Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία αποκάλυψε χθες ένα καλά οργανωμένο δίκτυο απάτης εισαγωγών που λειτουργούσε επί χρόνια, κατασχέτοντας 2.435 κοντέινερ με κινεζικά προϊόντα στο λιμάνι του Πειραιά.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επιχείρηση του είδους στην ιστορία της ΕΕ. Τα κατασχεμένα εμπορεύματα, ηλεκτρικά ποδήλατα, πατίνια, παπούτσια και υφάσματα, διακινούνταν με στόχο την αποφυγή δασμών και ΦΠΑ, ζημιώνοντας τα ευρωπαϊκά δημόσια ταμεία.
Η συγκυρία μόνο τυχαία δεν είναι. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η κυβέρνηση Τραμπ στις ΗΠΑ έχει εκκινήσει τη μεγαλύτερη ναυτική στρατηγική των τελευταίων δεκαετιών με στόχο να περιορίσει το παγκόσμιο δίκτυο λιμανιών που ελέγχει η Κίνα. Ο Πειραιάς αναφέρεται ρητά ως «σημείο ενδιαφέροντος» για την Ουάσινγκτον, καθώς η COSCO –κρατικός κινεζικός κολοσσός– κατέχει το 67% του ΟΛΠ. Ο Πειραιάς αποτελεί κόμβο για το εμπόριο που συνδέει Ευρώπη, Αφρική και Ασία, γεγονός που τον καθιστά στρατηγικής σημασίας για κάθε μεγάλη δύναμη.
Η αμερικανική ανησυχία δεν είναι μόνο οικονομική αλλά και γεωπολιτική. Όπως τόνισε ειδικός σε θέματα ασφάλειας στο Reuters, η Κίνα θα μπορούσε να αξιοποιήσει τον έλεγχο λιμανιών για στρατιωτικούς σκοπούς, για κατασκοπεία ή για την πρόκληση αναταραχής στις εφοδιαστικές αλυσίδες σε περίπτωση κρίσης. Ήδη το Πεντάγωνο έχει εντάξει την COSCO στη «μαύρη λίστα» εταιρειών με δεσμούς με τον κινεζικό στρατό.
Η κυβέρνηση στοχεύει στην απομάκρυνση της COSCO από τον Πειραιά
Στην Ελλάδα, η χθεσινή εξέλιξη προσλαμβάνει και πολιτική διάσταση. Πηγές σχολιάζουν ότι η κυβέρνηση μπορεί να αξιοποιήσει το σκάνδαλο για να εντείνει την πίεση προς την COSCO, με στόχο να μειώσει την κινεζική παρουσία στον Πειραιά ή ακόμη και να αναζητήσει εναλλακτικά σχήματα διαχείρισης με ευρωπαϊκή ή αμερικανική στήριξη. Το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ανέλαβε την υπόθεση δίνει και μια «νομιμοποίηση» στις Βρυξέλλες να απαιτήσουν μεγαλύτερο έλεγχο στα κινεζικά φορτία που διακινούνται από τον Πειραιά.
Όλα αυτά καταδεικνύουν πως ο Πειραιάς βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο μιας παγκόσμιας αντιπαράθεσης. Για την Κίνα είναι κρίσιμος κρίκος στη «Νέα Δρόμο του Μεταξιού». Για τις ΗΠΑ και την Ευρώπη είναι μια στρατηγική πύλη που δεν μπορούν να αφήσουν σε κινεζικά χέρια χωρίς όρους.
Δείτε Επίσης:
και αφού ήθελαν το λιμάνι τόοοοοοοσο πολυ γιατί δεν το είχαν κάνει λιμάνι πριν έλθουν οι κινέζοι;
τώρα που είναι έτοιμο το θέλουν; δεν μιλώ περί αξιοπιστίας του συνεταιρισμού με το κρατίδιο των οπεκεεε νοβαρτις και σια.
ας κοιτάξει λίγο να κάνει κουμάντο στην χώρα του που ο κάθε τελευταίος δικαστικός δήμαρχος και δεν σημαζευτε βγάζει αποφάσεις και κάνουν κουρελόχαρτο τις αποφάσεις του και ας αφήσει εμάς στα χάλια μας. Έτσι στο πουθενά επειδή δεν υπαρχειι κυβερνηση να αγωνιστεί για τα εθνικσ συμφέροντά όλοι βρήκαν φως και μπαίνουν
Να το δούμε εμπορικά όπως κάνει και ο ίδιος, όπως έκανε και με την Ουκρανία (σπάνιες γαίες)…
Ο πόλεμος με την Κίνα είναι δικός του, δεν είναι δικός μας άρα να συμφωνήσει
και να υπογράψει να πληρώνει η Αμερική τα έσοδα που έχει η Ελλάδα από την Cosco
για τα επόμενα 50 χρόνια ….
τα ίδια προσπάθησαν να κάνουν και στη Θεσσαλονίκη με τον ουρανοκατέβατο
οι παπάρες που κάνουν σφυγομέτρηση
Η Αμερική αποφασίζει η Ελλάδα πράττει… λες και το λιμάνι είναι στην Ελλάδα… πως κάνετε έτσι?
μπορούμε να δίνουμε λιμάνια, ελευθέρας βίζες και μαρίνες… ποιος νοιάζεται, ο φαλακρός θόλος ή ο προδοπετριτης?