Ολοένα και πιο συχνά έρχονται στο φως καταγγελίες πολιτών για ηλεκτρονικές απάτες καθώς και για προσπάθειες που γίνονται απο αγνώστους για κλοπή κωδικών μέσα από μηνύματα.
Μιλώντας στο κανάλι της ΕΡΤ, Ο Διονύσης Ξενάκης, επίκουρος καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο Τμήμα Τεχνολογιών ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «όταν μας έρχεται ένας σύνδεσμος, μπορεί να φαίνεται άλλο κείμενο πάνω στον σύνδεσμο που θα συνδεθούμε αλλά όταν το ποατήσουμε υπάρχει πιθανότητα να έχει από πίσω άλλη δειύθυνση.
Αντίστοιχα, στα email, πρέπει να κοιτάμε το domain name (το τέλος δεξιά από το email)».
«Προσοχή και στα email»
Στα email που λαμβάνονται από αγνώστους αριθμούς και αναφέρονται σε άμεσες μεταφορές χρημάτων «πρέπει πάντα να επικοινωνούμε απευθείας με το οικείο μας πρόσωπο – που τάχα ζητά βοήθεια – πριν κάνουμε οποιαδήποτε ενέργεια.
Στις περιπτώσεις που χακάρονται εταιρείες και οργανισμοί και μας στέλνουν μήνυμα με επωνυμία, πρέπει να μπαίνουμε στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της, για να διασταυρώνουμε τις διευθύνσεις.
Εάν χρησιμοποιούμε τον ίδιο κωδικό σε διαφορετικές ιστοσελίδες πολλές φορές οι χάκερς που παραβιάζουν τον λογαριασμό δοκιμάζουν τον κωδικό και σε άλλες πλατφόρμες κάνοντας το λεγόμενο «impersonate» – μίμηση δηλαδή της ταυτότητάς σου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προσωπικές μας πληροφορίες στα social media «βοηθούν» τους χάκερς. Από τον τόπο διαμονής μας μέχρι τον τόπο κατοικίας μας, ο εκάστοτε απατεώνας μπορεί να εκμεταλλευτεί τις πληροφορίες για την απάτη, προσποιούμενο ένα δικό μας πρόσωπο».
Δείτε επίσης:
- Φουρτούνες για Google και Amazon
- SOS προς Ευρώπη: «Χάνουμε τη μάχη του 5G και της ΑΙ – Θα γίνουμε ψηφιακή έρημος»
- Η Νέα εποχή στο Διαδίκτυο: Από το ανοιχτό web στις κλειστές πλατφόρμες


 



