Ανακάλεσε… Μετά τον σάλο.
Συγγνώμη μετά την κατακραυγή ζήτησε η Apple για την διαφήμιση του νέου της iPad. Αν και είχε στόχο να προωθήσει τις νέες δημιουργικές δυνατότητες του νέου της προϊόντος, η εταιρεία κατέληξε να συνθλίβει την δημιουργικότητα, όπως κατήγγειλαν οι επικριτές της.
Η διαφήμιση παρουσίαζε μία πελώρια υδραυλική πρέσα να συνθλίβει πληθώρα εργαλείων μουσικής, ζωγραφικής, γλυπτικής, συγγραφής και να καταλήγει, μετά από σχεδόν ένα λεπτό ολικής καταστροφής, στην «γέννηση» του μικροσκοπικού, λεπτότερου iPad.
«Γνωρίστε το νέο iPad Pro: το λεπτότερο προϊόν που έχουμε δημιουργήσει ποτέ, την πιο προηγμένη οθόνη που έχουμε παραγάγει ποτέ, με την απίστευτη ισχύ του chip M4. Φανταστείτε μόνο όλα τα πράγματα που θα χρησιμοποιηθούν για την δημιουργία του», έγραφε στο Χ ο CEO του τεχνολογικού κολοσσού, Τιμ Κουκ.
Ωστόσο, η διαφήμιση προκάλεσε σωρεία αντιδράσεων, με τους επικριτές της να καταγγέλλουν πως δεν ενσωματώνει, όπως διαφημίζεται, αλλά συνθλίβει την δημιουργικότητα, αφανίζοντας τα μέσα που προσφέρουν σε έναν άνθρωπο την χαρά και την εμπειρία της δημιουργίας. Πολλοί εστίασαν και στο ότι υποτιμώνται οι πιο αναλογικοί τρόποι δημιουργίας τέχνης σε καιρούς αυτοματοποίησης, μέσω τεχνητής νοημοσύνης, της μουσικής, της συγγραφής, της εικονογράφησης.
«Η συντριβή της ανθρώπινης εμπειρίας. Ευγενική προσφορά της Silicon Valley», σχολίασε με το βρετανικό του φλέγμα ο Χιου Γκραντ. «Ο συμβολισμός της αδιάκριτης καταστροφής όμορφων, δημιουργικών εργαλείων είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή», γράφει άλλος χρήστης.
«Η δημιουργικότητα είναι στο DNA μας εδώ στην Apple και είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς να σχεδιάζουμε προϊόντα που ενθαρρύνουν τους δημιουργούς σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Tor Myhren, αντιπρόεδρος επικοινωνίας μάρκετινγκ της Apple. «Στόχος μας είναι να τιμούμε πάντα τους αμέτρητους τρόπους με τους οποίους οι χρήστες εκφράζονται και ζωντανεύουν τις ιδέες τους μέσω του iPad. Δεν πετύχαμε τον στόχο μας με αυτό το βίντεο και λυπούμαστε».