Αφού δεν έχουν ικανό μηχανισμό ελέγχου, αριθμό ελεγκτών και τεχνογνωσία, από το Υπ. Ανάπτυξης σκέφτηκαν να αναθέσουν το έργου του ελέγχου της αγοράς, στους ίδιους τους καταναλωτές.
- Ρεπορτάζ: Νίκος Τσιαμτσίκας
Η λύση είναι πάμφθηνη, για την ακρίβεια δεν κοστίζει απολύτως τίποτα και από την άλλη μπορεί ν’ αποδειχτεί και επιτυχής, αφού οι ίδιοι οι καταναλωτές είναι εκείνοι, που συνήθως καταγγέλλουν τις αγκυλώσεις της αγοράς με κάθε τρόπο.
Μάλιστα, το υπουργείο πέρα από τον ειδικό τηλεφωνικό αριθμό 1520 του Υπ. Ανάπτυξης, ετοιμάζει, λέει, ένα λογισμικό που θα κατεβάζουν οι καταναλωτές στο τηλέφωνο τους και θα καταδεικνύουν με αποδείξεις την αισχροκέρδεια.
Το σήμα θα γεωεντοπίζεται από το κινητό και αυτόματα η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, θα προχωρά σε αυστηρά πρόστιμα. Χωρίς καν να πάει στο καταγγελλόμενο Σούπερ Μάρκετ.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που περιμένουν να γίνει… του «Κουτρούλη ο γάμος», καθώς διαπιστωμένα 7 στις 10 καταγγελίες που γίνονται στον ειδικό αριθμό, ποτέ μα ποτέ δεν καταλήγουν σε καταδίκες του λιανεμπορίου, αφού αποδεικνύονται είτε υπερβολικές, είτε λανθασμένες.
Πάντως, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται το θέμα της αναγνώρισης των προϊόντων που θα έχουν υποχρεωτική έκπτωση 5%, με ειδικά ταμπελάκια πάνω στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ που έχουν τζίρο πάνω από 9 εκατομμύρια.