Ευριπίδης Στυλιανίδης: Ναι, είμαστε «κριτική συμπολίτευση»

Ο πρώην υπουργός, βουλευτής Ροδόπης και αν. καθηγητής Νομικής μιλά στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη» για τους 11 βουλευτές και όχι μόνο

Must Read

  • Συνέντευξη στον Βαγγέλη Μωυσή

Την επανασύσταση του υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης, αλλά με ουσιαστικές αρμοδιότητες και πόρους που θα αντικατοπτρίζουν μια πραγματική -και όχι ρητορική- βούληση αποκέντρωσης, προτείνει μέσω της εφημερίδας «Θεσσαλονίκη» ο βουλευτής και πρώην υπουργός Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Ο ίδιος, στο πλαίσιο της συνέντευξης που μας παραχώρησε, υιοθετεί τον όρο «κριτική συμπολίτευση» για τη δραστηριότητα των… «πάντα 11» βουλευτών της ΝΔ, που έχουν βάλει δύσκολα στην κυβέρνηση (αλλά έχουν εκθέσει και την αντιπολίτευση) τους τελευταίους μήνες στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και επιβεβαιώνει τον όρο, ασκώντας κριτική σχετικά με τις αναξιοποίητες προτάσεις της Διακομματικής Επιτροπής για τη Θράκη, τις πρόσφατες εξαγγελίες-παροχές της κυβέρνησης και την επιμονή της Αθήνας να διατηρεί ρόλο… μοναχοφάη! Ζητά δε, να γίνει η ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου ένας βατήρας για «φορολογική επανάσταση».

Κύριε Στυλιανίδη, μετά την αλληλουχία του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού, του «μερίσματος» του 1,1 δισ. και της υπόσχεσης νέων φοροελαφρύνσεων στη ΔΕΘ, πιστεύετε ότι η κυβέρνηση δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να επουλώσει τα πολιτικά «τραύματα» από την έντονη πίεση που δέχτηκε τους προηγούμενους μήνες λόγω της υπόθεσης των Τεμπών;

Η προσπάθεια αποκατάστασης της σχέσης της Νέας Δημοκρατίας με τη λαϊκή βάση, πρέπει να είναι συνεχής και να μην έχει χαρακτήρα «ελεημοσύνης προς τους ανήμπορους» – στοιχείο που παραπέμπει σε ένα αλαζονικό ελιτισμό – αλλά διασφάλισης της κοινωνικής δικαιοσύνης, εγγύησης των ίσων ευκαιριών κοινωνικής κινητικότητας και αφύπνισης της ελπίδας των νέων Ελλήνων για μια καλύτερη ζωή, στοιχεία που παραπέμπουν σε μια πραγματικά λαϊκή και φιλελεύθερη παράταξη. Στόχος μας πρέπει να είναι η αποκατάσταση μιας ισχυρής μεσαίας τάξης που θα εγγυάται την κοινωνική συνοχή, δηλαδή την σταθερότητα, την ανάπτυξη για όλους και την ποιότητα της δημοκρατίας. Τα παραδείγματα που αναφέρετε είναι σημαντικά, αλλά αποτελούν μισό βήμα προς τα εμπρός. Απαιτείται η συμπλήρωση τους με πιο τολμηρές πράξεις-άλματα προς τα εμπρός, όπως πχ η επέκταση εθνικής κυριαρχίας της αιγιαλίτιδας ζώνης στα 12 μίλια και η ανακήρυξη της ΑΟΖ ή πιο ρηξικέλευθες αποφάσεις πχ κατάργηση του ΕΝΦΙΑ ως κίνητρο μείωσης των ενοικίων. Δεν είναι δυνατόν το 47% των Ελλήνων να δηλώνουν εισόδημα κάτω από 10.000 ευρώ και περίπου 831.000 να δηλώνουν μηδενικά εισοδήματα, την ίδια ώρα που 3.371 νοικοκυριά εμφανίζουν ετησίως πάνω από 500.000 ευρώ και 1.500 εξ αυτών ξεπερνούν τα 900.000 ευρώ. Το φορολογικό πλαίσιο επιβαρύνει χαρακτηριστικά τους αδύναμους, αδιαφορώντας για τους ισχυρούς. Η τεκμαρτή φορολόγηση δημιουργεί στρεβλώσεις στην κατανομή βαρών, υπονομεύοντας τη μεσαία τάξη. Η ΔΕΘ θα ήταν μια μοναδική ευκαιρία για μια φορολογική επανάσταση που θα έχει στον πυρήνα της την φορολογική δικαιοσύνη.

Εκτιμάτε πως η συντονισμένη κοινοβουλευτική δραστηριότητα των 11+ της ΝΔ -αφού σε κάθε κίνηση η σύνθεση της 11άδας αλλάζει ελαφρώς- προκαλεί τόση αίσθηση επειδή αγγίζει θέματα που δυσκολεύουν την κυβέρνηση, ή επειδή εκθέτει την αδυναμία των κομμάτων της αντιπολίτευσης να αναδείξουν τα ίδια θέματα;

Όλα τα θέματα που έχει μέχρι τώρα αναδείξει η ομάδα των 11+ είναι αξιακού και ιδεολογικού χαρακτήρα και έχουν βάθος στην τεκμηρίωση και απήχηση στην κοινωνία. Η προστασία της οικογένειας έναντι του γάμου των ομοφυλόφιλων και της Woke Ατζέντας, η προστασία της ιδιοκτησίας έναντι των funds και των 2,3 εκατ. κόκκινων δανείων, η προστασία της Εθνικής Ασφάλειας έναντι των επιθετικών αγορών τουρκικών και άλλων κεφαλαίων σε παραμεθόριες περιοχές, η στήριξη της Αυτοδιοίκησης και η προστασία των ανέργων 50 χρονών και άνω έναντι της ελλιπούς και άδικης κατανομής πιστώσεων στους ΟΤΑ, είναι θέματα που ακουμπούν την κοινωνία και αναδεικνύουν στοιχειοθετημένα αξιακές προτεραιότητες της παράταξης μας. Αναδεικνύουμε τα πολιτικά αντανακλαστικά της κοινοβουλευτικής μας ομάδας, ασκούμε με πληρότητα τον συνταγματικό ρόλο του βουλευτή, συμβάλλοντας έτσι ώστε η κυβέρνηση να γίνεται καλύτερη. Προβάλλουμε παράλληλα την αδυναμία της αντιπολίτευσης να διαμορφώσει πειστική εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης, εγκλωβισμένη σε μονοθεματικές ατζέντες.

Γίνεται σαφές και από εσάς και από συναδέλφους σας, πως δεν συνιστά εσωτερική αντιπολίτευση αυτή η δραστηριότητα, αλλά έχει «αξιακή» αφετηρία. Επειδή όμως στους δημοσιογράφους αρέσουν οι… τίτλοι, επιτρέψτε μου να ρωτήσω εσάς, πως να την ονομάσουμε τελικά; «Συνείδηση» της παράταξης; Ταιριάζει, ίσως, ο όρος «κριτική συμπολίτευση»;

Ο όρος «κριτική συμπολίτευση» είναι εύστοχος. Επί της ουσίας λειτουργούμε ως κανονικοί βουλευτές, όχι ως δεδομένοι χειροκροτητές, ασκώντας με πληρότητα τα συνταγματικά μας καθήκοντα. Αυτό μας καθιστά ορατούς και σε μεγάλα κομμάτια της κοινωνικής μας βάσης που απογοητευμένα από αστοχίες ή λάθος επιλογές προσχώρησαν στην αποχή ή στους αναποφάσιστους. Παράλληλα η κριτική στήριξη πιστεύω ότι μπορεί να καταστήσει πιο προσεκτικούς και πιο προσγειωμένους τους λειτουργούς της εκτελεστικής εξουσίας, τόσο τους αιρετούς, όσο -ακόμη περισσότερο- τους διορισμένους.

Σας καλύπτουν οι απαντήσεις που έχετε λάβει ως τώρα στις ερωτήσεις που υποβάλατε; Αφήσατε ανοιχτό προ ημερών το ενδεχόμενο πρότασης νόμου στο ευαίσθητο θέμα των αγοραπωλησιών ακινήτων στη Θράκη, που είναι και η περιοχή στην οποία πολιτεύεστε…

Όχι σε καμία περίπτωση δεν μας καλύπτουν, αλλά οφείλουμε να περιμένουμε και τους υπόλοιπους υπουργούς να απαντήσουν και φυσικά την κυβέρνηση να δράσει συνολικά και συντονισμένα. Η πρόταση νόμου είναι ακόμα μια δυνατότητα που έχουμε για να είμαστε χρήσιμοι, στο πλαίσιο του θεσμικού μας ρόλου.

Σχεδιάζετε και κάτι άλλο, πριν το καλοκαίρι;

Δεν πάει έτσι η διαδικασία. Τα γεγονότα, τα ενδεχόμενα λάθη ή οι παραλείψεις είναι αυτά που μας καθοδηγούν και όχι κάποια άλλη σκοπιμότητα. Όταν κρίνουμε ότι κάτι είναι σημαντικό για την πατρίδα ή την παράταξη σαφώς θα το αναδεικνύουμε για να συμβάλουμε δημιουργικά.

Μια και μιλάμε για Θράκη, το έργο και οι προτάσεις της Διακομματικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της περιοχής, πόσο αξιοποιήθηκαν στην πράξη;

Κάποιες πτυχές του προχώρησαν αποτελεσματικά με τη βοήθεια του πρωθυπουργού, παρά τις δυσκολίες που επιχείρησε να δημιουργήσει η γραφειοκρατία του βαθέως κράτους, όπως η απόδοση του 12% στις επιχειρήσεις της Θράκης ή η ενίσχυση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου. Οι περισσότερες όμως παραμένουν στις καλένδες κυρίως λόγω απουσίας κυβερνητικού συντονισμού ή αδιαφορίας των αρμοδίων πχ φράγμα Ιάσμου, αξιοποίηση δημοσίων εκτάσεων, τουριστική ανάπτυξη κ.α. Είναι κρίμα μια τέτοια δουλειά που ολοκληρώσαμε στη Διακομματική με την Ντόρα Μπακογιάννη να παραμένει στα χαρτιά. Οι Θρακιώτες βαρέθηκαν τα λόγια. Απαιτούν αποτελέσματα.

Το διεθνές περιβάλλον, όπως επαναπροσδιορίζεται μετά τις τρέχουσες και τις αναμενόμενες οικονομικές και στρατηγικές επιλογές του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, πόσο κρύβει απειλές και πόσο ευκαιρίες; Σε τι βαθμό επιβάλλει αναπροσαρμογές επιλογών σε εθνικό επίπεδο για κάθε χώρα και την Ελλάδα και πόσο ισχυρό «φίλτρο» μπορεί να αποτελέσει η ΕΕ;

Οι απειλές ήταν εξίσου παρούσες και πριν, άλλο αν μετά τις αμερικανικές εκλογές άρχισαν κάποιοι για τους δικούς τους λόγους να τις μεγαλοποιούν. Ο νέος Αμερικανός πρόεδρος δεν κάνει τίποτε διαφορετικό από αυτά που είπε προεκλογικά, απλά τα κάνει με ένα δικό του διαφορετικό και ασυνήθιστο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα τρόπο. Το κρίσιμο για την Ελλάδα είναι να μπορέσει τους νέους κινδύνους να τους μετατρέψει σε ευκαιρίες. Αυτό θα ήταν ίσως πιο εύκολο αν το είχαμε προετοιμάσει έγκαιρα πχ δεν χρειαζόταν να βγει ο Τραμπ για να καταλάβουν κάποιοι στην ΕΕ ότι τα φύλα είναι δύο και όχι 18, ότι η ευρωπαϊκή ασφάλεια έναντι της λαθρομετανάστευσης απαιτεί αυστηρή φύλαξη των κοινών ευρωπαϊκών συνόρων, ότι οι δαπάνες για την άμυνα και το ΝΑΤΟ έπρεπε για όλους να είναι πάνω από 2% γιατί οι Αμερικανοί δε θα μας προστατεύουν για πάντα, ότι η ΕΕ για να είναι υπολογίσιμη διεθνώς πρέπει να δρα ενιαία και όχι κάποιοι να προμηθεύονται ενέργεια στη μισή τιμή από τη Ρωσία τα προηγούμενα χρόνια κουνώντας και το δάχτυλο στην Ελλάδα… Ή ακόμα, κάποιοι άλλοι να συγκαλούν ευρωπαϊκά διευθυντήρια αγνοώντας τις μικρότερες χώρες του νότου για να ανοίξουν την Ευρωπαϊκή άμυνα και για την Τουρκία την ώρα που αυτή έχει επιβάλλει παράνομη εισβολή και κατοχή στην Κύπρο που είναι Κράτος Μέλος της ΕΕ. Αν η ΕΕ δεν σοβαρευτεί ώστε να αποκτήσει οραματική πολιτική ηγεσία και όχι μια διεθνή τεχνοκρατική δημοσιοϋπαλληλία, ο σώζων εαυτόν σωθήτω. Σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα πρέπει να βρει επειγόντως κώδικες επικοινωνίας με την κυβέρνηση Τραμπ και να προσπαθήσει έστω και καθυστερημένα να στηρίξει τις εθνικές της θέσεις, πείθοντας την υπερδύναμη και τον κυβερνήτη της, όχι απλά ότι έχουμε δίκιο, αλλά ότι τους συμφέρουμε περισσότερο.

Γενικότερα, η γεωγραφική θέση της Βόρειας Ελλάδας, με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη, εμπεριέχει μια δυναμική, που όμως παραμένει εν πολλοίς αναξιοποίητη. Τι είναι αυτό που λείπει για να διαδραματίσει έναν πιο ενεργό ρόλο με αναπτυξιακά οφέλη για τους πολίτες της; Είναι απλώς θέμα υποδομών που έχουν καθυστερήσει;

Η Αθήνα δε μοιράζεται τίποτε… Όλα εξαρτώνται από την ύπαρξη πραγματικής και όχι μόνο ρητορικής πολιτικής βούλησης, για ουσιαστική αποκέντρωση. Η Θεσσαλονίκη είναι μια χαρισματική πόλη που μπορεί να καταστεί φυσική πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Αν η κυβέρνηση το θέλει πραγματικά, ας ιδρύσει ξανά το ιστορικό υπουργείο Μακεδονίας Θράκης παρέχοντας του τουλάχιστον τα 500 εκ. ευρώ που διασφάλισε από το υπερπλεόνασμα και κατοχυρώνοντας την αρμοδιότητα χρηματοδότησης μόνο μελετών, σε κάθε νομό, για στρατηγικά αναπτυξιακά έργα. Η είσπραξη για τη Βόρεια Ελλάδα θα είναι πολύ μεγαλύτερη, γιατί κάθε νομός θα είναι ώριμος να διεκδικήσει εθνικά και ευρωπαϊκά κονδύλια από όλες τις πηγές. Αυτό θα πει ουσιαστικό ενδιαφέρον που δεν ξέρω αν το αντέχει το αθηναϊκό κατεστημένο, το οποίο συχνά λειτουργεί ως μοναχοφάης. Δυστυχώς παραμένει το ιστορικό σύμπλεγμα της Αθήνας που επισήμανε εύστοχα η βυζαντινολόγος και πρύτανης της Σορβόνης Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ: «Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που δεν απελευθέρωσε ποτέ την πρωτεύουσα της, την Κωνσταντινούπολη, κι αυτό επηρεάζει ακόμα πολιτικές και προκαλεί συμπλεγματικές συμπεριφορές και νοοτροπίες του σημερινού κέντρου έναντι της περιφέρειας».

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

spot_img
spot_img

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This