*Από τον Κάμιλ aka Marketing Parakalo
Σήκωσε ψηλά τα μάτια και κοίταξε τον γίγαντα.
«Τον έχω», σκέφτηκε, και τέντωσε τη σφεντόνα με την πέτρα του.
Την ώρα που ήταν έτοιμος να αφήσει το λάστιχο…
…κατέβασε το κεφάλι, γύρισε την πλάτη, και έφυγε τρέχοντας.
«Τι θα πουν οι γείτονες» σκέφτηκε. «Είμαι εγώ τώρα για να πετάω πέτρες;»
Και κάπως έτσι, δεν μάθαμε ποτέ τον Δαβίδ.
Φαντάζεσαι να ήταν έτσι;
Πέρασα χρόνια να μελετάω πώς λειτουργούν οι πέτρες, και εκεί που έπαιζα, ξεκίνησα να τις πετάω. Κοινώς, από υπάλληλος σε εταιρεία που ανέβαζε βίντεο για χόμπι και έρευνα, ξαφνικά βρέθηκα να πετάω πέτρες σε Γολιάθ, ως Marketing Parakalo. Απέκτησα πολλές χιλιάδες followers, έκανα φίλους και φίλες, μίλησα σε συνέδρια και πανεπιστήμια για digital marketing, εκπαιδεύω ανθρώπους και μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη στρατηγική περιεχομένου (κοινώς, στο πώς πρέπει να είναι οι πέτρες τους για να πετύχουν τους στόχους τους) και κατέληξα να κάνω το χόμπι μου επάγγελμα. (Ήξερες ότι υπάρχει ΚΑΔ «παραγωγή περιεχομένου»; Ούτε εγώ το ήξερα πριν ένα χρόνο!) Αν το έκανα εγώ, μπορείς κι εσύ.
Αν νιώθεις Δαβίδ και φοβάσαι ότι θα σε καταπιεί ο Γολιάθ (οι μεγάλες επιχειρήσεις, τα κόστη, η αβεβαιότητα για το αν θα έρθουν και πώς νέοι πελάτες), σκέψου ότι σήμερα είναι πιο εύκολο από ποτέ να έχεις κι εσύ μια πέτρα στα χέρια: Το καλό περιεχόμενο στα social media.
Πριν πεις «είμαι τώρα εγώ για να βγω στα social» και «τι θα πουν οι γείτονες», διάβασε τα παρακάτω:
Ζούμε σε μια μοναδική εποχή. Όποιος και να είσαι μπορείς να έχεις προφίλ στα social media. Και όλα τα προφίλ ξεκινούν από την ίδια αφετηρία. Οι αλγόριθμοι δεν προωθούν περιεχόμενο σύμφωνα με το πόσους ακόλουθους έχεις, αλλά σύμφωνα με το αν το περιεχόμενό σου θα ενδιαφέρει ένα συγκεκριμένο κοινό (target audience). Μην ξεχνάς πως Γολιάθ ξε-Γολιάθ, από 0 followers ξεκινάμε όλοι.
Ένας Γολιάθ είναι δυσκίνητος. Πρέπει να συζητήσει τη στρατηγική με την ομάδα του, να στείλει προσωπικό για το γύρισμα, να πάρει έγκριση από τα τμήματα της εταιρείας, και μετά να ανεβάσει ένα βίντεο. Θα έλεγα ότι είναι κάπως δυσκοίλιος, αλλά δεν θα το πω, γιατί έχουμε συνηθίσει οι διαφημιστές να μιλάμε με μια ξύλινη γλώσσα, ακαταλαβίστικη προς τους υπόλοιπους.
Άσε που ο Γολιάθ είναι και τόσο μεγαλόσωμος που φοβάται μην κάνει καμιά γκάφα και του κοστίσει πολύ. Ενώ οι Δαβίδ της ιστορίας ήταν πάντα πολύ πιο αποφασιστικοί κι έτσι ρίσκαραν περισσότερο (πέτρες υπάρχουν πολλές και τις ονομάζουμε trends, hooks, viral ideas).

Υπάρχουν στρατηγικές που μπορούν να σε κάνουν viral χωρίς να πληρώσεις για διαφήμιση. Οι αλγόριθμοι αγαπάνε τα βίντεο γιατί τα αγαπάει πολύ το κοινό και τα σπρώχνουν σε non-followers (κόσμο που δεν σε ακολουθεί στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης)- ποτέ άλλοτε (και δεν ξέρουμε και για πόσο ακόμα) το να γίνεις γνωστός δεν ήταν τόσο εύκολο. Κανένας Δαβίδ δεν είχε ποτέ τόσες πέτρες στις τσέπες του. Εγώ έφτασα τις 50.000 followers στο Instagram χωρίς να δώσω ούτε ένα ευρώ. Δεν συνέβη τυχαία όμως αυτό, έμαθα να χρησιμοποιώ τα εργαλεία που μου δόθηκαν.
Όταν είσαι Δαβίδ, είναι λογικό να φοβηθείς τον Γολιάθ.
Αν έχεις τη σωστή πέτρα όμως, μπορείς να τον νικήσεις.
Σήκωσε το κεφάλι. (Ή το κινητό σου)
Τέντωσε το λάστιχο. (Κάνε ένα βίντεο!)
Πέτα την πέτρα σου! (Πάτα το upload)
follow Marketing Parakalo
get in touch: [email protected]




