Η OpenAI δημοσίευσε τη μεγαλύτερη έρευνα μέχρι σήμερα για το πώς οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν το ChatGPT. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει περάσει από τα χέρια των «tech geeks» σε ένα ευρύτερο κοινό, δημιουργώντας αξία τόσο στην εργασία όσο και στην καθημερινή ζωή.
Το χάσμα φύλου μειώνεται
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι διαφορές στη χρήση μεταξύ ανδρών και γυναικών σχεδόν εξαφανίστηκαν. Το 2024 περίπου 37% των χρηστών είχαν θηλυκά ονόματα, ενώ μέχρι τα μέσα του 2025 το ποσοστό έφτασε στο 52%.
Ραγδαία ανάπτυξη σε χώρες χαμηλού εισοδήματος
Το ChatGPT γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, όπου τα ποσοστά υιοθέτησης είναι πάνω από τέσσερις φορές μεγαλύτερα σε σχέση με τις ανεπτυγμένες χώρες.
Ποιες είναι οι πιο συχνές χρήσεις του ChatGPT
Η έρευνα δείχνει ότι το 75% των συνομιλιών με το ChatGPT αφορά πρακτικές, καθημερινές ανάγκες:
- Ερωτήσεις (Asking) – 49%
- Δημιουργία (Doing) – 40%
- Έκφραση (Expressing) – 11%
Η συγγραφή είναι η πιο δημοφιλής εργασία, με τον προγραμματισμό και τη δημιουργική έκφραση να ακολουθούν.
Εργαλείο παραγωγικότητας και προσωπικής αξίας
Περίπου το 30% της χρήσης σχετίζεται με την εργασία, ενώ το υπόλοιπο 70% αφορά προσωπικές ανάγκες, όπως ιδέες, συμβουλές και καθημερινή υποστήριξη. Αυτό δείχνει ότι το ChatGPT λειτουργεί ταυτόχρονα ως εργαλείο παραγωγικότητας αλλά και ως πολύτιμος προσωπικός βοηθός.
Σημαντική υπενθύμιση
Παρότι το ChatGPT προσφέρει χρήσιμες απαντήσεις, δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως απόλυτη αλήθεια. Είναι ένα ισχυρό εργαλείο υποστήριξης, αλλά η προσωπική κρίση παραμένει απαραίτητη.
Δείτε επίσης:
- Τα AI Chatbots δημιουργούν αθόρυβα έναν εφιάλτη
- Το τέλος των e-shops όπως τα ξέραμε; Η Shopify φέρνει το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσα στο ChatGPT
- Έρευνα: Τα μοντέλα AI καταλαβαίνουν πότε τα τεστάρουν – και αλλάζουν συμπεριφορά