Η σύγκρουση τρένων στο Δερβένι το 1968 και η τραγική ιστορία δύο παιδιών 15 χρόνια μετά

Must Read

Το ημερολόγιο έγραφε Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 1968. Ήταν η επόμενη του δημοψηφίσματος για το νέο Σύνταγμα που είχε οργανώσει η δικτατορία. Ο κόσμος είχε πάει στους τόπους που είχαν τα εκλογικά τους δικαιώματα. Την εποχή εκείνη η ενημέρωση του εκλογικού βιβλιαρίου έδειχνε κάτι περιττό, αν όχι ύποπτο. Σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς υπήρχε το αιδαχώρητο.

Το ίδιο και στα τρένα. Ήταν απόγευμα όταν η αμαξοστοιχία 806 ξεκίνησε, στις 15.15 από την Κυπαρισσία με 11 βαγόνια και επιβάτες που στην πορεία έφθασαν τους 1.500. Κανονικά έπρεπε να μεταφέρει 700 καθήμενους επιβάτες, αλλά λόγω της αυξημένης κίνησης υπήρχαν άλλοι τόσοι, ίσως και περισσότεροι όρθιοι που ανέβαιναν στους ενδιάμεσους σταθμούς. Η αναξοστοιχία σταματούσε απ’ όλα τα σημεία αποβίβασης και αναχώρησης που έβρισκε στο δρόμο της μέχρι την Αθήνα.

Στις 16.24 αναχώρησε η ταχεία 804 με τον ίδιο αριθμό βαγονιών και επιβατών. Μόνο που αυτή θα σταματούσε σε επιλεγμένους σταθμούς. Αυτό όδήγησε και στη συμφορά.

Λίγο μετά τις έξι του απόγευμα η πρώτη αμαξοστοιχία αφού αποβίβασε και επιβίβασε στο Δερβένι συνέχισε την πορεία της. Μόνο που λίγο μετά κάποιος επιβάτης τράβηκε το σήμα κινδύνου και ακινητοποιήθηκε.

Η επόμενη αμαξοστοιχία δεν γνώριζε τίποτα. Συνέχιζε την πορεία της κι όταν είδε τα «στοπ» που είχαν τοπθετήσει από την προπορευόμενη ήδη ήδη αργά. Συγκρούστηκε με την ακινητοποιημένη 806. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή. Το ενδέκατο και δέκατο βαγόνι της ακινητοποιημένης μειώθηκαν σε μήκος κατά δέκα μέτρα! Ουσιαστικά το ένα βαγόνι… μπήκε στο άλλο.

Ακολούθησαν σκηνές αλλοφροσύνης. Πτώματα, ανθρώπινα μέλη, άνθρωποι που φώναζαν για βοήθεια. Οι νεκροί έφθασαν τους 34 και οι τραυματίες ξεπέρασαν τους 100!

Την επόμενη μέρα έγινε αναπαράσταση του ατυχήματος με κάποιες παλιές αμαξοστοιχίες.

Τι προέκυψε; Μια σειρά λαθών.

Οι υπαλληλοι του ΟΣΕ στην πρώτη αναξιστοιχία έπρεπε να τοποθετήσουν κόκκινα φανάρια σε απόσταση 300 μέτρων για να ειδοποιήσουν την αμαξοστοιχία που ακολουθούσε. Μόνο που τα απαιτούμενα σήματα είχαν τοποθετηθεί σε απόσταση μόλις 70 μέτρων!

Ευθύνες προέκυψαν και για τους μηχανοδηγούς της δεύτερης αναξοστοιχίας. Αποδείχτηκε ότι ταχύτητα έκοψαν μόνο σε μια στροφή της διαδρομής. Ειπώθηκε ότι ένας συνάδελφός τους που ερχόταν με άδεια στην Αθήνα προσφέρθηκε να τους ξεκουράσει.

Όσο για το ποιος τράβηκε το σήμα κινδύνου, αποδείχτηκε ότι ήταν ένας 28χρονος ναύτης από την Αμαλιάδα που υπηρετούσε τη θητεία του Ναυτικό και λιποθύμησε, προφανώς από τους πολλούς επιβάτες που ήταν μέσα στο βαγόνι.

Και τότε, όπως συμβαίνει συχνά και σήμερα το θέμα ξεχάστηκε όχι μόνο από τις εφημερίδες, αλλά και την Πολιτεία.

Υπήρχε όμως και μια ακόμα τραγική ιστορία εξαιτίας της τραγωδίας εκείνης που οδήγησε σε μια ακόμα.

Ο 14χρονος, τότε, Γιάννης Τ. ταξίδευε με τον πατριό του, την μητέρα του και την ετεροθαλή αδελφή του Έλενα. Με την σύγκρουση πήρε αγκαλιά την αδελφή του πετάχτηκε από το τρένο. Αυτή η κίνηση τους έσωσε τη ζωή, ενώ οι γονείς τους σκοτώθηκαν.

Ο πρώτος σύζυγος της μητέρα τους Γιάννης Γ. είχε πεθάνει πριν μερικά χρόνια. Τα παιδιά αφού φιλοξενήθηκαν για λίγο στα σπίτια συγγνενών έστειλαν τον Γιάννη στην Αθήνα ενώ την ¨Ελενα την έδωσαν για υιοθεσία σε ένα ζευγάρι εκπαιδευτικών.

Ο ενήλικας, πλέον Γιάννης, στην Αθήνα εργάστηκε ως οικοδόμος και στη συνέχεια απασχόλησε την αστυνονία για μικροκλοπές που τον οδήγησαν σε καταδίκη τεσσάρων χρόνων.

Η Έλενα στα 13 της χρόνια έμαθε ότι είχε υιοθετηθεί κι αναζητούσε τον αδελφό της.

Το 1983 ο Γιάννης και η Έλενα έχουν συναντηθεί και έχουν ήδη δεσμό. Στις 11 Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς το κορίτσι του ζητά να διακόψουν. Ο Γιάννης την οδηγεί σε ερημική τοποθεσία στα Γλυκά Νερά και την σκοτώνει!

Στις 18 Φεβρουαρίου 1983, συνελήφθη ο Γιάννης και ομολόγησε το έγκλημά του. Ασκήθηκε ποινική δίωξη για τη δολοφονία της αδελφής του, αλλά και για αιμομιξία κατ’ εξακολούθηση. Το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας, τον καταδίκασε σε ισόβια κάθειρξη. Τον Δεκέμβριο του 1990, δικάστηκε σε δεύτερο βαθμό. Οι δικαστές του αναγνώρισαν το ελαφρυντικό της ειλικρινούς μεταμέλειας.

Τα ισόβια έσπασαν και τελικά έμεινε 21 χρόνια στη φυλακή.

Η ιστορία, μεταφέρθηκε στη μικρή οθόνη, τόσο στην «Ανατομία Ενός Εγκλήματος», με τον τίτλο «Σχέσεις Αίματος», όσο και στη «10η Εντολή», με τίτλο «Ένοχο Μυστικό». Όπως μάλιστα αποκάλυψε σε συνέντευξή του ο δημιουργός της «10ης Εντολής» και σκηνοθέτης πολλών επεισοδίων της «Ανατομίας Ενός Εγκλήματος» Πάνος Κοκκινόπουλος, η ηθοποιός Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, επιβιβάστηκε μία μέρα σε ταξί που οδηγούσε ο Γιάννης Τσούτσικος. Είχε αποφυλακιστεί και εργαζόταν ως ταξιτζής. «Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;», της είπε. «Εκείνος που κάνατε την ιστορία του επεισόδιο» (!), αφήνοντάς την έκπληκτη και κατατρομαγμένη. Η Κ. Καραμπέτη, δεν είχε πρωταγωνιστήσει στο συγκεκριμένο επεισόδιο της «Ανατομίας Ενός Εγκλήματος», αλλά σε πολλά άλλα…

Για να επιστρέψουμε στα της σιδηροδρομικής τραγωδίας έρευνα του 2018 του Mediterranean Institute for Investigative Reporting (MIIR) βασισμένη σε στοιχεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαικής Ένωσης (ERA), η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε. όσον αφορά τον αριθμό θανάτων από σιδηροδρομικά ατυχήματα σε αναλογία με την έκταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

 

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Φεύγω!»: Αποχώρησε εκνευρισμένη στον «αέρα» εκπομπής η Ζωή Κωνσταντοπούλου

Άφωνοι έμειναν οι τηλεθεατές που παρακολουθούσαν το πρωί του Σαββάτου τηλεοπτική εκπομπή στον ΣΚΑΪ στην οποία ήταν καλεσμένη η Ζωή...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Και μεταμόσχευση μαλλιών έχω κάνει και μπότοξ» αποκάλυψε ο Άδωνις Γεωργιάδης

Ο Άδωνις Γεωργιάδης συμμετείχε σε συνέδριο που αφορούσε την υγεία και εκεί αποκάλυψε ότι εκτός από τη μεταμόσχευση μαλλιών, έχει...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ενόχλησε η Καρυστιανού στους επισήμους;

Την περασμένη Δευτέρα, η Μαρία Καρυστιανού έδωσε το «παρών» στη μεγάλη συναυλία του Σταμάτη Σπανουδάκη στο Ηρώδειο, μετά από πρόσκληση...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη χειροτονία του νέου Ηγουμένου της Μονής Σινά ο Γεραπετρίτης

Ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης θα παραστεί την Κυριακή, 19 Οκτωβρίου, στη χειροτονία του νέου Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίας...
SLIDER

Δημοσκόπηση OPEN: «Όχι» σε τρίτη θητεία Μητσοτάκη λέει το 70%

Στο β’ μέρος της νέας δημοσκόπησης της MRB για λογαριασμό του OPEN (δείτε εδώ το α’ μέρος) έρχεται στο προσκήνιο...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Συμφωνείτε με τη φύλαξη του Αγνώστου Στρατιώτη από τον Στρατό;

Η πρόσφατη ανακοίνωση του πρωθυπουργού για την ανάληψη ευθύνης της εποπτείας του Μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη από τις Ένοπλες Δυνάμεις,...
SLIDER

Πύργος «Απόλλων»: Είχε σχεδιάσει την αυτοκτονία ο 44χρονος; – Περίμενε δεύτερο παιδί

Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της πτώσης του 44χρονου από τον 24ο όροφο του Πύργου «Απόλλων» στους Αμπελόκηπους το μεσημέρι...
ΕΛΛΑΔΑ

Εορτολόγιο 18 Οκτωβρίου: Σε ποιους να ευχηθείτε

Τον Άγιο Λουκά τον Ευαγγελιστή και τον Άγιο Μαρίνο τον Γέροντα γιορτάζει σήμερα, Σάββατο 18 Οκτωβρίου η Ορθόδοξη Εκκλησία, σύμφωνα...
SLIDER

Καλάβρυτα: 48χρονη έκανε δύο απόπειρες αυτοκτονίας σε λίγες ώρες!

Σοκ και τεράστια αναταραχή προκλήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής στα Καλάβρυτα. Tι έγινε στα Καλάβρυτα Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα...

Διαβάζονται τώρα