Γιατί το πρώτο ράλι στην Αθήνα πριν 99 χρόνια έγινε στα… κρυφά

Must Read

Στις μέρες μας ξοδεύονται εκατομμύρια ευρώ για να διαφημιστούν διοργανώσεις όπως το «Ράλι Ακρόπολις». Ο κόσμος συρρέει για να το παρακολουθήσει ενώ αναπτύσσεται κι αυτό που λέγεται «αθλητικός τουρισμός».
Πριν 99 χρόνια όμως το πρώτο ράλι έγινε λίγο πιο πέρα από το Παναθηναϊκό Στάδιο και το Ζάππειο αλλά τα πράγματα ήταν διαφορετικά.
Βρισκόμαστε στα 1926. Τότε το αυτοκίνητο ήταν είδος υπερπολυτελείας, το διέθεταν ελάχιστοι και το ποθούσαν πολλοί.

Κι αν σήμερα συγκεντρώνει κόσμο και κοσμάκη, τότε το 1926 το πρώτο ράλι έγινε περίπου στα κρυφά για να αποφευχθούν ατυχήματα.
Πάμε πίσω στον χρόνο, καλοκαίρι και τώρα, αλλά Ιούλιος. Τότε που ΕΛΠΑ που μετρούσε μόλις δύο χρόνια ζωής, η εφημερίδα «Βραδυνή» και εταιρείες εισαγωγής αυτοκινήτων, ελαστικών και πετρελαιοειδών ένωσαν τις δυνάμεις τους για να φέρουν στην Ελλάδα τους αγώνες αυτοκινήτων.
Διοργανωθήκαν τρία ράλι κι ένας αγώνας δεξιοτεχνίας στο Παναθηναϊκό Στάδιο.
Το πρώτο από αυτά έγινε την Παρασκευή 16 Ιουλίου 1926. Τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες συγκεντρώθηκαν στον Άγιο Σώστη, στη Λεωφόρο Συγγρού και οι οδηγοί τους κλήθηκαν σε έναν αγώνα ταχύτητας ενός χιλιομέτρου.
Για λόγους ασφαλείας δεν ανακοινώθηκε η ώρα εκκίνησης, αλλά στην Ελλάδα τίποτα δεν μένει κρυφό. Το μυστικό διέρρευσε και χιλιάδες Αθηναίοι έσπευσαν να απολαύσουν το θέαμα.

Η δεσποινίς Πάπου και η κυρία Παγκάλου νικήτριες στον αγώνα κυριών 40 χλμ. όπως αναφέρει η λεζάντα στον τύπο της εποχής

Τι είδαν; Την Bugatti της δεσποινίδας Λουκίας Πάπου με οδηγό τον Ποάουλ να διανύει την απόσταση σε χρόνο 28,3 δευτερολέπτων και 127 χλμ. την ώρα.
Δεύτερος ήταν ο Α. Αηδονόπουλος με την μοτοσυκλέτα του που ανέπτυξε ταχύτητα 123 χλμ. την ώρα και διένυσε την απόσταση σε 29,5 δευτερόλεπτα:

Ο Α.Αηδονόπουλος περιχαρής μεταξύ φίλων και θαυμαστών

Ο άτυχος εκείνου το πρωινού ήταν ο Ζερμπίκος. Το μοτέρ της μηχανής της «Ακουίλα» έσβησε κι… αρνήθηκε να τερματίσει!
Το… χιλιόμετρο της Λεωφόρου Συγγρού ακολούθησαν τις επόμενες μέρες τρία ράλι κι ένας αγώνας μοτοσυκλέτας. Άλλα αυτοκίνητα διαγωνίστηκαν στη διαδρομή Μονεμβασιά – Αθήνα, άλλα ξεκίνησαν από την Ιτέα, άλλα από τον Μαραθώνα, ενώ αγώνας μοτοσυκλετών έγινε με εκκίνηση τη Χαλκίδα!


Στο περιοδικό «Αθλητικός Κόσμος» διαβάζουμε:
«Η έναρξις των αγώνων εγένετο διά της τελέσεως επί της Λεωφόρου Συγγρού του αγωνίσματος ταχύτητος επί ενός χιλιομέτρου με ανεπτυγμένην ταχύτητα.
Ο αγών ούτος, αρκετά δύσκολος, εις την εκτέλεσίν του και δη επί της Λεωφόρου, επέτυχεν πληρέστατα και από τεχνικής απόψεως και από απόψεως επιδόσεως ρεκόρ. Χάρις αφ’ ενός εις την άοκνον εργασίαν της Εκτελεστικής Επιτροπής και εις την παραδειγματικήν τάξιν την τηρηθείσαν υπό της Χωροφυλακής κατορθώθη ο αγών να τελεσθεί άνευ ουδ’ ενός απευκταίου και εν πλήρη τάξει.
Εις τον αγώνα τούτον μετέσχον εν όλω 18 αυτοκίνητα διαιρεθέντα εις 5 κατηγορίας, επέστρεψαν δε σχεδόν όλα εκτός μεμονωμένων τινών ατυχών περιπτώσεων διά 2-3 αυτοκίνητα. Ο επιτευχθείς χρόνος των 700 χιλιομέτρων υπήρξε αρκετά ικανοποιητικός διά τους αυτοκινητιστάς μας. Και από τον αγώνα αυτόν έλλειψαν αρκετά σήματα άτινα θα ώφειλον να διαγωνισθώσιν.
Με την αυτήν τάξιν ετελέσθησαν και τα λοιπά αγωνίσματα των αγώνων, ήτοι ο αγών Ιτέας ερασιτεχνών, ο Μαραθώνειος κυριών και ο αγών μοτοσυκλεττών Χαλκίδος 20 χλμ. σημειώνοντας αρκετήν επτυχίαν».


Στις εφημερίδες της εποχής βλέπουμε τεράστιες σε μέγεθος καταχωρίσεις που καλούσαν τον κόσμο να δώσει το «παρών» στο Παναθηναϊκό Στάδιο, την Κυριακή, 18 Ιουλίου, για τη λήξη των αγώνων. Οι Αθηναίοι, που όταν έβλεπαν αυτοκίνητο έσπευδαν να το περιεργαστούν, δεν έχασαν την ευκαιρία. Εκτός από την… παρέλαση των αυτοκινήτων έγιναν και αγώνες δεξιοτεχνίας μέσα σε αυτό. Από επιδείξεις των οδηγών ΤΑΧΙ έως διαγωνισμούς…. κομψότητας αυτοκινήτων. Διαβάζουμε στο ίδιο έντυπο:
«Την 5.30 ο τηλεβόας αναγγέλλει την έναρξιν της τελέσεως του αγώνος δεξιότητας οδηγών ΤΑΧΙ, άρχεται δε αμέσως η εκκίνησις των μετασχόντων 18 εν όλω αυτοκινήτων, υπό τας επευφημίας του πλήθους.
Ευθύς μετά την αναχώρησιν των ταξί εισέρχονται εις το Στάδιον τα διαγωνιζόμενα εις κομψότητα άτινα και παρατάσσονται κατόπιν παρελάσεως επί του στίβου εις το μέσον αυτού, αναμένοντα την κρίσιν της επί τούτου επιτροπής…
Μετά παρέλευσιν αρκετής ώρας καθ’ ην όμως το κοινόν ήρχισε να αδημονή, εγένετο ή άφιξις των νικητών των Αγώνων Μονεμβασίας, Ιτέας και Μαραθώνος ως και των Μοτοσυκλεττών του αγώνος Χαλκίδος, ους το πλήθος υπεδέχθη με ενθουσιασμόν, μετά την οποίαν επηκολούθησεν και η απονομή των θαυμασίων επάθλων και βραβείων υπό του Υπουργού των Εξωτερικών κ. Ρούφου και υπό τα παταγώδη χειροκροτήματα του πλήθους των θεατών».
Αξίζει τον κόπο να δούμε τους νικητές σε κάθε κατηγορία αυτών των πρώτων ράλι.
Αγώνες Ταχύτητος
Γ’ κατηγορίας
Bugatti, ιδιοκτησίας Λουκίας Πάππου με οδηγό τον Πάουλ.
Δ’ κατηγορίας
Hudson, ιδιοκτησίας Κ. Αλεξόπουλου
Ε’ κατηγορία
Hispano Suiza, ιδιοκτήτης Γ. Ζωγράφος
Lincoln, ιδιοκτήτης Γ. Βακογιάννης
Εκτός συναγωνισμού
Ε’ κατηγορία
Panhard, ιδιοκτήτης Γ. Βακογιάννης
Α΄κατηγορία
Singer, ιδιοκτήτης Ι. Κούσης
Αγώνας μοτοσυκλεττών Χαλκίδα – Αθήνα)
Panter, ιδιοκτήτης – οδηγός Α. Αηδονόπουλος
Αγώνας Κυριών (Μαραθώνας – Αθήνα)
Α’ κατηγορία
Bugatti, Λουκία Πάππου
Β’ κατηγορία
Reo Σοφία Βογκράν
Γ’ κατηγορία
Chrysler, Καίτη Παγκάλου
Γύρος Δελφών
(ερασιτεχνών)
Ε’ κατηγορία
Paccar, Γιαννούκος
Δ’ κατηγορία
Fiat, Παπαγεωργακόπουλος
Β’ κατηγορία
Voisin, Δαβιδόπουλος
Α’ κατηγορία
Paccar, Μπονισέλ
Σειρά κλειστών αυτοκινήτων
Reo, Σωτηρόπουλος
Γύρος Πελοποννήσου (700 χλμ.)
Εκτός συναγωνισμού
Bugatti, Κωνσταντόπουλος
Γ’ κατηγορία
Reo, Πολυδωρόπουλος
Β’ κατηγορία
Hupmobile, Μητρόπουλος
Α’ κατηγορία
Ford, Σκαλτσάς
Επίδοση ταχύτητας
(ανεξαρτήτως κατηγορίας)
Hupmobile, Μητρόπουλος

Διαγωνισμός κομψότατος αυτοκινήτων
Καροσερί, ελληνικής κατασκευής: Mercedes του κ. Κολλινιάτη, κατασκευής Γ. Μαυρουδή.
Εκτός συναγωνισμού λεωφορείο «Ρενό», κατασκευή εργοστασίου «Αθηνά» 1ον «Φορτ», εργοστάσιο Νικολόπουλου.
Αυτοκίνητα λιμουζίνα ξένα:
1.«Πανάρ» κ. Κμαπά, 2. «Ισπανοσουίζα» κ. Ζωγράφου, 3. «Στάιερ» κ. Ούλπρι.
Αυτοκίνητα κλειστά επιβατικά:
1 «Πιρσάρο» κ. Μπούλτον, 2. «Μινέρβα» κ. Μπαχάουερ.
Ανοιχτά αυτοκίνητα ιδιωτικά 4 θέσεων
Εκτός συναγωνισμού: «Λίνκολν» κ. Κοντέλη, 1ο βραβείο «Στουτεμπάκερ» κ. Αθανασιάδη, 2ο βραβείο «Χάινες» κ. Τ. Μπίτση.
Ανοιχτά αγοραία 4 θέσεων
1ο βραβείο «Ρέο» ιδιοκτήτης Ι. Μυλωνάς, 2ο βτραβείο «Κάντιάκ» ιδιοκτήτης κ. Βεκρής.
Ανοιχτά σπορτ 2 θέσεων: 1ο βραβείο «Ρέο», ιδιοκτήτης Ι. Μυλωνάς, 2ο βραβείο «Κάντιλακ», ιδιοκτήτης κ. Βεκρής.
Ανοιχτά σπορ 2 θέσεων
1ο βραβείο «Ρέο», ιδιοκτήτης Φάνης Σωτηρόπουλος.
Αγ΄βωνας Χαλκίδας Μοτοσυκλετών (200 χλμ.)
Α’ κατηγορία: 1. «Νιού Ιμπέριαλ» Δρόσος 6 ώρες 21′, 2. «BSA» πΑΠΟΥΤΣΆς 6 ΏΡΕς, 59′.
Β’ κατηγορία: 1. «Πάνθηρ» Αηδονόπουλος 4 ώρες 47′. 2. «Τριόμφ» Μανιάκης 4 ώρες και 47′, 3. «Τριόμφ» Κορτέσης 5 ώρες 17′, 4. «Σαμπίμ» Εμπειρίκος 5 ώρες, 52′
Αγώνες ΤΑΧΙ (δεξιότητα εντός πόλεως)
1. «Σεβρολέτ» Τζίνης , 2. «Φόρντ» Σκαλτσάς, 3. «Φορντ» Αρχοντούλης».

Διαβάσαμε πριν γράψουμε
Εφημερίδα «Βραδυνή», φύλλα Ιουλίου 1926
Περιοδικό «Αθλητικός Κόσμος», τεύχη Ιουλίου 19236

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This