημερινές προφορικές οχλήσεις της, έχει αναδείξει τεκμηριωμένα το φλέγον πια ζήτημα της έλλειψης προσωπικού στον ΟΣΕ, ζητώντας επιτακτικά προσλήψεις.

Η τραγική έλλειψη προσωπικού στον Οργανισμό δεν αποτελεί ένα τετριμμένο συνδικαλιστικό αίτημα, αλλά μια αναγκαιότητα η οποία απορρέει από τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα της ασφαλούς λειτουργίας των Σιδηροδρόμων. Άλλωστε, σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, το 2010 η μελέτη της εταιρείας PRICE WATER HOUSE – που αποτέλεσε τη βάση για το τότε πρόγραμμα εξυγίανσης προέβλεπε για την εύρυθμη λειτουργία του ΟΣΕ 2.100 εργαζόμενους. Η μελέτη αυτή έγινε αποδεκτή από όλες τις Κυβερνήσεις και Διοικήσεις που έχουν διαχειριστεί την τύχη της χώρας και του Σιδηροδρόμου έως σήμερα και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι δεν υπήρξε οποιασδήποτε άλλη, που να αναφέρει κάτι διαφορετικό.

Σήμερα έντεκα (11) χρόνια μετά, οι συνεχείς αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης, οδηγούν σε τέλμα τον ΟΣΕ καθότι υπηρετούν μόνο 930 εργαζόμενοι. Το δε ηλικιακό προφίλ των υπηρετούντων, καταδεικνύει περίτρανα ότι ο Οργανισμός είναι ‹‹ημιθανής και στην εντατική››, αφού στα επόμενα 2-3 έτη θ’ αποχωρήσουν περίπου ακόμη 600 εργαζόμενοι και ο ΟΣΕ θα απωλέσει την τεράστια τεχνογνωσία που αυτοί διαθέτουν.

Όπως αντιλαμβάνεστε και πιθανά γνωρίζετε, για το επάγγελμα του σιδηροδρομικού δεν υπάρχει σχολή εκμάθησης ούτε εξασκείται στην αγορά εργασίας και άρα απαιτείται αρκετό χρονικό διάστημα εκπαίδευσης, προκειμένου να εισέλθουν οι νέοι εργαζόμενοι στην παραγωγική διαδικασία και υπ’ αυτή την έννοια καθιστά το πρόβλημα ακόμη δυσκολότερο και απαιτεί ενέργειες που έπρεπε ήδη να έχουν γίνει, καθώς τα χρονικά περιθώρια, λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας προσλήψεων (ΑΣΕΠ κ.λ.π.) είναι σχεδόν απαγορευτικά για την άμεση ενίσχυση του οργανισμού.

Μετά τις πολυετείς αγωνιώδης προσπάθειές μας και τις καθημερινές προστριβές με τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, ενημερωθήκαμε από το Διευθύνοντα Σύμβουλο, ότι έχει αποστείλει αίτημα, για διακόσιες ενενήντα(290) προσλήψεις εδώ και τέσσερις (4) μήνες, χωρίς ακόμα να έχει απαντηθεί. Στη μία και μοναδική συνάντηση της Ομοσπονδίας μας με τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, στο εν λόγω αίτημά μας, η απάντηση ήταν αρνητική, καθώς βασίστηκε σε αυθαίρετα στοιχεία που οδηγούσαν στο συμπέρασμα ότι ο ΟΣΕ δεν χρειάζεται προσωπικό αλλά σωστή κατανομή του υπάρχοντος. Η Ομοσπονδία μας κατέθεσε άμεσα στο Υπουργείο όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, τεκμηρίωσης του αιτήματός μας για προσλήψεις προσωπικού και η ορθότητά του, επιβεβαιώνεται και από την εισήγηση του σημερινού Διευθύνοντος Συμβούλου.

Αντιλαμβάνεται πλέον και ο πιο αδαής, ότι ο ΟΣΕ λειτουργεί πάνω σε μία κόκκινη γραμμή, καθώς η έλλειψη προσωπικού σε καίριες ειδικότητες δυσχεραίνει την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης και το μεταφορικό έργο των εταιρειών εκμετάλλευσης. Εκφράζουμε δε, το φόβο και την αγωνία μας, ότι η επί σειρά ετών διαμορφωμένη κατάσταση, δεν είναι αναστρέψιμη, αν δεν εξευρεθούν άλλες λύσεις για άμεσες προσλήψεις, καθώς ούτε ο πατριωτισμός των Σιδηροδρομικών, που εργάζονται με ανιδιοτέλεια, επαρκεί για να εξασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του Σιδηροδρόμου.

Οφείλουμε ακόμη να δηλώσουμε με σθένος, προς όλους τους αποδέκτες, ότι σε ενδεχόμενες δυσμενείς εξελίξεις, δεν μπορεί να αποδοθούν ευθύνες στο προσωπικό, κατά τη συνήθη πρακτική του ανθρώπινου λάθους, καθώς αυτές θα είναι απόρροια της τραγικής κατάστασης που έχει έως σήμερα διαμορφωθεί. Βάσει των ανωτέρω στοιχείων, που περιγράφουν την τραγική έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η μη αντιμετώπιση της κατάστασης εγκυμονεί κινδύνους και για την ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Ως εκ τούτου, κάνουμε έκκληση, προς όλους σας, ζητώντας ν’ αντιληφθείτε την κρισιμότητα της κατάστασης.

Αναμένοντας τη θετική ανταπόκρισή σας στο αίτημά μας, δηλώνουμε ότι συνδικάτα και εργαζόμενοι θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να παραμείνει ο Σιδηρόδρομος το πιο ασφαλές και αξιόπιστο μεταφορικό μέσο».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Eπίδομα επικίνδυνης εργασίας για τους υπαλλήλους της Βουλής(!) – Όχι για πυροσβέστες

Από τι κινδυνεύουν στο Κοινοβούλιο και πόσο ανθυγιεινό είναι το περιβάλλον εκεί;
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το μήνυμα στη Βούλτεψη

Λες και δεν της έφταναν το κράξιμο από τους εποχικούς πυροσβέστες και τα… φίλια πυρά του Γιάννη Καλλιάνου, ήρθε και...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Έκλεισε το Facebook ο Τσιγώνιας

Με εντολή του Βρούτση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης για ΕΣΥ: Βήμα – βήμα γίνεται πιο ανθρώπινο και αποτελεσματικό

Το μήνυμα ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας γίνεται πιο αποτελεσματικό στέλνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ελληνική Λύση: ΗΠΑ και Ρωσία συνασπίζονται και η Ελλάδα έχει καταφέρει να τις κάνει «εχθρούς!»

Ανακοίνωση εξέδωσε το Σάββατο η Ελληνική Λύση για την σύνοδο κορυφής ΗΠΑ-Ρωσίας στην Αλάσκα. Το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου σχολιάζει...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Πώς κρίνετε την συνάντηση Τραμπ – Πούτιν στην Αλάσκα;

Σύμφωνα με τις διαρροές αλλά και τις δημόσιες δηλώσεις των δύο προέδρων, η συνάντηση Τραμπ – Πούτιν στην Αλάσκα αναθέρμανε...
ΕΛΛΑΔΑ

Άγιος Παντελεήμονας: Αυτός είναι ο άνδρας που εκτέλεσαν με σφαίρα στο κεφάλι

Ο άνδρας που έπεσε νεκρός στον Άγιο Παντελεήμονα, ύστερα από πυροβολισμούς στη μέση του δρόμου, αποκαλύπτεται πως είχε πλούσιο ποινικό...
ΕΛΛΑΔΑ

Σεισμός 4,3 Ρίχτερ στην Καρδίτσα

Σεισμός μεγέθους 4,3 Ρίχτερ με το επίκεντρο στην Ρεντίνα Καρδίτσας σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας και έγινε αισθητός στις γύρω...
ΕΛΛΑΔΑ

Δολοφόνησαν εν ψυχρώ 35χρονο άνδρα στον Άγιο Παντελεήμονα

Συναγερμός σήμανε στην ΕΛ.ΑΣ. έπειτα από εν ψυχρώ δολοφονία άνδρα στην οδό Μ. Βόδα 200, στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα,...

Διαβάζονται τώρα