6 Απριλίου 1957: Η πρώτη πτήση της Ολυμπιακής – Το κόλπο του Ωνάση με τους κύκλους στο σήμα της

Πως γεννήθηκε η αεροπορική εταιρεία που έγινε θρύλος

Must Read

Μια τέτοια μέρα η Ολυμπιακή Αεροπορία άνοιγε τα φτερά της. Ήταν και τότε Σάββατο όταν το αεροπλάνο της, ένα ελικοφόρο DC-3 πέταξε από την Αθήνα για τη Θεσσαλονίκη. Η ιστορία του εθνικού αερομεταφορέα μόλις άρχιζε…

Με πληρωμένες καταχωρήσεις στις εφημερίδες η νέα εταιρεία ανακοίνωνε την έναρξη των πτήσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Η ιστορία είχε αρχίσει λίγους μήνες νωρίτερα. Λέγεται ότι ο τότε πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής κάλεσε τον Αριστοτέλη Ωνάση και τον Σταύρο Νιάρχο να επενδύσουν στην Ελλάδα. Τους πρότεινε να κατασκευάσουν διυλιστήρια και να ασχοληθούν με τις αερομεταφορές. Ο Ωνάσης, πιο ριψοκίνδυνος, διάλεξε το δεύτερο.

Υπήρχε τότε μια πτωχευμένη ουσιαστικά αεροπορική εταιρεία με το όνομα «Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις» (ΤΑΕ) την οποία εξαγόρασε. Οι διαπραγματεύσεις με το κράτος έγιναν τον Ιούλιο του 1956.
Άρχισαν την 1η του μήνα και η συμφωνία υπογράφηκε στις 31, ημέρα Τρίτη.
Σύμφωνα με αυτή ο Ωνάσης
-Θα επένδυε σε αεροπλάνα γύρω στα 15 εκ δολάρια,
-Θα διατηρούσε το προσωπικό της .ΤΑΕ
-Σε πρώτη φάση θα είχε 12 πτήσεις εσωτερικού και 10 εξωτερικού, και το σημαντικότερο,
-Θα δημιουργούσε ένα επισκευαστικό κέντρο για τα αεροσκάφη.

Όπως είπε ο Γεώργιος Ράλλης, υπουργός Μεταφορών, η φορολογία θα ήταν 2,5% επί των ακαθάριστων εσόδων, ενώ το κράτος θα εξοικονομούσε ένα ποσό γύρω στα 120 εκ. δρχ που στοίχιζε η λειτουργία της προηγούμενης (κρατικής) εταιρείας.

Στις εφημερίδες της εποχής διαβάζουμε και το πρώτο πρόγραμμα πτήσεων της νέας εταιρείας.

Το προσωπικό της ήταν 835 υπάλληλοι.

Στη δεκαετία του ’60 η Ολυμπιακή ανδρώθηκε. Πετούσε πλέον και στις 5 ηπείρους, ενώ τα πληρώματα των αεροσκαφών φορούσαν στολές των μετρ της υψηλής ραπτικής.

Στη δεκαετία του ’70 άρχισαν τα προβλήματα. Ο Ωνάσης που συχνά έλεγε ότι η ναυτιλία είναι η σύζυγός του και η Ολυμπιακή… ερωμένη που του έτρωγε τα λεφτά της θάλασσας, άρχισε να χάνει το ενδιαφέρον του. Ο θάνατος του γιου του Αλέξανδρου το 1973 τον έκανε να αποσυρθεί επί της ουσίας. Η πετρελαϊκή κρίση στο τέλος εκείνης της χρονιάς χτύπησε όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Η εταιρεία πέρασε στο Δημόσιο, το 1974, κι απέκτησε όλες τις… ασθένειες; του κρατικού τομέα. Το 1984 το προσωπικό της έφτασε τα 9.859 άτομα. Κι όσο αυξάνει το προσωπικό, τόσο μειώνονται τα δρομολόγια για εξοικονομηθούν χρήματα.

 

Οι κρατικές επιδοτήσεις για τη συνέχιση της λειτουργίας της προκάλεσαν την αντίδραση της Κομισόν που για τη δεκαετίας 1994-2004 καταλόγισε πρόστιμο 111 εκ. ευρώ. Ουσιαστικά ήταν το τέλος.

Τοπ 2008 το υπουργείο Μεταφορών εκπόνησε σχέδιο για τη δημιουργία μιας εταιρείας που θα εξαγόραζε τοι σήμα, αλλά όχι τα χρέη. Τον Μάρτιο του 2009 η Ολυμπιακή πέρασε στον έλεγχο της Marfin Investment Group (MIG) του Ανδρέα Βγενόπουλου και μετονομάστηκε σε Olympic Air. Ο κύκλος της είχε κλείσει.

Με… κύκλους είχε ανοίξει. Το πρώτο σήμα ήταν πέντε κύκλοι που αντιπροσωπεύουν τις πέντε ηπείρους. Μόνο που δεν υπολόγισαν οι εμπνευστές του την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) που είχε την ίδια ιδέα και την είχε υλοποιήσει χρόνια νωρίτερα! Ο Ωνάσης σκέφτηκε… ελληνικά. Αντί να αλλάξει το σήμα προσέθεσε έναν ακομα κύκλο, κι όλα καλά…

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

 
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σπάει τη σιωπή του ο σύντροφος της «γαλάζιας αγρότισσας με τη Ferrari»!

Ο σύντροφος της Καλλιόπης Σεμερτζίδου, της γνωστής πλέον και ως «γαλάζια αγρότισσα με τη Ferrari», Χρήστος Μαγειρίας, έδωσε τη δική...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Στοχεύουν στο ΠΑΣΟΚ παρά το κάζο της Καλλιόπης

Τους έκανε άνω–κάτω στη Νέα Δημοκρατία η Καλλιόπη –Πόπη για τους φίλους- Σεμερτζίδου, αλλά στην Κρήτη πανηγυρίζουν επειδή θεωρούν ότι...
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Στα κάγκελα και για τα… τρόλεϊ

Όταν έγραφε ο Ουμπέρτο Έκο ότι τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις, προφανώς αγνοούσε την Ελλάδα και ειδικά την περίοδο διακυβέρνησης...
SLIDER

Υπουργείο Εξωτερικών: «Αναμενόμενη αντίδραση» η Ρηματική Διακοίνωση της Αιγύπτου που αμφισβητεί την ελληνική ΑΟΖ

Το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας χαρακτήρισε ως «αναμενόμενη αντίδραση γειτονικού κράτους» την ψυχρολουσία από την Αίγυπτο, η οποία μέσω Ρηματικής...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Σφάζονται» Γεωργιάδης – Πολάκης για έλλειψη φαρμάκου: Σκληρή δημόσια αντιπαράθεση στο Facebook

Σε μετωπική σύγκρουση ήρθαν ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης (Σεπτέμβριος 2015 –...
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση: Υπάρχει πολιτική ευθύνη στην υπόθεση της «αγρότισσας με τη Ferrari»;

Τις τελευταίες ημέρες την επικαιρότητα μονοπωλεί η προκλητική υπόθεση με την αγρότισσα η οποία έκανε επίδειξη πλούτου με πολυτελή αυτοκίνητα...
ΕΛΛΑΔΑ

Θρήνος στους δρόμους: Νεκροί σε τροχαία σε Πέραμα και Λακωνία – Ξεψύχησε 22χρονος που χαροπάλευε για 14 μέρες!

Συνεχίζονται τα θανατηφόρα τροχαία βάφοντας με αίμα τους ελληνικούς δρόμους. Τα τροχαία Την ζωή του έχασε σε τροχαίο που έγινε...
SLIDER

Φρικώδης υπόθεση στη Θεσσαλονίκη: Μητέρα κρατούσε την 10χρονη κόρη της για να τη βιάσει ο σύντροφός της

Μια υπόθεση που προκαλεί σοκ και αποτροπιασμό ήρθε στο φως στη Θεσσαλονίκη, με πρωταγωνίστρια μία μαθήτρια μόλις 10 ετών, που...
ΕΛΛΑΔΑ

Ναύπακτος: Τραγωδία με θύμα 45χρονο – Ακόμη ένα εργατικό δυστύχημα στην «μαύρη» λίστα

Στο θρήνο βυθίστηκε η Ναύπακτος από τη στιγμή που έγινε γνωστό πως ακόμα ένα τραγικό εργατικό δυστύχημα προστέθηκε στον μακρύ...

Διαβάζονται τώρα